Link med BUTTON-funktion
Fra : Rune Jensen

Dato : 19-06-08 17:10

Er det muligt at lave et text-link, som fungere som en knap - dvs. at
man kan sende via POST/GET?

Det må ikke være en stylet knap, da den vil kunne ses som en knap med
CSS slået fra.

MVH
Rune Jensen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 20-06-08 05:42

"Rune Jensen" <runeofdenmark@gmail.com> skrev

> Er det muligt at lave et text-link, som fungere som en knap - dvs. at
> man kan sende via POST/GET?

Er ikke afprøvet:

<form id="dinform" name="dinform" action="anden_fil.php">
</form>

Udskift selv "Send" med det billede du ønsker skal være din submit-knap.

> Det må ikke være en stylet knap, da den vil kunne ses som en knap med
> CSS slået fra.

Jeg prøvede en meget kort overgang noget a la ovenstående i en
login-formular.
Der gik kun en uges tid, før jeg genindførte den gamle knap, da både
brugerne og jeg selv blev voldsomt irriterede over at vi ikke bare kunne
logge ind ved at trykke "Enter" efter at have udfyldt felterne.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 20-06-08 06:11

Rune Jensen <runeofdenmark@gmail.com> writes:

> Er det muligt at lave et text-link, som fungere som en knap - dvs. at
> man kan sende via POST/GET?

Kun med Javascript

> Det må ikke være en stylet knap, da den vil kunne ses som en knap med
> CSS slået fra.

Men hvis det ikke er en knap, så virker det ikke med Javascript slået
fra.

Det bedste alternativ må være at have en knap hvis Javascript ikke er
slået til, og skifte den, via Javascript, til et link, hvis det er muligt.

Måske noget i stil med:

<noscript>
<input type="submit" value="Gå!">
</noscript>
<script type="text/javascript">
document.write("<a href='' onclick='document.forms[\"formId\"].submit()'>",
"Gå!<\/a>");
</script>

Ikke testet!

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen

Fra : Rune Jensen

Dato : 20-06-08 08:11

On 20 Jun., 06:41, "Philip Nunnegaard" <nunnenos...@hitsurf.dk> wrote:

> [...]
> brugerne og jeg selv blev voldsomt irriterede over at vi ikke bare kunne
> logge ind ved at trykke "Enter" efter at have udfyldt felterne.

OK, men så kan i måske hjælpe mig med selve problemet, som er: Jeg
skal have et link, som _ikke_ må følges af søgemaskiner, da den
trigger skift af en variabel, som laver en minimal ændring af sidens
indhold. Jeg vil ikke have sider med variable indekseret overhovedet
(og Google er blevet _alt_ for dygtig på det punkt).

Her er, hvad jeg har kigget på:
Input-knap: Er problematisk i forhold til mobil, både i stylet udgave
og med JavaScript
No-follow: Er ikke til brug på egen side, da effekten i den forb. er
udokumenteret. Andrer anfører andre problemer, som at den følger
linket aligevel, så man risikerer andre links under det bliver
indekseret (sådan noget lign.)
robots.txt: Det vil være hulens besværligt at skulle liste alle
muligheder med variable
Meta-tags: Vel den eneste, som jeg sådan ikke har undersøgt. Men Meta
robots no-follow på én udgave af siden, og så follow always i en
anden? Jeg er ikke tryg ved det. Og der er flere forskellige
variable=en hulens bunke ekstra kode for noget, som brugeren ikke ser.

Andre idéer? Bedre ideer?

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 20-06-08 08:22

On 20 Jun., 07:10, Lasse Reichstein Nielsen <l...@hotpop.com> wrote:

> [...]
> <script type="text/javascript">
> document.write("<a href='' onclick='document.forms[\"formId\"].submit()'>",

Jeg har beskrevet det egentlige problem forPhilip. Ellers vil jeg
afprøve funktionen i mobil og teste på siden. Det er umiddelbart et af
de bedre bud.

Tak for svarene til jer begge!

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 20-06-08 08:36

On 20 Jun., 16:11, Rune Jensen <runeofdenm...@gmail.com> wrote:

> Her er, hvad jeg har kigget på:

Det meste beskrevet her:
http://forums.devshed.com/html-programming-1/using-a-link-text-for-the-submit-button-226.html

...bortset fra, altså, jeg helst vil undgå en form.

MVH
Rune Jensen