Udskriv med linjenumre?
Fra : Martin Ploug

Dato : 17-06-08 22:34

Hej

Jeg leder lidt efter en (gratis)
teksteditor, hvormed man kan udskrive
sine html, css, php og andre filer
med linjenumre - altså sådan at linje-
numrene kommer med på udskriften.

Jeg tænker, at det bare skal være
et simpelt notesblok-lignende program.

Jeg ved, at jeg kan kopiere det over
i openoffice writer og tilføje linje-
numre der, men synes det er lidt
omstændigt.

Nogen, der har forslag?

Mvh. Martin

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-06-08 22:44

Martin Ploug skrev:

>Jeg tænker, at det bare skal være
>et simpelt notesblok-lignende program.

Notepad++ http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htm
(du skal nok lige i Indstillinger > Præference > Udskriv - Farve og margin

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 17-06-08 23:02

"Martin Ploug (slet R5TQ7)" <mploug@R5TQ7pc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg leder lidt efter en (gratis)
> [...]

http://www.crimsoneditor.com/

Skal slåes til i preferences=>General=>Print

Iøvrigt min favorit editor til windows ..til alt!

Fra : Martin Ploug

Dato : 18-06-08 11:51

>http://www.crimsoneditor.com/
>
>Skal slåes til i
>preferences=>General=>Print
>
>Iøvrigt min favorit editor til
>windows ..til alt!

Hej

Tak for jeres indlæg.

Jeg kan ikke få Notepad++ til at udskrive linjenumre,
selvom jeg har sat flueben i indstillingen.

Jeg har brugt Crimson engang, og den var vist fin nok.
Men jeg oplevede nogle gange at editoren indstatte
en tom firkant med en sort kant ved hvert linjeskift
- sikkert som et symbol herfor.
Det irriterede mig. Jeg ved ikke, om det kom når
jeg hentede mine filer via FTP og have valgt ASCII
eller Binary i FTP programmet. Kan jeg undgå, at
den firkant bliver indsat ved hvert linjeskift?
Jeg spurgte om det i forummet på www.crimsoneditr.com,
men fik ikke rigtig noget svar.

Er der noget med, at der er ved at blive udviklet en
efterfølger til Crimson www.emeraldeditor.com og
kan den henstes?

Jeg prøver måske crimson igen.

Mvh. martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 18-06-08 12:30

Jeg glemte lige at skrive, at jeg bruger Windows Vista.
Jeg ved ikke, om det har nogen betydning.

Mvh. Martin

Fra : Sune Storgaard

Dato : 18-06-08 16:12

"Martin Ploug (slet 1MC1U)" <mploug@1MC1Upc.dk> skrev i en meddelelse > Jeg
> [...]
> - sikkert som et symbol herfor.
> Det irriterede mig. Jeg ved ikke, om det kom når
> jeg hentede mine filer via FTP og have valgt ASCII

Du kan i prefs vælge om remote/ftp filer skal gemmes i unix format

>Kan jeg undgå, at
> den firkant bliver indsat ved hvert linjeskift?
> Jeg spurgte om det i forummet på www.crimsoneditr.com,
> men fik ikke rigtig noget svar.

Mon ikke det er noget med CR/LF windows/unix problematik ?
Document=>fileformat
Måske view=>others = >linebreak? -er dog ikke en firkant.

> Er der noget med, at der er ved at blive udviklet en
> efterfølger til Crimson www.emeraldeditor.com og
> kan den henstes?

Kender jeg ikke, men prøv da.

Fra : Martin Ploug

Dato : 19-06-08 06:35

Hej Sune

Tak for det.

Hmm, jeg tror jeg i stedet prøver med
phpDesigner fra www.mpsoftware.dk.
Den har jeg haft gode erfaringer med.
Troede bare der måske også var eet lille
let program, der kunne klare det med
linjenumrene.

Mvh. Martin