"live" søgning.. hvordan
Fra : Toke

Dato : 11-06-08 07:47

Hej NG

Jeg har en database der liste ud fra en MySQL database server.
Jeg har så også et søgefelt hvor man skriver et søge ord og trykker Søg,
helt traditionelt.

Men nu er jeg lige faldet over denne side hvor den søger "live" hvis man kan
sige det :
www.link-siden.dk
Jeg er ikke den store programerings ørn, så er der nogle der kan sige mig
hvordan det er lavet... Er det lavet i php, java eller ?

Jeg synes nemlig det er en meget fed måde at gøre det på..

Håber en har et guldkorn.
Toke

Fra : Dan Storm

Dato : 11-06-08 08:53

Toke skrev:
> Håber en har et guldkorn.

Guldkornet er AJAX.

Med AJAX kan du, hver gang en bruger har tastet et bogstav, kalde dit
søgescript og returnere indholdet som så opdateres på din side "live".

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-06-08 18:31

On Wed, 11 Jun 2008 09:53:19 +0200
Dan Storm <shadyz@_REMOVETHIS_err0r.dk> wrote:

> Guldkornet er AJAX.

Og inden folk begynder at søge efter programmeringssproget AJAX så vil
jeg lige tilføje at det blot er en måde at lave asynkrone kald til
serveren ved hjælp af Javascript. Der er ikke noget magisk over det på
nogen måder, men det kan give en følelse af at man får live respons fra
siden uden at reloade den.

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Toke

Dato : 11-06-08 23:37

"Toke" <toke@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan det er lavet... Er det lavet i php, java eller ?
>
> Jeg synes nemlig det er en meget fed måde at gøre det på..

Hej igen

Tusind tak ... Jeg tror jeg fundet ud af det med det der ajax og php...
Super.. tak for hjælpen