onfocus vis pegefinger
Fra : Martin Jensen

Dato : 17-06-08 11:56

Hej NG

Jeg skal have lavet så musemarkøren skifter til pegefinger når
jeg fører musen over et billede. Markøren skal være den samme som
normalt kommer frem når man fører musen over et link. Jeg har
tidligere kunnet finde ud af det, men efter nogle år uden
javescript, kan jeg ikke huske det længere. Jeg har prøvet at
google lidt efter noget hjælp, men fandt ikke noget (brugte nok
forkerte søgeord, for jeg husker det som ret simpelt.)

Er der nogen af jer som kan hjælpe mig?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Jensen

Dato : 17-06-08 12:05

Martin Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> google lidt efter noget hjælp, men fandt ikke noget (brugte nok
> forkerte søgeord, for jeg husker det som ret simpelt.)

Når jeg nu lige tænker mig om, skal det jo ikke være onfocus, men
onmouseover som bliver brugt.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 17-06-08 13:03

Martin Jensen <har@ingen.dd> skrev :

> [...]
>tidligere kunnet finde ud af det, men efter nogle år uden
>javescript, kan jeg ikke huske det længere

Med CSS:

cursor: pointer
--
Kerim

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 17-06-08 13:18

Martin Jensen skrev:

> [...]
> google lidt efter noget hjælp, men fandt ikke noget (brugte nok
> forkerte søgeord, for jeg husker det som ret simpelt.)

http://webdesign101.dk/css/cursorkontrol.php

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Martin Jensen

Dato : 17-06-08 16:08

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> http://webdesign101.dk/css/cursorkontrol.php

Mange tak... Det var jo mere simpelt end jeg "huskede" :)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-06-08 05:55

Martin Jensen wrote:

> Mange tak... Det var jo mere simpelt end jeg "huskede" :)

Spørgsmålet er så, om det er en god ide at lave den ændring af cursoren.
Brugeren forventer normalt, at der er tale om et link, når der sker et
sådant skifte i cursorens udseende.

Erik Ginnerskov

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 18-06-08 07:25

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev

> Spørgsmålet er så, om det er en god ide at lave den ændring af cursoren.
> Brugeren forventer normalt, at der er tale om et link, når der sker et
> sådant skifte i cursorens udseende.

Specielt "wait" ville nok forvirre mig nok til at jeg ville tro at siden var
langsom - og dermed ville jeg nok ikke vende tilbage.

Men ja! Det skal bruges med omtanke.
Selv bruger jeg det kun, hvis jeg mener at det passer til brugernes
forventninger.
Typisk med "help", hvor jeg kombinerer det med at der popper en lille
hjælpetekst op fra en ellers usynlig <div> eller <span>, når folk klikker på
det.