Submit form med <ENTER>
Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 28-06-08 13:57

Hallo..
Jeg bruger et tekst link istedet for en submit button..
Det virker fint, MEN hvorfor kan man ikke trykke enter så?

   <form action="default.asp" method="post">
      <input type="text" name="username"/>
      <input type="text" name="password"/>
   </form>

Altså hvis man har en <input> fungere det med <enter>, men hvis
man har to eller flere inputs sker der ikke en skid med mindre
man har en submit button..!?

HELP!!!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-06-08 20:58

Christian Itzchaky Larsen wrote:
> Hallo..
> Jeg bruger et tekst link istedet for en submit button..
> Det virker fint, MEN hvorfor kan man ikke trykke enter så?

Har du prøvet at få din submit-tekst markeret med [Tab]-tasten, inden du
trykker [Enter] ?

Erik Ginnerskov

Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 28-06-08 23:55

> Har du prøvet at få din submit-tekst markeret med [Tab]-tasten, inden du
> trykker [Enter] ?

Hvad mener du? Hvordan skulle jeg gøre det? :s

Fra : Rado

Dato : 29-06-08 12:04

On 28 Jun 2008 22:55:18 GMT, Christian Itzchaky Larsen
<itzchaky@hotmail.com> wrote:

>Hvad mener du? Hvordan skulle jeg gøre det? :s

Tryk gentagne gange på Tab tasten, indtil teksten blive markeret. i
den rigtige box:

http://www.zantra.dk/temp/tab/tab.html

--
Rado

You are the salt of the earth. You can change your destiny!
You can give birth to a new civilization or you can create
Hell on earth. - Georges Ohsawa

Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 29-06-08 12:26

Det løser da ikke mit problem?
Jeg vil have at man skal kunne trykke enter lige når man er færdig med at
udfylde alle inputs. Og jeg vil ikke rodes ud i noget med onkeypress="13"

Fra : Rado

Dato : 29-06-08 13:14

On 29 Jun 2008 11:26:29 GMT, Christian Itzchaky Larsen
<itzchaky@hotmail.com> wrote:

>Det løser da ikke mit problem?
>Jeg vil have at man skal kunne trykke enter lige når man er færdig med at
>udfylde alle inputs. Og jeg vil ikke rodes ud i noget med onkeypress="13"

Virker det ikke hvis du markerer submit linket via Tab?

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 29-06-08 13:47

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev

> Virker det ikke hvis du markerer submit linket via Tab?

Problemet er jo, at det giver flere tastetryk for slutbrugeren end ellers.

Med submit-knap:
Brugernavn -> TAB -> Kodeord -> Enter (eller blot første bogstav i
brugernavnet efterfulgt af pil-ned, tab og enter)

Uden submit-knap:
Brugernavn -> TAB -> Kodeord -> TAB -> Enter

Forskellen er at man med submitknappen kan submitte ved at trykke enter,
allerede mens fokus er ét af felterne, mens man uden skal flytte fokus til
submitlinket først.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-06-08 17:02

Philip Nunnegaard wrote:

> Forskellen er at man med submitknappen kan submitte ved at trykke
> enter, allerede mens fokus er ét af felterne, mens man uden skal
> flytte fokus til submitlinket først.

Det var ådan set der, jeg ville hen med mit svar til Christian, hvilke du,
Philip, har fattet med det samme.

Erik Ginnerskov

Fra : Birger

Dato : 03-07-08 09:10

"Christian Itzchaky Larsen" <itzchaky@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det løser da ikke mit problem?
> Jeg vil have at man skal kunne trykke enter lige når man er færdig med at
> udfylde alle inputs. Og jeg vil ikke rodes ud i noget med onkeypress="13"

Så er der ikke så mange andre muligheder, end at faktisk bruge en <input
type="submit"...>

Er der en speciel grund til at du insisterer på at bruge andre elementer,
end dem der er designet til det du har brug for?

Giv tingen (den nogen her kalder en submit button - som er enten et button
eller et input element) en class eller et id, og lav din egen css, der viser
den som du vil have det, hvis det er udseendet, det handler om.

Birger
-----
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt. Daglig