Stofanet + FTP + Dyn IP
Fra : Rsl

Dato : 24-06-08 18:03

Hej alle
Et spørgsmål til alle de kloge hoveder.

Jeg har 2 pc'er som køre netværk sammen med en router. Og det køre fint.

Kan man sætte en ftp server op så den kan fungere med en dynamisk ip adr.
(Stofanet siger nej, kræver fast IP adr)
Hvis ja, hvordan?
Hvis ja, hvilken IP adr skal man bruge?
Hvilke ftp server pgr. kan/skal man bruge (gerne let at sætte op/bruge, med
mulighed for bruger reg.)?
Til slut, nok ikke det rigtige sted at spørge men alligevel, jeg overvejer
at skifte routeren ud med en ny, men hvilken og til rimelig pris, og ikke
trådløs.

Det var alt for nu, hej

Mvh. rsl

Fra : Jesper Lund

Dato : 24-06-08 18:14

Rsl wrote:

> Kan man sætte en ftp server op så den kan fungere med en dynamisk ip
> adr. (Stofanet siger nej, kræver fast IP adr) Hvis ja, hvordan?

Du kan sagtens køre en FTP server. Eneste forskel på dynamisk og fast IP
er at førstnævnte vil skifte en gang i mellem. Det kan du løse med en
service som dyndns.org
<http://www.dyndns.com/services/dns/dyndns/>

Hvis din router kører 24/7, kan du formentlig holde den samme dynamiske
IP adresse længe (ikke at det gør nogen forskel når du bruger dyndns.org).

> Hvis ja, hvilken IP adr skal man bruge?

WAN IP på routeren, hvor du skal lave port forward til den server som
kører FTPd.

> Hvilke ftp server pgr. kan/skal
> man bruge (gerne let at sætte op/bruge, med mulighed for bruger reg.)?

Hvilket OS?

> Til slut, nok ikke det rigtige sted at spørge men alligevel, jeg
> overvejer at skifte routeren ud med en ny, men hvilken og til rimelig
> pris, og ikke trådløs.

Køb en trådløs og deaktiver det trådløse, så har du en ikke-trådløs
router. I det almindelige forbrugerpris segment er det billigere at købe
en trådløs router. Jeg har selv Linksys WRT54GL, som jeg har smidt DD-WRT
firmware på. WRT54GL kan sættes op til at kommunikere med dyndns.org, men
det gælder vist stort set alle routere.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Cheetah

Dato : 24-06-08 18:24

On 2008-06-24, Rsl <rsl1thx@faulthas.dk> wrote:
> Kan man sætte en ftp server op så den kan fungere med en dynamisk ip
> adr. (Stofanet siger nej, kræver fast IP adr) Hvis ja, hvordan?

Det kan du sagtens. Serveren er som sådan ligeglad med om den kører på
dynamisk IP. Men hvad med dem som skal forbinde til den? De skal jo på
en eller anden måde holdes opdateret med hvilken ip du har *lige nu*.
Det kan løses vha fx www.dyndns.dk eller www.dyndns.com .

> Hvis ja, hvilken IP adr skal man bruge?

Du skal bruge din offentlige IP (dvs ikke en privat adresse: 10.x.x.x,
172.16-31.x.x, 192.168.x.x). Hvis serveren står på LAN-siden af routeren
og har en sådan privat adresse, så skal du sætte noget portforwarding op
i routeren. Det kan portforward.com nok hjælpe med.

> Hvilke ftp server pgr. kan/skal man bruge (gerne let at sætte
> op/bruge, med mulighed for bruger reg.)?

Hvilken operativsystem?

--
Jesper Cheetah

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-06-08 19:00

Rsl skrev:

> Til slut, nok ikke det rigtige sted at spørge men alligevel, jeg overvejer
> at skifte routeren ud med en ny, men hvilken og til rimelig pris, og ikke
> trådløs.

Hvorfor vil du skifte den ud?

