Flere brugere i loginsystem?
Fra : Morten Kaltoft

Dato : 28-06-08 12:49

Hej der ude.

Jeg har et login script skrevet i php, som jeg fandt på en anden
hjemmeside.

Jeg er ikke en haj til php, så bær' lige over med mig!

Jeg ville gerne have lagt noget simpelt html ind i den beskyttede
del af php scriptet.

FILEN SER SÅDAN UD. Der er også nogle andre sider. Tænkte hvis
der fandtes noget i stil med text/html som så gjorde at man kunne
indsætte noget html (meget simpelt!)

se evt http://kaltoft.cc/login

----filen----

size="3">
<?php
include("config.php");
$cookuser = $_COOKIE["cookuser"];
$cookpass = $_COOKIE["cookpass"];
$adminpass = md5($adminpass);
if($cookuser && $cookpass) {
if(($cookuser == $adminuser) && ($cookpass == $adminpass)){
echo("Velkommen! Du er nu logget ind! For at logge af, klik:
//Alle de beskyttede ting skal ligge her over dette!
}
else{
echo($forkert_fejl_meddelse);
}
}
else{
echo($ikke_logget_ind_fejl);
}
?>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten Kaltoft

Dato : 28-06-08 12:55

koden til siden er:
navn: html
kode: dk

(husk der var flere sites, men det er der jeg vil have sat koden
ind)

Fra : Dan Storm

Dato : 28-06-08 14:59

Morten Kaltoft skrev:
> FILEN SER SÅDAN UD. Der er også nogle andre sider. Tænkte hvis
> der fandtes noget i stil med text/html som så gjorde at man kunne
> indsætte noget html (meget simpelt!)

Du besværliggører det mere end højst nødvendigt.
PHP er et serverside sprog som ikke har noget som helst med hjemmesiden
udseende at gøre - til gengæld kan PHP hjælpe dig med at skabe dynamisk
indhold på dit website.

> se evt http://kaltoft.cc/login
>
> ----filen----

> size="3">
> <?php
> include("config.php");
> $cookuser = $_COOKIE["cookuser"];
> $cookpass = $_COOKIE["cookpass"];
> $adminpass = md5($adminpass);
> if($cookuser && $cookpass) {
> if(($cookuser == $adminuser) && ($cookpass == $adminpass)){
> echo("Velkommen! Du er nu logget ind! For at logge af, klik:
// afslut det som PHP skal parse
?>

<!-- Herimellem indsættes almindelig HTML som normalt -->

<?php
// start det som PHP skal parse

Fra : Gert Krabsen

Dato : 28-06-08 15:04

Morten Kaltoft skrev:
> [...]
> echo("Velkommen! Du er nu logget ind! For at logge af, klik:
> //Alle de beskyttede ting skal ligge her over dette!

Der er jo sådan set allerede HTML-kode i den 'beskyttede' del:

   " echo("Velkommen! Du er nu logget ind! For at logge af, klik:

Så det er bare at fyre nogle flere echo("htmlkode"); af.

Hvis det drejer sig om store mængder HTML, kan det bedre læseligheden at
udskille dette i en separat fil og så blot inkludere den:

   include 'velkomsttekst.inc' ;

jeg har kaldt den indlejrede fil *.inc - så kan man se, at den ikke er
beregnet til at blive kaldt direkte, men kun indeholder brødtekst..

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 28-06-08 19:39

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev

> jeg har kaldt den indlejrede fil *.inc - så kan man se, at den ikke er
> beregnet til at blive kaldt direkte, men kun indeholder brødtekst..

Skal man køre PHP i inc-filen, kan det dog være nødvendigt at kalde den .php
i stedet.
Derfor bruger jeg selv filnavn.inc.php