"live" søgning... hvordan
Fra : Toke

Dato : 11-06-08 07:51

Hej NG

Jeg har en database der liste ud fra en MySQL database server.
Jeg har så også et søgefelt hvor man skriver et søge ord og trykker Søg,
helt traditionelt.

Men nu er jeg lige faldet over denne side hvor den søger "live" hvis man kan
sige det :
www.link-siden.dk
Jeg er ikke den store programerings ørn, så er der nogle der kan sige mig
hvordan det er lavet... Er det lavet i php, java, asp eller ?

Jeg synes nemlig det er en meget fed måde at gøre det på..

Håber en har et guldkorn.
Toke

Fra : Kim M. Jorgensen

Dato : 11-06-08 08:54

Jeg stillede engang samme spørgsmål på Eksperten
http://www.eksperten.dk/spm/816643

Og fik nogle svar men desværre ikke helt hvad jeg kunne bruge, men måske du
kan se mere ud fra dem. Det lader ihverfald til det er nemmest at gøre med
noget AJAX kode.

Fra : Kim M. Jorgensen

Dato : 11-06-08 09:00

Faldt forresten også over den her
http://www.w3schools.com/php/php_ajax_livesearch.asp

Den er godtnok skrevet i PHP men er meget lidt kode der skal lave som for at
det vil virke i ASP sistedet for.

Fra : Toke

Dato : 11-06-08 23:37

> [...]
> hvordan det er lavet... Er det lavet i php, java, asp eller ?
>
> Jeg synes nemlig det er en meget fed måde at gøre det på..

Hej igen

Tusind tak ... Jeg tror jeg fundet ud af det med det der ajax og php...
Super.. tak for hjælpen