streg som opdeling
Fra : C. Nielsen

Dato : 16-06-08 13:15

Hej.

På denne side http://www.gekkohuset.dk/vafler/vafler_leje_aftale.php prøver
jeg at få priser og lejebetingelser til altid at lægge sig under den røde
streg og under hinanden.
Men det jeg har prøvet virker ikke, når vinduet bliver større, smutter der
lige noget op til højre, eller det vil slet ikke lægge sig under hinanden.
Jeg har nok set mig lidt blind på problemet, så jeg ville være rigtig glad
hvis nogen kunne forklarer hvad jeg kan gøre for at elementerne altid lægger
sig under hinanden i højre side.

--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-06-08 15:01

C. Nielsen skrev:
> [...]
> hvis nogen kunne forklarer hvad jeg kan gøre for at elementerne altid lægger

Fjern float:left fra formdeklarationen for din tabel.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : C. Nielsen

Dato : 16-06-08 17:02

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev

> Fjern float:left fra formdeklarationen for din tabel.

Tak. Dejligt med hurtigt hjælp.
Det var lige det der var forkert og jeg havde netop sat den på for at få det
hele til at flyde til venstre. Fik samme deklaration fjernet fra .streg som
nu også lægger sig pænt hvor den skal.

--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

www.gekkohuset.dk

Fra : jopa

Dato : 16-06-08 22:13

"C. Nielsen" <C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> skrev

>.streg som nu også lægger sig pænt hvor den skal.

Det kommer an på opløsning:
http://jp-web.dk/vafler.jpg

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : C. Nielsen

Dato : 16-06-08 23:01

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev
> "C. Nielsen" <C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> skrev

> Det kommer an på opløsning:
> http://jp-web.dk/vafler.jpg

Hej John.
Det har du da helt ret i, det ser ikke rigtigt ud.
Jeg har lagt en bred ve. margin på .streg, men den er ikke bred nok når
vinduet bliver så bredt.
Har du en ideen om hvad kan jeg gøre, sådan at stregen holder sig i højre
side og laver en fast adskillelse mellem afsnittene ?

--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : jopa

Dato : 17-06-08 15:40

"C. Nielsen" <C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> skrev

> Har du en ideen om hvad kan jeg gøre, sådan at stregen holder sig i højre
> side og laver en fast adskillelse mellem afsnittene ?

Jo men så skal du måske i stedet for width: 80%; på din outerWrapper
Bruge fast bredde evt px så burde den blive der uanset opløsning

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-06-08 05:34

C. Nielsen wrote:

> Det har du da helt ret i, det ser ikke rigtigt ud.
> Jeg har lagt en bred ve. margin på .streg, men den er ikke bred nok
> når vinduet bliver så bredt.

Hvis vi går ud fra, at siden har en bredde på en procentandel af
browservinduet, lægger du hele siden ind i en div, der indeholder det hele.
Øverst i denne div lægger du din topbar. Så skal der altid i venstre side
kal være den menulignende konstruktion, du kan vælge at give denne en fast
bredde. Læg til højre for denne en boks (div), der indeholder hele resten af
siden inklusive de vandrette streger.

Stregernes bredde og placering vil så være orienteret i forhold til den
indholdsdiv, de ligger i. fjern den relative placering på stregerne, det kan
være det, der vælter det for dig.

Erik Ginnerskov