--
Bertel

Fra : rsl

Dato : 25-06-08 03:54

"Rsl" <rsl1thx@faulthas.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> at skifte routeren ud med en ny, men hvilken og til rimelig pris, og ikke

Hej
Jeg har OS: Vista 32 bit. Og mange tak for Jeres svar, tænkte nok at Stofa
var på fejl kurs og måske have tjent penge på mig ved at jeg købte en fast
ip adr.

Jeg prøver mig frem om det er noget jeg kan finde ud af...

Mvh rsl

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-06-08 05:29

rsl skriver:

> Jeg har OS: Vista 32 bit. Og mange tak for Jeres svar, tænkte nok at Stofa
> var på fejl kurs og måske have tjent penge på mig ved at jeg købte en fast
> ip adr.

Fast ip er nu ret smart, hvis man skal køre en FTp server, så man er
sikker på at kende sin ip adresse og ikek skal lave alt for mange
"hekserier" for at få det til at virke.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-06-08 08:03

rsl skrev:

> Jeg har OS: Vista 32 bit. Og mange tak for Jeres svar, tænkte nok at Stofa
> var på fejl kurs og måske have tjent penge på mig ved at jeg købte en fast
> ip adr.

Stofanet tager røven på folk med familieopkobling, trådløst net
og Supersize, men lige netop rådet om fast IP er okay. DynDNS er
en måde at klare sig på, men det er ikke den måde man normalt
bruger, og det indskyder en ekstra operatør i den kæde der sikrer
at din server virker.

--
Bertel

Fra : Chano Andersen

Dato : 26-06-08 17:44

rsl wrote:
> tænkte nok at
> Stofa var på fejl kurs og måske have tjent penge på mig ved at jeg købte
> en fast ip adr.

Det er de nu ikke nødvendigvis, jeg ved ikke hvordan lige netop Stofa
fungere, men jeg ved at nogle udbydere bruger private IP adresser i
deres interne net, frem for offentlige, og natter alle deres kunder.
Dette kan så betyde at du rent faktisk IKKE kan nå din FTP server ude
fra, med mindre du får Stofa til at lave den nødvendige forwarding for
dig i deres routere.

Det KAN jo være derfor de siger at det kan du ikke. Men som sagt jeg
kender IKKE til hvordan netop StofaNet levere deres forbindelser.

- Chano Andersen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-06-08 18:28

Chano Andersen <sunsite@chanoandersen.dk> wrote in

> [...]
> din FTP server ude fra, med mindre du får Stofa til at lave den
> nødvendige forwarding for dig i deres routere.

Kan du oplyse navnet på en udbyder der gør det?

> Det KAN jo være derfor de siger at det kan du ikke. Men som sagt
> jeg kender IKKE til hvordan netop StofaNet levere deres
> forbindelser.

Kan man ikke se om det er tilfældet ud fra NNTP oplysningerne i OPs
Header her?

http://www.ripe.net/db/whois.html

--
Literary prizes are like hemorrhoids. Eventually ever asshole gets
one.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-06-08 19:47

On 26 Jun 2008 17:28:27 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
wrote:

> Kan du oplyse navnet på en udbyder der gør det?

Det gør fx Bolig:net, hvis man ikke køber en offentlig adresse.

> Kan man ikke se om det er tilfældet ud fra NNTP oplysningerne i OPs
> Header her?
>
> http://www.ripe.net/db/whois.html

Nej, for "NNTP-Posting-Host" er noget serveren tilføjer, og den
indsætter selvfølgelig den adresse, den har set, dvs. NAT-adressen.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-06-08 21:59

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in

> Det gør fx Bolig:net, hvis man ikke køber en offentlig adresse.

> Nej, for "NNTP-Posting-Host" er noget serveren tilføjer, og den
> indsætter selvfølgelig den adresse, den har set, dvs.
> NAT-adressen.

Det er klart. Men har Stofa virkeli' så mange NAT routere?

--
2GB RAM ought to be enough for anyone.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-06-08 22:28

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote in

> Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in

> Det er klart. Men har Stofa virkeli' så mange NAT routere?

Ripe siger adressen tilhører STOFANET-13.

