mySQL selecte ALT fra visse tabeller men k~
Fra : Stig Sørensen

Dato : 26-06-08 04:58

Hej gruppe.

Jeg har før haft så meget bøvl med, hvor jeg gerne ville selecte * fra
tabel1, tabel2 men så kun kol1 fra tabel3.
Har aldrig fundet ud af hvordan hulen jeg gør dette.

Har flyttet om på sql queryen millioner af gange men har ikke ramt
rigtigt. Og Google er ikke ligefrem behjælpelig, det er et svært emne
at søge på.

Venlig sjæl der kan give mig et hint?

Beklager, ved godt at er database relateret, men bruger det sammen med
php og vil gerne være sikker på at det virker dér.

Fra : Dan Storm

Dato : 26-06-08 12:33

Stig Sørensen skrev:
> [...]
>
> Har flyttet om på sql queryen millioner af gange men har ikke ramt
> rigtigt. Og Google er ikke ligefrem behjælpelig, det er et svært emne

SELECT
   a.*
   b.*
   c.kol1
FROM
   tabel1 a,
   tabel2 b,
   tabel3 c
;

> Beklager, ved godt at er database relateret, men bruger det sammen med
> php og vil gerne være sikker på at det virker dér.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Stig Sørensen

Dato : 26-06-08 06:13

On 26 Jun., 13:32, Dan Storm <shadyz@_REMOVETHIS_err0r.dk> wrote:

> SELECT
>         a.*
>         b.*
>         c.kol1
> FROM
>         tabel1 a,
>         tabel2 b,
>         tabel3 c
> ;

Jeg bukker og takker mange gange.
Fandt også ud af at ved at bruge WHERE så skal man ikke tabel1.kol1
men a.kol1 .

Og det virker bare :)