Er brugeren logget på lokal netværket?
Fra : Ukendt

Dato : 30-06-08 10:23

Hej,

På en password beskyttet ASP webside har jeg brug for at vide om brugeren er
logget på lokal netværket.
Har nogen i gruppen et forslag denne kontrol?
Som jeg forstår det kan 'objFs.FileExists' kun anvendes på web serveren, og
kan derfor ikke anvendes til at kontrollere om en fil eller en netværkssti
findes på brugerens PC.

Mvh.
Henning

Fra : Kim M. Jorgensen

Dato : 01-07-08 07:29

Det kan mig bekendt kun lade sig gøre hvis maskinerne logger på et domæne og
hvis Web Serveren er med i selve domænet og på den måde kan den se om
brugerne er logget på og automatisk logge dem ind og ellers spørge om login
oplsyningerne.
Hvor den så bruger deres Windows Logon.

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-08 08:06

"Kim M. Jorgensen" <kj-remove-@gidion.dk> wrote in message

> [...]

> og hvis Web Serveren er med i selve domænet og på den måde kan den se om
> brugerne er logget på og automatisk logge dem ind og ellers spørge om

Tak for dit svar Kim
Web Serveren er ekstern og ikke på samme netværk og domæne som
lokalnetværket.
Det jeg har brug for er at skjule links til lokalnetværket hvis brugeren
ikke er logget på.
/Henning

Fra : Martin Jensen

Dato : 01-07-08 14:26

Henning Smed wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> lokalnetværket.
> Det jeg har brug for er at skjule links til lokalnetværket hvis brugeren

Hvis det kun er for folk der kommer fra jeres lokalnetværk, og i har 1 eller
flere faste IP'er, vil du kunne benytte noget lignenden

if request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") = [Jeres IP] then
udskriv link
end if

Hvis man kan logge på jeres lokalnetværk udefra, og stadig beholder sin egen IP
virker det dog ikke.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-08 06:49

"Martin Jensen" <har@ingen.kk> skrev i en meddelelse news:486a306f$0$90276
> [...]
> udskriv link
> end if
>
> Hvis man kan logge på jeres lokalnetværk udefra, og stadig beholder sin

Hej Martin
Mange tak for dit forslag, det kan være løsningen hvis det ikke er muligt at
kontrollere om en lokal fil findes
VPN udefra får en adresse på lokalnetværket så det vil også fungere.
Problemet er at nogle få Pc'er findes på lokalnetværket uden at være logget
på, ikke alle brugere har adgang til samme netværks drev, og det er ikke
muligt at kontrollere om VPN brugere er logget på netværket.
/Henning