Søger man på det får man bl.a

http://ipindex.quequero.org/c/212/212_10.html

De første ligner noget NAT, men de nederste kunne godt ligne faste
ip-adresser hos private kunder:

212.10.144.0 - 212.10.175.255   (STOFANET-13)   Telia Stofa A/S;
Cable operator; DK

Her ligger så OPs ip-adresse.

Tracert viser ikke noget.

--
2GB RAM ought to be enough for anyone.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-06-08 07:31

On 26 Jun 2008 20:58:45 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
wrote:

> Det er klart. Men har Stofa virkeli' så mange NAT routere?

Jeg mener ikke, at Stofa bruger NAT.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Allan Olesen

Dato : 26-06-08 23:41

Axel Hammerschmidt wrote:
> Kan du oplyse navnet på en udbyder der gør det?

Jeg tror faktisk, at lige netop Stofa gjorde det i starten. Men de holdt
op, nogenlunde samtidigt med at de indførte Flexrate. Det må vel være
omkring 10 år siden efterhånden.

Telias modemopkoblinger var sjovere. Man fik godt nok en global ip, men
dns-serverne lå på RFC 1918-adresser. Så hvis ens PC ud over modemet
også havde netkort, var der en pæn sandsynlighed for, at dns-serverne lå
i netkortets subnet. Jeg havde flere bekendte, som af den grund ikke
kunne få deres Telia-abonnementer til at fungere, indtil jeg gav mig til
at fejlsøge og fandt årsagen.

--
Allan Olesen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-06-08 16:03

In article <48641b06$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
Allan Olesen <usenet.2007.allan@spamcheck.dk> wrote:

> [...]

<snip>

> [...]
> i netkortets subnet. Jeg havde flere bekendte, som af den grund ikke
> kunne få deres Telia-abonnementer til at fungere, indtil jeg gav mig til

Det er forresten rigtigt. Jeg har osse haft Telia dialup med PSTN modem.
Hos mig fik man en 10.0.0.0/8 ip-adresse.

I øjeblikket har jeg to routers - een fra CC og min egen - lige efter
hinanden.

Jeg har sådan set ikke brug for at forbinde til min egen router
"udefra", men den har en smart funktion - WOL. Jeg har nemli' osse en
filserver/NAS - en PC uden skærm, tastatur og mus som kan vækkes over
lokalnetværket fra en hvilken som helst computer som har en browser og
kan logge på routeren. Det kunne osse gøres udefra.

Den bliver kun tændt når den skal bruges og det sparer strøm. Men jeg
har osse overvejet hvordan opsætningen i CC routeren kunne laves så min
router kunne tilgås "udefra".

Portforwarding, hvor alle porte viderestilles. Måske ikke så godt da vi
osse har CC-telefoni. Forwarding af udvalgte porte var nok bedre.

--
2GB RAM ought to be enough for anyone.

Fra : Chano Andersen

Dato : 27-06-08 20:19

Axel Hammerschmidt wrote:
> I øjeblikket har jeg to routers - een fra CC og min egen - lige efter
> hinanden.

Sådan en løsning har jeg også...

> Den bliver kun tændt når den skal bruges og det sparer strøm. Men jeg
> har osse overvejet hvordan opsætningen i CC routeren kunne laves så min
> router kunne tilgås "udefra".

Det aller nemmeste, er at du slår DHCP fra på din egen router, sætter
kablet fra CC's i en af din routers LAN porte, og lader din egen router
fungere som switch (Og eventuelt accesspoint, hvis den er trådløs). Så
skal du ikke bekymre dig om andet end din egen routers LAN IP, som
naturligvis skal være på samme subnet som CC routeren, altså (default)
10.0.0.x og den må ikke hedde 1.

Jeg har sat mit net op så min egen router har den sidste IP i subnettet,
og CC's har den første, computere tildeles så noget der ligger imellem.

- Chano Andersen.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-06-08 01:39

> [...]
>
> Jeg har sat mit net op så min egen router har den sidste IP i
> subnettet, og CC's har den første, computere tildeles så noget der

OK. Men så virker min egen routers WOL måske ikke? WOL pakken bliver
ganske vist sent til en MAC adresse, så det kunne måske godt virke.

