Simpel nedtælling
Fra : Jeppe Richardt

Dato : 14-06-08 12:06

Hej gruppe,
Er der nogen der ved hvordan man laver en simpel nedtælling der fx kan
tælle ned fra 2 minutter..
Der er 1 min og 39 sek tilbage. - altså noget i den stil, hvor der så
bliver talt ned.

Synes ikke at kunne finde noget på google, der er mange med en
nedtælling til en bestemt dato, men ikke bare to minutters nedtælling?

Mvh Jeppe

Fra : Holst

Dato : 14-06-08 19:20

Jeppe Richardt wrote:

> [...]
>
> Synes ikke at kunne finde noget på google, der er mange med en
> nedtælling til en bestemt dato, men ikke bare to minutters nedtælling?

Tjah, Google med "javascript countdown" har følgende som tredje
mulighed, og den ser ud til at kunne, hvad du søger:

<http://java-scripts.net/javascripts/Countdown-Timer.phtml>

Fra : Jeppe Richardt

Dato : 14-06-08 12:58

On 14 Jun., 20:20, Holst <newsfe...@shelter.dk> wrote:

> Tjah, Google med "javascript countdown" har følgende som tredje
> mulighed, og den ser ud til at kunne, hvad du søger:
>
> <http://java-scripts.net/javascripts/Countdown-Timer.phtml>

Hmm det er lidt sjovy, jeg havde søg på countdown script :)
Men er det muligt uden at bruge et <form> tag?

Fra : Holst

Dato : 14-06-08 20:03

Jeppe Richardt wrote:

> Men er det muligt uden at bruge et <form> tag?

Givet vis. Prøv at søg og kig på andre muligheder.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 14-06-08 20:27

"Jeppe Richardt" <marci@marci.dk> skrev

Hmm det er lidt sjovy, jeg havde søg på countdown script :)
Men er det muligt uden at bruge et <form> tag?

Det burde det kunne.
Du kan tildele en <span> et ID og i javascriptet bruge
document.getElementById.

Fra : N/A

Dato : 14-06-08 20:03

Fra : Jeppe Richardt

Dato : 14-06-08 13:30

On 14 Jun., 21:27, "Philip Nunnegaard" <nunnenos...@hitsurf.dk> wrote:
> [...]
> Men er det muligt uden at bruge et <form> tag?
>
> Det burde det kunne.
> Du kan tildele en <span> et ID og i javascriptet bruge

Ja, nu er jeg ikke en der programmere javascript men fandt noget her:
http://forums.aspfree.com/code-bank-54/javascript-countdown-timer-89373.html

Med lidt ændringer er dette perfekt, jeg takker folkens :)