Rigtig dårlig oplevelse med Dansknet.dk
Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 23-06-08 16:23

Til direktøren af Dansknet.

Hermed en rigtig dårlig førstegangsindtryk med Jeres service, eller mangel
på samme! .

Jeg har dog aldrig i min tid som prof. teknikker oplevet så dårlig en
service på noget tidspunkt.

Jeg har den 4. juni modtaget brev fra jer omkring opkobling den 23. juni.

OK, jeg tilsluttede ADSL modem og computeren kom på nettet, så langt så
godt.

Men der ligger også en klar aftale omkring opkobling af telefonen! .

Klokken ca. lidt i 14 kom jeg igennem til Jeres support efter godt 10 forsøg
på telefonen for at komme igennem,

fik jeg nu at vide at jeg var nummer 3 i venteposition, så nu er det om at
blive hængende.

Jeg kom igennem til en supporter og vi fik SMTP serveren til at virke, en
helt anden SMTP end de har oplyst

I deres papirer som vi har modtaget. ( for dårlig informationer ).

Nå men supporteren lovede højt og helligt at telefonen vil komme til at
virke inden klokken 16.

Det er meget vigtigt at telefonen virker da der er tilsluttet en alarm da
det er en ældre dame som skal bruge det.

Hvor er Jeres service som I skriver om? .

Vi føler os godt gammeldags til grin af Dansknet.dk.

Hvor er tilliden til Jer? .

En rigtig dårlig oplevelse med Jer, så dårlig at jeg poster den i NEWS
grupperne på nettet, så andre kan vurdere om

Det er Dansknet.dk de skal vælge.

/KE Kofod.

Fra : Hauge

Dato : 23-06-08 16:33

KE Kofod / 7100 wrote:
> Jeg har dog aldrig i min tid som prof. teknikker oplevet så dårlig en
> service på noget tidspunkt.

Tror du at det virker specielt seriøst at skrive til direktøren hos et
firma, og så underskrive sig som "teknikker"? Han kan ikke tage den
"stilling" specielt seriøst..

Der er kun to k'er i tekniker.

Mvh Hauge

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 23-06-08 16:42

Nej det går til tider lidt hurtig, så " vi " er jo ikke fejlfri, vel Hauge?
..
/KE Kofod.
Ps. men prøv at holde dig til sagen.

Fra : Hauge

Dato : 23-06-08 16:45

KE Kofod / 7100 wrote:
> Nej det går til tider lidt hurtig, så " vi " er jo ikke fejlfri, vel
> Hauge? .

Sikkert ikke, men hvis du havde tænkt dig at du skulle blive taget seriøst,
så måske du skulle prøve, eventuelt få hjælp..

/Hauge

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 23-06-08 16:44

"KE Kofod / 7100" <dyt@baat.dk> writes:

>Det er meget vigtigt at telefonen virker da der er tilsluttet en alarm da
>det er en ældre dame som skal bruge det.

VoIP til kritiske tjenester? Det lyder som en skidt kombination...

Mvh.
   Klaus.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-06-08 17:43

On Mon, 23 Jun 2008 15:43:41 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klausellegaard@msn.com> wrote:

> VoIP til kritiske tjenester? Det lyder som en skidt kombination...

Næh, VoIP bliver brugt i masser af kritiske sammenhænge. Det kan laves
med bedre stabilitet, kvalitet og oppetid end gammeldags telefoni. Det
er klart, at der også her er en sammenhæng mellem pris og kvalitet men
det har jo ikke noget med teknologien at gøre.

-A

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 23-06-08 17:56

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> writes:

>Næh, VoIP bliver brugt i masser af kritiske sammenhænge.

Okay, omformuleret:

Standard forbruger-agtigt VoIP til kritiske tjenester? Det lyder
som en skidt kombination...

Bedre?

> [...]
>er klart, at der også her er en sammenhæng mellem pris og kvalitet men
>det har jo ikke noget med teknologien at gøre.

Mig bekendt er der ingen danske ISP'er, der lige vedlægger en UPS,
en dieselgenerator og en god serviceaftale i pakken med modemet.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Svend

Dato : 25-06-08 09:10

Klaus Ellegaard wrote:

> [...]
>
> Mig bekendt er der ingen danske ISP'er, der lige vedlægger en UPS,
> en dieselgenerator og en god serviceaftale i pakken med modemet.

Comx har faktsik indbygget batteri i deres ftth box. Så hvis eller din
fastnet virker uden strøm, så kan man stadig ringe. IMHO er det et bedre
produkt end dong energy's løsning, især på grund af coax tv.