Men derudover er jeg lidt paranoid og har det bedre når min udbyder -
eller andre, CC står til dels for opsætningen og deres router kunne
tænkes at være fejlkonfigureret - slet har mulighed for at komme ind
på mit LAN.

Den nuværende opsætning virker ganske godt. Jeg har en ekstra AP
tilsluttet CCs router - der er indskudt en switch mellem CCs router
og min egen, så jeg kan vælge at gå "udenom" mit egen LAN trådløst og
komme direkte ind i CCs routers configuration. Eller gå på nettet
direkte gennem APen og CCs router. Det er jo ganske nemt at skifte
fra en AP til en anden. Man behøver ikke engang at rejse sig.

I øvrigt er CCs router begrænset til 32 lokale ip-adresser, men jeg
har endnu ikke nået den grænse.

--
2GB RAM ought to be enough for anyone.

Fra : Chano Andersen

Dato : 28-06-08 12:03

Axel Hammerschmidt wrote:
> OK. Men så virker min egen routers WOL måske ikke? WOL pakken bliver
> ganske vist sent til en MAC adresse, så det kunne måske godt virke.

WOL virker på MAC adressen, og virker lige godt uanset hvordan du tilgår
din router.

> [...]
> eller andre, CC står til dels for opsætningen og deres router kunne
> tænkes at være fejlkonfigureret - slet har mulighed for at komme ind

Så er det vel heller ikke smart at have routerens config side åbent ude
fra, så er det jo kun et password der skiller ubudne gæster fra dit lan.

Du kan i øvrigt nemt selv opsætte CC's router, den har et HTTP interface
på port 2033, og et telnet interface på port 23023.

> I øvrigt er CCs router begrænset til 32 lokale ip-adresser, men jeg
> har endnu ikke nået den grænse.

Det er vidst de færreste der får et reelt problem med den grænse, og
hvis det sker, kan du jo altid bytte DHCP rollen ud, hvis din router
ellers kan udlevere en anden gateway adresse, end sig selv.

- Chano Andersen.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-06-08 13:46

> [...]
>
> Du kan i øvrigt nemt selv opsætte CC's router, den har et HTTP
> interface på port 2033, og et telnet interface på port 23023.

Ja, og config siden i CCs router er faktisk åben ude fra - kun
beskyttet af det password CC tildeler - pr default.

Jeg vil så kunne logge på CCs router ude fra, åbne nogle porte der og
så logge på min egen router (med det password, som kun jeg kender) og
igen åbne porte, ændre i opsætning og så komme til siden WOL og så
"vække" min server og forbinde. Kender man MAC adresserne på de
øvrige computere, som har netkort der kan WOLes på mit LAN kunne man
tillige boote dem.

Så det er faktisk allerede kun et spørgsmål om at knække to password
og kende admin-kontoerne og så selvfølgelig kunne finde ud af at
navigere rundt på mit LAN, hvis jeg osse tillod fjenadministration på
min egen router.

--
2GB RAM ought to be enough for anyone.

Fra : Chano Andersen

Dato : 27-06-08 20:15

Axel Hammerschmidt wrote:
> Kan du oplyse navnet på en udbyder der gør det?

Ikke en hvor jeg har set det ved selv syn, men jeg har hørt om det i
mindre antenne foreninger, og fra folk der benytter Arrownets bynet, i
f.eks. Ishøj.

> Kan man ikke se om det er tilfældet ud fra NNTP oplysningerne i OPs
> Header her?
>
> http://www.ripe.net/db/whois.html

Man kan se hvilken udbyder IP'en tilhører, men du kan ikke se om
udbyderen natter, hvis deres newsserver ikke befinder sig BAG deres NAT
router. (Og det gør den næppe hvis den modtager feeds)

- Chano Andersen.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 25-06-08 05:15

> Jeg har OS: Vista 32 bit. Og mange tak for Jeres svar, tænkte nok at Stofa
> var på fejl kurs og måske have tjent penge på mig ved at jeg købte en fast
> ip adr.

