IIS problemer efter installation af hjemne~
Fra : laglag305

Dato : 22-06-08 08:21

Hej, håber der er nogen, der kan hjælpe. Jeg har afviklet .asp
filer på min PC (kaldt med http://egen PC/file.asp). Anvender
Vista. Dette har fungeret uproblematisk, indtil har har
installeret trådløst netværk. Nu kan jeg ikke længere køre .asp
filerne. Har forsøgt med at dele hele c:\inetpub\wwwroot\ for
hele netværket/alle bruger, uden held. Er der nogen, der ved,
hvad der skal ændres?På Forhånd tak
LagLag

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-06-08 06:00

laglag305 wrote:
> Hej, håber der er nogen, der kan hjælpe. Jeg har afviklet .asp
> filer på min PC (kaldt med http://egen PC/file.asp).

Den adressering har jeg ikke set før, men disse plejer at virke (den første
kun på samme computer som serveren kører på, resten i hele netværket:

http://localhost/file.asp
http://[computernevn]/file.asp *)
http://[IP-nummer]/file.asp **)

Jeg har ingen erfaring med Vista, men det fungerer uden problemer på WME,
W2K og WXP

*)
Der bør kun være en computer i det lokale netværk med et givet navn, så hvis
du f.eks. har døbt din server laglag, vil det være http://laglag/file.asp

**)
Kender du ikke computerens lokale IP, kan du lave en lille ip.asp, som du
lægger på din lokale server og med dette indhold i body:

<?
echo "<p>Din aktuelle IP-adresse er: " & ($_SERVER['REMOTE_ADDR']) & "</p>"
?>

Resultatet kunne f.eks. være http://192.168.0.100/file.asp for den side

> Vista. Dette har fungeret uproblematisk, indtil har har
> installeret trådløst netværk.

Fungerer dit trådløse netværk i øvrigt? Kan dine computere snakke sammen?

> Har forsøgt med at dele hele c:\inetpub\wwwroot\ for
> hele netværket/alle bruger, uden held.

Den foranstaltning er kun nødvendig, hvis du vil kunne redigere filerne fra
andre computere i netværket (ikke CMS).

Erik Ginnerskov

Fra : Stig Johansen

Dato : 23-06-08 06:17

Erik Ginnerskov wrote:

> Den adressering har jeg ikke set før, men disse plejer at virke (den
> første kun på samme computer som serveren kører på, resten i hele
> [...]

Det ligner det samme som han skriver, men hvis der er mellemrum i navnte
"Egen PC", så er det nok ikke så godt.

> [...]
>
> <?
> echo "<p>Din aktuelle IP-adresse er: " & ($_SERVER['REMOTE_ADDR']) &

Hmm.. Erik, det er altså en ASP gruppe det her

Nu kender jeg ikke Vista, men når han skriver trådløst, vil jeg tro, der nu
er 2 interfaces i maskinen.

Det kan måske være at IIS (eller hvad det er) binder til det ene netkort,
hvorimod HTTP requesten resolver til det andet interface.

Men der skal nok lidt flere oplysninger om netværket på bordet hvis man skal
gå dybere i det.

(Routere/AP'ere/PC'ere m.v. - før og efter)

Stig Johansen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-06-08 05:42

Stig Johansen wrote:

> Hmm.. Erik, det er altså en ASP gruppe det her

Ups, det var en php-løsning. Her er den tilsvarende i asp:

<%
ip = Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
Response.write "<p>Din aktuelle IP-adresse er: " & ip & "</p>"
%>

Erik Ginnerskov

Fra : laglag305

Dato : 26-06-08 16:31

Mange tak for jeres svar.Jeg har installeret og afinstalleret netværket
flere gange og nu fungere det. Jeg ved ikke, hvad der var galt.
mvh.