--
Svend

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-06-08 11:48

On Wed, 25 Jun 2008 10:09:58 +0200, Svend <2@lazy.dk> wrote:

> [...]
> din fastnet virker uden strøm, så kan man stadig ringe. IMHO er det
> et bedre produkt end dong energy's løsning, især på grund af coax

Man kan godt få PacketFronts CPE'er (som DONG bruger) med RFTV, men
det kræver (som med Visipias, som ComX bruger), at man har et RF-net
bagved, og det har DONG ikke.

Når man har prøvet den digitale udgave, er det analoge produkt ikke
særlig attraktivt. I øjeblikket har jeg tv fra både YouSee og DBnet
(via DONGs net), og kvaliteten er tydeligt bedre fra DBnet, og indtil
videre er det også mere stabilt.

-A

Fra : Svend

Dato : 25-06-08 12:22

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
> særlig attraktivt. I øjeblikket har jeg tv fra både YouSee og DBnet
> (via DONGs net), og kvaliteten er tydeligt bedre fra DBnet, og indtil

Ok, jeg så min mors billede og af et analogt billede af være var det
rigtigt godt. langt bedre end det hun havde på antennen. Det jeg
foretrække ved coax er alle mulighederne med at man ikke behøver at
trække nye kabler, at alle tenage fjernsyn ikke skal have en digitalbox
og at der er et stort marked for optage udstyr. Det halter mildtsagt med
dbnet.

og ja, man skal vel ligefrem have flere net bagved for hver analog
udbyder af tv ? eller kunne man klare det på samme ekstra fiber ? hvis
jeg har forstået det korrekt.

Personligt klarer jeg mig fint med 3 digitale kanaler, men det er en
anden sag.

--
Svend

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-06-08 13:34

On Wed, 25 Jun 2008 13:21:41 +0200, Svend <2@lazy.dk> wrote:

> og ja, man skal vel ligefrem have flere net bagved for hver analog
> udbyder af tv ? eller kunne man klare det på samme ekstra fiber ? hvis
> jeg har forstået det korrekt.

Man kunne principielt godt lave det med en enkelt fiber, hvor man så i
nærmeste POP skiftede mellem de forskellige udbydere. Jeg kender dog
ingen, der laver åbne net med frit valg af RFTV-udbyder. De har kun en
enkelt / deres eget produkt.

-A

Fra : Svend

Dato : 25-06-08 12:24

Asbjorn Hojmark wrote:

> Man kan godt få PacketFronts CPE'er (som DONG bruger) med RFTV, men
> det kræver (som med Visipias, som ComX bruger), at man har et RF-net
> bagved, og det har DONG ikke.

Nu var det også telefonen jeg mente, de ekstra ip addaptere roder

(Det siger konen da).

--
Svend

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-06-08 13:30

On Wed, 25 Jun 2008 13:23:41 +0200, Svend <2@lazy.dk> wrote:

> Nu var det også telefonen jeg mente, de ekstra ip addaptere roder

Man kan også godt få CPE'er fra PacketFront med indbygget (eller clip-
on) ATA. Men når man har et åbent netværk (flere udbydere), skal alle
udbydere jo teste den ekstra ATA med deres telefoniløsning. Så er det
nemmere for udbyderne simpelthen at sende den ATA med, de bruger alle
andre steder.

-A

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 23-06-08 23:33

Det ser jo fint ud:
http://www.dansknet.dk/artikel/kundecenter
Telefonen kan man ikke komme igennem på! .
E-mail til Dem bliver ikke besvaret, de bliver læst og kvitteret af en "
jape " men så sker der ikke mere i sagerne.
/KE Kofod
----------------------------------

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-06-08 14:38

On 24 Jun., 00:33, "KE Kofod / 7100" <d...@baat.dk> wrote:
> Det ser jo fint ud:http://www.dansknet.dk/artikel/kundecenter
> Telefonen kan man ikke komme igennem på! .

Næe, prøvede for sjov lige at ringe idag... der sagde de at man skulle
sende en email

> E-mail til Dem bliver ikke besvaret,

Højt sansynligt ikke, sidste mail sendte jeg 2/6

Det er højt besynderligt hvordan virksomheden overhovedet skal kunne
overleve denne periode...
Hvis jeg var dem, ville jeg da i det mindste betale medarbejderene god
overtid for at besvare emails uden for telefontid. Men det er vel så
uoverskueligt hvis der ikke er blevet besvaret email i 4måneder