Jeg ville nu til enhver tid vælge fast ip hvis jeg skulle hoste en
public service, men sådan er vi mennesker jo så forskellige.

thomas

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-06-08 13:10

Chano Andersen wrote:

> Det er vidst de færreste der får et reelt problem med den grænse [...]

Det skal du ikke sige. Vi er kommet dertil hvor kaffemaskinen også skal
have en IP adresse
<http://www.securityfocus.com/archive/1/493387>

--
Jesper Lund

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-06-08 15:43

Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote in

<snip>

> Det skal du ikke sige. Vi er kommet dertil hvor kaffemaskinen
> også skal have en IP adresse

Jamen, man kan da godt undre sig over at det stadig her i 2008 er
nødvendigt at aflæse en måler og så logge på elselskabets- og
fjernvarmeselskabets hjemmeside og indtaste forbruget.

--
2GB RAM ought to be enough for anyone.

Fra : Chano Andersen

Dato : 28-06-08 23:36

Axel Hammerschmidt wrote:
> Jamen, man kan da godt undre sig over at det stadig her i 2008 er
> nødvendigt at aflæse en måler og så logge på elselskabets- og
> fjernvarmeselskabets hjemmeside og indtaste forbruget.

Min el-måler er fjernaflæst og har været det i et års tid.

- Chano Andersen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-06-08 18:39

Chano Andersen <sunsite@chanoandersen.dk> wrote in news:4866bcbb$0
$90263$14726298@news.sunsite.dk:

> Min el-måler er fjernaflæst og har været det i et års tid.

Interessant! Sker forbindelsen så gennem din valgte udbyder, eller har
el-selskabet oprettet forbindelsen?

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Chano Andersen

Dato : 29-06-08 18:49

Axel Hammerschmidt wrote:
> Interessant! Sker forbindelsen så gennem din valgte udbyder, eller har
> el-selskabet oprettet forbindelsen?

Ifølge informationen fra Energifyn, så sker det via el-kablerne til
nærmeste transformer, hvor data opsamles og sendes via enten GPRS/UMTS
eller en fiber forbindelse, alt efter hvad der måtte være i nærheden.
(Kunne forstille mig de kun bruger deres eget fibernet, og GPRS/UMTS
alle andre steder).

- Chano Andersen.

Fra : Allan Olesen

Dato : 29-06-08 19:18

Der er faktisk også et eller andet sted i landet installeret en del
elmålere med indbygget GSM-modem med eget SIM-kort. Hvis jeg husker
rigtigt, giver de så detaljeret rapportering, at man kan afregne sin el
til markedsprisen på det tidspunkt, hvor den er brugt.

Det virker lidt voldsomt med mobilhardware + abonnement bare for at
kommunikere med en elmåler, men det må jo kunne betale sig.

--
Allan Olesen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-06-08 18:49

Axel Hammerschmidt skriver:

> Interessant! Sker forbindelsen så gennem din valgte udbyder, eller har
> el-selskabet oprettet forbindelsen?

Uden at kende til systemet er det vel måleren selv der sender
aflæsningen ud til elselskabet.

Så er elselskabet ligeglade med ip adresser og meget andet der kan gå
galt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-06-08 18:50

Axel Hammerschmidt skriver:

> Jamen, man kan da godt undre sig over at det stadig her i 2008 er
> nødvendigt at aflæse en måler og så logge på elselskabets- og
> fjernvarmeselskabets hjemmeside og indtaste forbruget.

I de snart 6 år vi har boet i vores hus har fjernvarmeværket selv aflæst
måleren via telefonen.

Fra : Chano Andersen

Dato : 29-06-08 18:55

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> I de snart 6 år vi har boet i vores hus har fjernvarmeværket selv aflæst
> måleren via telefonen.

Sådan at måleren blokere jeres telefon linie? Og hvis man nu ikke vil
have fastnet, hva' så?

Den løsning er da dømt til at dø med den udvikling der er nu.

Jeg har dog hørt om tilfælde hvor de lige kører ind i gården med en bil,
trykker på nogle knapper, og henter data fra alle målerene i området,
derefter videre til næste gård. Det er dog varmemålere i bolig områder.

- Chano Andersen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-06-08 19:13

Chano Andersen skriver:

> Sådan at måleren blokere jeres telefon linie?

