Gigahost mail() problemer
Fra : jesper

Dato : 17-06-08 10:56

Hej NG!

Jeg sidder pt og laver et mail system for en kunde på et gigahost
webhotel.
Dog har jeg problemet med at mailen ikke modtages hvis mailen er
ved hotmail dog går den fint igennem ved min private mail som er
hostet af servage.net

Hvad kan problemet være?

Har prøvet at ligge scriptet over på min servage hotel og der
virker det fint både til privat og hotmail. så det må være
gigahost vil jeg tro.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 17-06-08 11:35

jesper skrev:
> [...]
> Dog har jeg problemet med at mailen ikke modtages hvis mailen er
> ved hotmail dog går den fint igennem ved min private mail som er

Hvilke headers bliver modtager du på servage kontoen når du sender fra
gigahost? og hvilke headers får du med når sender fra Servage?

Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : jesper

Dato : 17-06-08 17:10

Jeg har jo selv sat en del headers.. bruger følgende:

$eol="\r\n";
$mime_boundary = md5( time( ) );
$headers .= 'To: Mary <'.$modtager.'>   ' .$eol;
$headers .= "From: Wellebob.dk Support <Robot@Wellebob.dk>".$eol;
$headers .= "Reply-To: Wellebob.dk Support <Robot@Wellebob.dk>".$eol;
$headers .= "Return-Path: Wellebob.dk Support <Robot@Wellebob.dk>".$eol;
$headers .= "Message-ID: <".time()."-Robot@Wellebob.dk>".$eol;
$headers .= "X-Mailer: PHP v".phpversion().$eol;
$headers .= 'MIME-Version: 1.0'.$eol;
$headers .= "Content-type: text/html;
charset=iso-8859-1".$eol;charset=iso-8859-1".$eol;

mener det burde være nok ?

Hilsen Jesper Lindstrøm Nielsen.

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 17-06-08 18:38

jesper wrote:
> [...]
> $headers .= 'MIME-Version: 1.0'.$eol;
> $headers .= "Content-type: text/html;
> charset=iso-8859-1".$eol;charset=iso-8859-1".$eol;

Husk at bruge white-list på hotmail for at fortælle den ikke skal
sortere dig fra.

Fra : Dan Storm

Dato : 17-06-08 18:47

jesper skrev:
> Jeg har jo selv sat en del headers.. bruger følgende:
>

> $eol="\r\n";

Ret til:
$eol="\n";

SpamAssasin, Gmail og lignende enten sorterer dine mails fra eller kan
ikke læse dem ordentligt pga \r

> [...]
> $headers .= "Message-ID: <".time()."-Robot@Wellebob.dk>".$eol;
> $headers .= "X-Mailer: PHP v".phpversion().$eol;

Ja, det ser meget fint ud.
Tildel evt. nogle flere X- headers (f.eks. X-Website: www.wellebob.dk)
for at tilfredsstille spamfiltrene.

> $headers .= "Content-type: text/html;
> charset=iso-8859-1".$eol;charset=iso-8859-1".$eol;

Hvad sker der her?
Ovenstående ser da ikke helt rigtigt ud?

> mener det burde være nok ?

Umiddelbart ja... Med ovenstående rettelser...