PHP5 til Sybase
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 11-06-08 12:23

Hejsan

Efter at have googlet en hel det kan jeg ikke rigtig komme videre med dette
problem.
Jeg skal fra php have fat i nogle forskellige sybase databaser.

Setup er Ubuntu, Apache2 og PHP5
apt-get install php5-sybase fortæller mig at jeg har den seneste pakke
installeret og at alting er godt.
sybase_connect og lignende funktioner findes ikke, men jeg har læst mig
fremt til at man skal bruge mssql_connect osv.

Jeg har installeret clientlibs fra sybase og kan sagtens forbinde via JDBC.
Men når jeg forsøger nedenstående for jeg ganske vist det ønskede resultat,
men også en fejl der siger:
Warning: mssql_connect() [function.mssql-connect]: message: TDS: unexpected
token 73 (severity 10)
in /home/henrik/Projekter/web/bk/protected/halfHour.php on line 9

Jeg kan simpelt hen ikke gennemskue hvad den betyder eller hvordan jeg
slipper af med den.

Håber at der er nogle af jer friske hoveder der kan bidrage med en løsning.

Henrik

Codesnippet:
if (!($link = mssql_connect($DB_host, $DB_user, $DB_pass))) {
echo "<p><font color=\"red\">Error - Unable to connect to the sybase
server. </font></p> \n";
exit;
}
if (!$link == null) {
echo "<p><font color=\"red\">Success - Connected to the sybase server.

}
if (!mssql_select_db($DB_name)) {
echo "<p><font color=\"red\">Error - unable to access the specific
database. </font></p> \n";
exit;
}

//$qry = mssql_query($query);
$qry = mssql_query($v_R_sys_time_period);

echo "<br>\n";

echo mssql_result($qry, 0, 0);
echo "<br>\n";

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-06-08 12:45

"Henrik Pedersen" <henrik.kirneh@gmail.com> skrev

> sybase_connect og lignende funktioner findes ikke, men jeg har læst mig
> fremt til at man skal bruge mssql_connect osv.

Sikker?
Denne side tyder på at det faktisk findes.
http://www.usphp.com/function.sybase-connect.html

mssql_connect lyder som om du forsøger at forbinde til en MicroSoft
SQL-database.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 11-06-08 13:36

Philip Nunnegaard wrote:

> [...]
> http://www.usphp.com/function.sybase-connect.html
>
> mssql_connect lyder som om du forsøger at forbinde til en MicroSoft

Har været forbi denne side et par gange.
Så vidt jeg har kunne læse mig til erstatter mssql_connect osv.
sybase_connect.

Jeg skylder måske også lige at nævne at jeg rent faktisk for datasettet
retur og kan arbejde med det, men jeg kan ikke slippe af med TDS fejlen.

Henrik

Fra : Martin

Dato : 11-06-08 14:39

Henrik Pedersen wrote:

> [...]
>
> Jeg skylder måske også lige at nævne at jeg rent faktisk for datasettet
> retur og kan arbejde med det, men jeg kan ikke slippe af med TDS fejlen.

Du kan sætte et @ foran mssql_connect, så vil fejlen ihvertfald ikke
vises, om det så er smart er så nok den anden side af sagen :)

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-06-08 19:19

Martin wrote:

> Du kan sætte et @ foran mssql_connect, så vil fejlen ihvertfald ikke
> vises, om det så er smart er så nok den anden side af sagen :)

Tak for tippet.

Henrik

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-06-08 17:54

Henrik Pedersen wrote:

> Har været forbi denne side et par gange.
> Så vidt jeg har kunne læse mig til erstatter mssql_connect osv.
> sybase_connect.

MS SQLServer i sin oprindelige inkarnation var MS's køb/licens af Sybase.

Jeg kender ikke rigtig PHP, men vil gætte på at fejlen skyldes 'variationer'
i TDS protokollen eller forskellige TDS-versioner.

Stig Johansen