Er det mulig å inkludere en pdf fil
Fra : Ove Lie

Dato : 23-06-08 16:01

Ønsker å inkludere en PDF fil i stedet for å linke til den.

Grunnen er å beholde menyer, headinger, logoer og lignende

I tilleg er det jo litt enklere å lage brukerbegrensninger, til filen antar
jeg.......

-Ove

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-06-08 16:32

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 25-06-08 11:08

Michael Rasmussen wrote:

> Definer inkluder? Fremvise en indlejret PDF eller linke til en
> indlejret PDF?
>
> Begge dele kan lade sig gøre:
> http://de2.php.net/manual/en/function.stream-context-create.php
> http://de2.php.net/file_get_contents
> http://de2.php.net/manual/en/function.fpassthru.php
> http://de2.php.net/manual/en/function.header.php -> eksempel 1

Eller er det mon pdf => html han mener?

Fra : Ove Lie

Dato : 25-06-08 19:00

"Jesper Staun Hansen" <jeshan@es.aau.dk> skrev i melding

> Eller er det mon pdf => html han mener?

Ja det er det. er det mulig?

-Ove

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-06-08 19:42

Fra : Lasse G. Dahl

Dato : 25-06-08 22:22

* Ove Lie:

Det gjør du med Ajax, ikke PHP: http://vuzit.com/

> I tilleg er det jo litt enklere å lage brukerbegrensninger, til
> filen antar jeg ...

Det er det nok ikke. Dersom du skal _vise_ meg PDF-filen, må jeg
laste den ned til min maskin, akkurat som jeg må med alle HTML- og
bildefilene du også viser meg. Og når jeg først har den på min
maskin, har jeg egentlig full kontroll.

Men det er en annen debatt. Den Online Ducument Vieweren jeg
linker til over lar deg i alle fall inkludere en PDF-fil i en
hvilken som helst webside, den er gratis og den virker i Firefox
på Ubuntu, så jeg antar den er temmelig plattformuavhengig.

--
Lasse G. Dahl <URL: http://www.lassedahl.com/ >

I'm a citizen of Legoland travellin' incommunicado

Fra : Ove Lie

Dato : 26-06-08 06:21

"Lasse G. Dahl" <news@lassedahl.com> skrev i melding
>* Ove Lie:
>
> Det gjør du med Ajax, ikke PHP: http://vuzit.com/

Det ser ut til å være akkurat det jeg jakter på

> [...]
> laste den ned til min maskin, akkurat som jeg må med alle HTML- og
> bildefilene du også viser meg. Og når jeg først har den på min

Nei det er ikke av viktighet her i det hele tatt. Så bare for maeg at dersom
php leste filen for så å presentere den uten info om hvor filen lå, kunne
jeg stenge innsyn til filene for andre enn lokale script på serveren.

> [...]
> hvilken som helst webside, den er gratis og den virker i Firefox
> på Ubuntu, så jeg antar den er temmelig plattformuavhengig.

Skal studeren den når jeg kommer tilbake fra ferie, eller kanskje i ferien,
hvem vet.......

Takk for hjelpen
-Ove