Div der skal følge med resten af indholdet
Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 04-07-08 12:33

Hej.

Jeg er ved at lave et nyt design til en hjemmeside -
http://miniflex.dk/demo/nytdesign/ - hvor jeg gerne vil have
begge de yderste bokse til at følge med resten af indholdet.
Jeg ved at det kan lade sig gøre som fx. på
http://www.discountdomains.dk/ hvor jeg har lavet det med
bagrundsbilleder, men jeg ville høre om der skulle være en anden
mulighed også.

Jeg vil helst ikke bruge mine baggrundsmuligheder på boks-layout,
da jeg har andre planer med baggrunde i de enkelte kasser.

På forhånd mange tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Madsen

Dato : 04-07-08 12:36

Thomas Møller Nexø wrote:
> [...]
>
> Jeg vil helst ikke bruge mine baggrundsmuligheder på boks-layout,
> da jeg har andre planer med baggrunde i de enkelte kasser.

Jeg har anvendt dette med fin success

http://www.alistapart.com/articles/multicolumnlayouts

--

/daleif (remove RTFSIGNATURE from email address)

LaTeX FAQ: http://www.tex.ac.uk/faq
LaTeX book: http://www.imf.au.dk/system/latex/bog/ (in Danish)
Remember to post minimal examples, see URL below
http://www.tex.ac.uk/cgi-bin/texfaq2html?label=minxampl
http://www.minimalbeispiel.de/mini-en.html

Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 04-07-08 20:42

> Jeg har anvendt dette med fin success
>
> http://www.alistapart.com/articles/multicolumnlayouts

Tak for linket. Jeg tjekker det ud snarest muligt.
Der er en anden på eksperten.dk, der har lagt link til samme artikel så
der må jo være noget om snakken

Med venlig hilsen,
Thomas

Fra : Lars Madsen

Dato : 07-07-08 10:02

Thomas Møller Nexø wrote:

> Tak for linket. Jeg tjekker det ud snarest muligt.
> Der er en anden på eksperten.dk, der har lagt link til samme artikel så
> [...]

det var vist også mig

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 04-07-08 16:58

Thomas Møller Nexø skrev:
> [...]
>
> Jeg vil helst ikke bruge mine baggrundsmuligheder på boks-layout,
> da jeg har andre planer med baggrunde i de enkelte kasser.

Det sidste forstår jeg ikke rigtigt - kasserne skal vel
have en baggrund, hvis det skal være tydeligt, at de de
syner lige så høje som artikelindholdet, eller hur?

Under alle omstændigheder kan jeg henvise til min artikel
http://webdesign101.dk/csslayout/equal_height_spalter.php
mere specifikt
http://webdesign101.dk/csslayout/ex/nichols_3.html
hvor kun baggrundskuløren viser venstre og højre spalte
eller
http://webdesign101.dk/layout/
mere specifikt
http://webdesign101.dk/layout/eksempel10.php
og
http://webdesign101.dk/layout/eksempel11.php

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 04-07-08 20:46

> [...]
> mere specifikt
> http://webdesign101.dk/csslayout/ex/nichols_3.html
> hvor kun baggrundskuløren viser venstre og højre spalte

Super! Mange tak for links som jeg kiger på ved lejlighed.

Med venlig hilsen,
Thomas