Fjernvarmeselskabet ringer op til måleen, så teoretisk set - ja.

> Og hvis man nu ikke vil have fastnet, hva' så?

Så skal man betale 75 kr/år for at få den aflæst manuelt.

> Den løsning er da dømt til at dø med den udvikling der er nu.

Nope.

> Jeg har dog hørt om tilfælde hvor de lige kører ind i gården med en bil,
> trykker på nogle knapper, og henter data fra alle målerene i området,
> derefter videre til næste gård. Det er dog varmemålere i bolig områder.

I vores byhuskvarter bliver det næppe løsningen lige nu.

Så længe min internetforbindels kræver en telefonlinje, kan jeg lige så
godt have fastnetforbindelsen med.

Fra : Chano Andersen

Dato : 30-06-08 08:52

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Så længe min internetforbindels kræver en telefonlinje, kan jeg lige så
> godt have fastnetforbindelsen med.

Tja, for mit vedkommende ville jeg hellere betale de 40 kroner for en
bærelinie, end 120+ for et fastnet abonnement.

Men det er måske bare mig, der er kedelig/nærrig? :P

- Chano Andersen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-06-08 13:35

Chano Andersen skriver:

> Tja, for mit vedkommende ville jeg hellere betale de 40 kroner for en
> bærelinie, end 120+ for et fastnet abonnement.

Sådan er vi så forskellige.

Vi har telefoni for 5-600 kr/kvartal

Fra : Jens

Dato : 30-06-08 09:36

"Chano Andersen" <sunsite@chanoandersen.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har dog hørt om tilfælde hvor de lige kører ind i gården med en bil,
> trykker på nogle knapper, og henter data fra alle målerene i området,
> derefter videre til næste gård. Det er dog varmemålere i bolig områder.

Den løsning har vi for aflæsning af vores vandforbrug...
Hver gang skraldebilen kører forbi, så fjernaflæser den vores vandmåler...

Når jeg engang her til efteråret får fiber fra Sydenergi, så tror jeg også
at de vil fjernaflæse min el-måler over fiberforbindelsen.

Jens

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 30-06-08 16:30

> Vi har telefoni for 5-600 kr/kvartal

Tja. Jeg har telefon for 3*7.5 + forbrug pr. kvartal. Selv hvis vi
snakker saa meget saa ledningen er roedgloedende, saa kommer vi ikke
over 100 i kvartalet.

Thomas
--
M.C.S.E :- Minesweeper Consultant & Solitaire Expert

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-06-08 16:49

"Thomas S. Iversen" skriver:

> Tja. Jeg har telefon for 3*7.5 + forbrug pr. kvartal. Selv hvis vi
> snakker saa meget saa ledningen er roedgloedende, saa kommer vi ikke
> over 100 i kvartalet.

Også til mobiltelefoner ?

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 30-06-08 17:37

> Også til mobiltelefoner ?

Nope. Men der har jeg fri familie hos Telia, så der går det heller
ikke så galt. Så fastnet <-> fastnet og mobil <-> mobil.

Thomas
--
How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

Fra : Svend

Dato : 30-06-08 18:18

Thomas S. Iversen wrote:

> Nope. Men der har jeg fri familie hos Telia, så der går det heller
> ikke så galt. Så fastnet <-> fastnet og mobil <-> mobil.
>
> Thomas

Ja, at bruge sin fastnet til mobil, så har man vist også selv bedt om det.

--
Svend

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-06-08 22:38

"Thomas S. Iversen" skriver:

> Nope. Men der har jeg fri familie hos Telia, så der går det heller
> ikke så galt. Så fastnet <-> fastnet og mobil <-> mobil.

Og mobil koster så ?

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 01-07-08 06:32

On 2008-06-30, Klaus D. Mikkelsen <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
> "Thomas S. Iversen" skriver:

> Og mobil koster så ?

19,-/mdr x <antal mobiler i familien>

http://telia.dk/privat/produkter/mobil/abonnement/

Thomas
--
Mac OS X. Because making Unix user-friendly is easier than debugging Windows.