Billede slideshow i ren html
Fra : Casper Christiansen

Dato : 16-06-08 20:11

Hej alle sammen
Kan det lade sig gøre at lave nogen billeder der selv står og
skifter i ren html kode?

Jeg tænker en header, med et x-antal billeder som kører i cirkel.

Kan det lade sig gøre, eller skal man ud i noget andet
programmering?

Casper Christiansen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-06-08 20:42

Casper Christiansen wrote:
> Kan det lade sig gøre at lave nogen billeder der selv står og
> skifter i ren html kode?

Nej.

> eller skal man ud i noget andet programmering?

Ja, der skal noget javascript til, så prøv at spørge i
news:dk.edb.internet.webdesign.clientside hvor den slags debateres.

Erik Ginnerskov

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-06-08 22:25

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev :

>Nej.

Jo da.

Men om det er anbefalesværdigt er en anden sag.

Man kan smide et billede på en htmlside i en <iframe> og så lade
et metatag skifte til en ny side med et nyt billede fx hvert
femte sekund.

Man kunne også gøre helt det samme i et gammeldags framesæt.
--
Kerim

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-06-08 05:42

Henning Wangerin wrote:

> Jo det kan da.
> Bare indsæt en meta refresh i hver enkelt html-side, som peger på den
> næste.

I 'anbefaler' begge en løsning, der ikke skifter billedet på siden men
skifter siden med billedet. Det var ikke det, Casper spurgte efter.

Man kan stadig ikke skifte et billede på en side uden noget javascript. Om
man vælger den ene eller den anden version af at udskifte hele siden med
regelmæssige mellemrum, vil det give noget flimmer, der irriterer brugeren.

Erik Ginnerskov

Fra : Birger

Dato : 21-06-08 00:28

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man vælger den ene eller den anden version af at udskifte hele siden med
> regelmæssige mellemrum, vil det give noget flimmer, der irriterer

Med js og preload af billederne, kan det godt lade sig gøre at undgå
"flimmer"..

Birger
-----
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt. Daglig
opdatering.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-06-08 23:06

Birger wrote:

> Med js og preload af billederne, kan det godt lade sig gøre at undgå
> "flimmer"..

Jamen, det er jo netop det, jeg siger: Der skal noget javascript til.

Erik Ginnerskov

Fra : Henning Wangerin

Dato : 17-06-08 07:36

Erik Ginnerskov skrev:

> Nej.

Jo det kan da.

Bare indsæt en meta refresh i hver enkelt html-side, som peger på den næste.

Virker fint.

> Ja, der skal noget javascript til, så prøv at spørge i
> news:dk.edb.internet.webdesign.clientside hvor den slags debateres.

Det er så en anden måde at gøre det på.

/Henning

Fra : Jens Heinrich Weber-~

Dato : 19-07-08 22:56

Du kunne evt. bruge en marquee effekt, dvs. at billederne glider.

Hvis det er: http://khak-ir.blogspot.com/2007/06/marquee.html

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-07-08 00:58

Jens Heinrich Weber-Nielsen skrev:

> Du kunne evt. bruge en marquee effekt

Åh, nej - det er da moget af det værste der findes,
sådan noger der hakker sig fra højre mod ventre.

Indeholder det også et link der skal "fanges" i
farten, er det endnu værre,o)

Det er i øvrigt heller ikke valid kode.

--
Allan Vebel