e.c 1150
List menu med billedebullet til højre for
Fra : Peter Nielsen

Dato : 19-06-08 13:59

Hej NG

Jeg har et problem. Jeg skal lave en side klar så alt hvad jeg må
bruge er div tags og CSS. Menuerne bliver så posted ind fra CMS
systemet bagefter. Menuerne bliver sat ind som listformat - altså
<ul><li>

Nu spørger jeg om der er en måde at man kan sætte et billede ind
i enden af teksten. Det er jo let nok den anden vej, altså til
venstre for teksten som almindelige bullets. Men jeg kan ikke
definere en speciel længde hvor langt den skal flytte sig da
teksten kan variere i længden. Hvis i forstår?!

Sådan her skal menuen se ud:
http://www.pedn.dk/menu/menu.gif

og så tænkte jeg at jeg bare ku sætte en 2px border på de
forskellige <li>'er og så få sat en spacer på som ku sådan her
ud:
http://www.pedn.dk/menu/spacer.gif

Jeg håber i kan se logikken og kan pege mig i den rigtige retning
eller noget

MVH
Peter Nielsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 20-06-08 13:51

Peter Nielsen skrev:
> [...]
> bruge er div tags og CSS. Menuerne bliver så posted ind fra CMS
> systemet bagefter. Menuerne bliver sat ind som listformat - altså

ul#menu li a {
display:block;
background-image: url(grafik.png);
background-repeat:no-repeat;
background-position:right center;
}

- hvis menuen har en id="menu".
Der kan blive et problem med at grafikken
kommer for tæt på højre kant. Jeg plejer
at lave en transparent kan på grafik-
elementet, men en padding-right vil sikkert
også du.

Jørgen Farum Jensen
..