Alternativ til Gigahost og Servage?
Fra : Robert Petersen

Dato : 22-06-08 11:56

Alternativ til Gigahost og Servage?

Hvem tilbyder nogenlunde det samme som disse to?

Servage har jeg hørt har lange svartider, og andre ting som bruger klager
over.
Gigahost har jeg selv, men jeg slås meget med lange svartider på deres smtp
server, og får ikke noget svar fra deres support.

SÅ jeg leder vel efter en PROFF udgave af Gigahost (Safe mode on/off er et
MUST), overvejer en Server hosting løsning, men orker ikke lige nu at skulle
sætte mig ind i PLESK eller lignende..

Så nogle gode hints?

På forhånd tak,

Robert

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-08 13:54

Robert Petersen skrev:

> [...]
> et MUST), overvejer en Server hosting løsning, men orker ikke lige nu at
> skulle sætte mig ind i PLESK eller lignende..

Hvad med at købe din egen server hos eks. leaseweb.com? Her kan du få en
lille "Express server" med 160 GB harddisk og 1 GB ram og 2000GB trafik
for 30€ pr måned, hvis du betaler forud for et år...

Herefter kan du installere isp-control.com, som er et ganske glimrende
opensource kontrolpanel, til Webhoteller...

Så kan du selv styre det hele.

Jeg har ikke selv en server hos leaseweb, men i forhold til hetzner, har
de noget bedre båndbredde til deres maskiner!

Jeg har før talt meget negativt om servage, men må altså tage hatten af
for dem, for de sidste mange måneders fejlfri drift!
Jeg vil faktisk gå så langt, at sige at jeg nu kan anbefale servage.net
til folk.
Ved dog ikke hvordan deres SMTP-servere kører, da jeg bruger gmail til
dette...

/Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-08 13:58

Jacob Fich skrev:
> Hvad med at købe din egen server hos eks. leaseweb.com? Her kan du få en
> lille "Express server" med 160 GB harddisk og 1 GB ram og 2000GB trafik
> for 30€ pr måned, hvis du betaler forud for et år...

Glemte lige at sige at prisen er uden hollandsk moms (19%), så det
bliver ca 36€ pr md... :)

Fra : Robert Petersen

Dato : 22-06-08 14:55

Jacob Fich jacob_duvednok_brafi.dk, skrev

> [...]
> for dem, for de sidste mange måneders fejlfri drift!
> Jeg vil faktisk gå så langt, at sige at jeg nu kan anbefale

Hello Jacob Fich jacob_duvednok_brafi.dk,

Måske jeg lige skulle lave et domæne eller 2 hos Servage for at teste dem af.

Takker for dine input, ved ikke om jeg er klar endnu til egen server.. synes
der er nok ting at sætte mig ind i som det er

mvh Robert

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-08 15:31

Robert Petersen skrev:
> [...]
>
> Takker for dine input, ved ikke om jeg er klar endnu til egen server..
> synes der er nok ting at sætte mig ind i som det er

Du skal lige være opmærksom på, at servage.com jo er et tysk firma, og
alle deres servere står i tyskland.
Jeg har erfaret, at det ikke er alle ISP'er i DK, som har lige god
forbindelse til tyskland.
Problemet er set hos Siminn (tidligere webpartner) hvor en prof 100/100
Mbit-forbindelse kun kunne hente med ca 186 kb/sek fra servage...

/Jacob

Fra : Robert Petersen

Dato : 22-06-08 15:47

> [...]
> Mbit-forbindelse kun kunne hente med ca 186 kb/sek fra servage...
> /Jacob

Hello Jacob Fich jacob_duvednok_brafi.dk,

JA.. men kender du nogle som kan det samme I DK ? F.eks så betrager jeg dandomain
og Scannet som proffer, men Scannet har ikke engang PHPmyadmin, og ingen
af dem tilbyder safemod on/off, så jeg er lidt låst her.. UnoEuro, som jeg
iøvrigt er tilfredse med, tilbyder heller ikke safemode on/off...

mvh Robert

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-08 16:05

Robert Petersen skrev:
> [...]
> PHPmyadmin, og ingen af dem tilbyder safemod on/off, så jeg er lidt låst
> her.. UnoEuro, som jeg iøvrigt er tilfredse med, tilbyder heller ikke

Nej. Kender ikke andre som tilbyder dette. Desværre.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 22-06-08 16:45

> Alternativ til Gigahost og Servage?
>
> Hvem tilbyder nogenlunde det samme som disse to?

Hvis "nogenlunde det samme" er 3-10 GB plads, "fri trafik" og safe_mode off
så kig på http://www.firebee.dk eller http://www.megahost.dk

Firebee har jeg erfaringer med gennem et par måneder - hidtil stabilt, og
meget hurtig support - desværre trækker manglende kontrolpanel og effektivt
spamfilter ned.

Megahost har jeg ingen erfaringer med

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : rlauritsen

Dato : 29-06-08 00:16

> Alternativ til Gigahost og Servage?

Hvad med Site5.com ? http://www.site5.com/

Jeg har Servage nu, men overvejer at flytte, så er der nogen der har
erfaringer med site5 ?

Fra : Rado

Dato : 29-06-08 09:39

On Sun, 29 Jun 2008 01:15:51 +0200, "rlauritsen"
<rlauritsen@gmail.com> wrote:

>Hvad med Site5.com ? http://www.site5.com/

"Unlimited space & bandwidth"

Fra FAQen:

"What if I need more space and bandwidth?"

hehe...

Men de ser umiddelbart OK ud - specielt det med at de ikke overlæsser
deres servere med sites. Har kun set det hos een anden lavpris host,
webmasters.com.

--
Rado

You are the salt of the earth. You can change your destiny!
You can give birth to a new civilization or you can create
Hell on earth. - Georges Ohsawa