Omdirgering til www
Fra : Peter Nicolaj

Dato : 23-06-08 09:19

Jeg sidder med et website, hvor jeg har implementeret
flashobjekter i et htmldokument. Der er dog et problem med at min
flash kun virker optimalt, hvis bruger trykker sig ind på
addressen med www.

Jeg har derfor brug for at bruger automatisk omdigeres, hvis
denne undlader at skrive www. først i addressen.

Jeg har forsøgt med den almindelige javaScript omdigering:
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="5; URL=http://www.xxx.dk">

Men dette resulterer naturligvis i at siden blot står og
opdaterer sig selv konstant.

Er der nogen der har et bud på en løsning til dette?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Andersen

Dato : 23-06-08 11:13

On 23 Jun 2008 08:19:06 GMT, Peter Nicolaj wrote:

> [...]

> Men dette resulterer naturligvis i at siden blot står og
> opdaterer sig selv konstant.
>
> Er der nogen der har et bud på en løsning til dette?

Hvad med linket til flash filen, er det relativt eller fuldt adresseret og
er der her anvendt http://www.... - aner ikke om det løser noget.

Ellers er man nød til at anvende serverside scripting. Det er jo de samme
filer der anvendes til repsond hvad enten der kaldes med eller uden www
forest. I php er det HTTP_HOST variablen der afspejler den kaldte adresse -
og manglen på www her kan bruges til at omdiregere - ikke med html fil og
clientside afvikling, men en http omdirigering - aner faktisk ikke om det
stadig er browseren som gen requester, men det går hurtigere.
googlede lige til orientering:
http://www.plus2net.com/php_tutorial/php_redirect.php

Selvom du måske ikke udvikler med serverside scripts - så er det en lille
ting på få linier der blot skal lige forest i index.php (index.html skal
droppes) eller hvad den hedder på dit site. Kræver selvfølgeligt at din
hostning stiller php eller asp til rådighed.
--
Benny Andersen

Fra : Peter Nicolaj

Dato : 23-06-08 22:12

Tak for svaret. Fik mig til at tænke i andre baner, så har lagt hovedsiden
som default.html og omdigeret fra index.html. Det første gang jeg har anvendt
scriptet:
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="5; URL=http://www.xxx.dk">

Var ikke klar over contet="x; angav omstillingstiden, så har sat den til 0 og
synes det fungere efter hensigten nu.

Fra : Birger

Dato : 24-06-08 10:00

"Peter Nicolaj" <peternicolaj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og
> synes det fungere efter hensigten nu.
>
> Benny Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

Det er rigtig uvenligt, fordi det betyder at dine gæster ikke kan gå
tilbage, med tilbage knappen.
Sæt den lidt højere, så man kan nå at passere den side der bliver
viderestillet fra.

Birger
-----
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt. Daglig
opdatering.

Fra : Benny Nissen

Dato : 28-07-08 13:08

Birger wrote:

> Det er rigtig uvenligt, fordi det betyder at dine gæster ikke kan gå
> tilbage, med tilbage knappen.

Ja, hvorfor da redirecte til et subdomæne på webhotellet ?

Det er da den omvendte løsning på problemet. Lav koden korrekt i stedet for.

--
Benny