Scroll
Fra : morten samson

Dato : 19-06-08 13:10

hej

jeg har en side med det klassiske topbar, menu i venstre og en
main.
hvordan gør jeg så man scrol'er i min main frem for hele siden??

morten

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : morten samson

Dato : 19-06-08 13:16

hov skal måske lige sige den er lavet i css & div bokse
det hele er pakket ind i en wrapper...

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 19-06-08 13:28

"morten samson" <morensamson@gmail.com> skrev

> jeg har en side med det klassiske topbar, menu i venstre og en
> main.
> hvordan gør jeg så man scrol'er i min main frem for hele siden??

Skal det forståes sådan, at du vil kunne scrolle separat i en bestemt div?
I så fald er løsningen i css:

#main {
...diverse erklæringer...
overflow-y: auto;
}

Alternativt bare overflow: auto;

så kommer der scrollbar i div'en med id="main", såfremt du har angivet en
højde på den.

Fra : morten samson

Dato : 19-06-08 13:38

Philip Nunnegaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Alternativt bare overflow: auto;
>
> så kommer der scrollbar i div'en med id="main", såfremt du har angivet en

lige præcis

men så skal jeg fjerne den ude i siden... altså den der scroll'er hele
siden...

Fra : David Trasbo

Dato : 19-06-08 13:48

Den 19.06.2008 kl. 14:38 skrev morten samson <morensamson@gmail.com>:

> men så skal jeg fjerne den ude i siden... altså den der scroll'er hele
> siden...

Alternativt kan du sætte position:fixed på de øvrige elementer på siden.
Det vil bevirke at de ikke bliver påvirket af, at brugeren scroller, og
vil give effekten du ønsker.

--
David Trasbo.
http://lki.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 19-06-08 08:56

On 19 Jun., 14:10, morten samson <morensam...@gmail.com> wrote:
> hej

Davs

> jeg har en side med det klassiske topbar, menu i venstre og en
> main.
> hvordan gør jeg så man scrol'er i min main frem for hele siden??

Er det noget a la dette det skal være
http://www.cssplay.co.uk/layouts/frame.html
?

Eller dette
http://www.cssplay.co.uk/layouts/bodyfix.html
?

PS. En link til din side vil gøre det nemmere at forstå, og dermed
besvare.

MVH
Rune Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-06-08 20:46

morten samson wrote:

> hvordan gør jeg så man scrol'er i min main frem for hele siden??

Det kunne være denne løsning, du leder efter:

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp

Erik Ginnerskov

Fra : Dennis Munding

Dato : 20-06-08 13:05

Hej Rune og Erik!

"Rune Jensen" skrev

"Erik Ginnerskov" skrev:
> Det kunne være denne løsning, du leder efter:
>
> http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp

Og vinderen er:

Runes andet forslag!!

(Efter min bedste overbevisning, taget ud fra min tolkning af spørgerens -
for nogen måske lidt kringlede - spørgsmål, så har jeg ret i ovenstående
påstand!?!)

Blev det for indviklet...??? ;-p

Med venlig hilsen - og ønsket om en god weekend til alle...
--
Dennis Munding
http://as-transport.dk/ -Sikker møbeltransport til tiden!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-06-08 21:56

Dennis Munding wrote:

> Og vinderen er:

La' nu Morten være dommer i den sag.

> (Efter min bedste overbevisning, taget ud fra min tolkning af
> spørgerens - for nogen måske lidt kringlede - spørgsmål, så har jeg
> ret i ovenstående påstand!?!)

Jeg ved ikke hvordan du opfatter specifikationen:

for mig lyder de nu mere som mit forslag. At jeg så også har en fikseret
footer, som man ikke behøver tage med, er en biting. Men jeg har ikke
flyttet scrollbaren væk fra dens sædvanlige position.

Skal du endelig fremhæve noget fra den adresse, må det være disse:

http://www.cssplay.co.uk/layouts/body4.html
http://www.cssplay.co.uk/layouts/body2.html

.... der begge er opbygget nogenlunde som Morten efterspørger - og som mit
forslag.

Erik Ginnerskov

Fra : Dennis Munding

Dato : 20-06-08 23:21

Hej Erik!

"Erik Ginnerskov" skrev:

> La' nu Morten være dommer i den sag.

Jow-jow...
Det er skam osse min hensigt - skrev jo blot min antagelse...

> Jeg ved ikke hvordan du opfatter specifikationen:

Ganske som du, men det var ikke ovenstående, der var afgørende for min
kåring...
Det var dette derimod:

(news:485a5343$0$90274$14726298@news.sunsite.dk)

> [...]
> http://www.cssplay.co.uk/layouts/body2.html
>
> ... der begge er opbygget nogenlunde som Morten efterspørger - og som mit

Nej, nej, nej og ja!

Men det er nogle ganske fornuftige forslag alle sammen!

Men det har intet med sagen at gøre....