Udskrift fra flere tabeller
Fra : Martin Jensen

Dato : 30-06-08 14:06

Hej NG

Jeg er stødt ind i et problem hvor jeg skal have udskrevet lidt
informationer, som er afhængige af forskellige data i forskellige
tabeller. Det bliver noget værre rod når jeg får det udskrevet,
og nu er jeg ved at have stiret mig blind i hvad jeg kan gøre, så
derfor håber jeg på lidt hjælp fra jer :)

Jeg har 3 tabeller
1. ProduktGruppe
- Navn
2. Produkter
- ID
- Overskrift
- ProduktGruppeID
3. CenterProdukter
- ProduktID
- CenterID

Først udskrives Produktgruppe.Navn
Så udskrives alle Produkter.Overskrift
For hvert produkt skal CenterProdukter tjekkes.
Hvis der i CenterProdukter findes en post hvor
CenterProdukter.CenterID = strCenterID OG
CenterProdukter.ProduktID = Produkter.ID skal en checkbox
markeres.
Hvis der ikke findes en post hvor disse to oplysniger gælder,
skal der være en checkbox som ikke er markeret.

Jeg kan godt få det lavet med 3 selections inde i hindanden, men
vil hellere have en noget pænere/hurtigere kode, hvor det samles
i en SQL sætning hvis det er muligt.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Jensen

Dato : 30-06-08 14:19

Hov... Glemte lige lidt :)
Her er det rigtige

1. ProduktGruppe
- ID
- Navn
2. Produkter
- ID
- Overskrift
- ProduktGruppeID (ref til ProduktGruppe)
3. CenterProdukter
- ProduktID (ref til Produkter)
- CenterID (ref til Center, i koden kaldet strCenterID)