Automatisk højde i div element? - Firefox
Fra : Michael Jørgensen

Dato : 11-06-08 13:30

Hej,

Er der nogen der ved, hvad der er galt i min css, når nu min
height: auto i div'erne ikke virker i firefox men kun i IE?

Div'en skal gerne tilpasse sig efter den mændge indhold der er i
div'en

Link til siden:
http://www.kennel-oksby.dk/test/web/sider/index.html

Kan godt sætte css og index ind her på siden, hvis det hjælper?

Mvh
Michael

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-06-08 22:44

Michael Jørgensen wrote:
> Hej,
>
> Er der nogen der ved, hvad der er galt i min css, når nu min
> height: auto i div'erne

Jeg kan ikke få øje på nogen grund til at definere height:auto; på en div -
det er da default opførsel.

> ikke virker i firefox men kun i IE?

Det ser i Opera udpræcis som i Firefox og da de to er betydelig mere
standard-overholdende og mindre tilgivende for fejlkonstrueret kode, må man
gå ud fra, at det er de to, der tolker din side rigtigt.

> Div'en skal gerne tilpasse sig efter den mændge indhold der er i
> div'en

Det gør en div normalt altid, uden at man behøver gøre noget.

> Kan godt sætte css og index ind her på siden, hvis det hjælper?

Nej tak. Vi kan uden problemer se både html og css, når bare vi har et link
til siden.

Men væn dig til altid at bruge FF som monitor, når du udvikler hjemmeside.
Så får du vist siden rigtigt i alle browsere i 99% af tilfældene og i de få
særtilfælde er det meget lettere at lave tilpasninger specielt til IE end
den anden vej.

Erik Ginnerskov