25/1 Mbit fra Stofa
Fra : Mike

Dato : 12-06-08 20:32

Jeg har lige skiftet hastighed - men, men er der nogen der kan matche
det tilbud så kan jeg nemlig nå at opsige/annullerer bestillingen:

http://www.comon.dk/news/stofa.straekker.bredbaand.til.25.mbit_36510.html

http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=353

/Mike

Fra : Henning

Dato : 12-06-08 21:15

On Thu, 12 Jun 2008 21:32:09 +0200, Mike
<removethis-mikemike@stofanet.dk> wrote:

>Jeg har lige skiftet hastighed - men, men er der nogen der kan matche
>det tilbud så kan jeg nemlig nå at opsige/annullerer bestillingen:

Du må lige fortælle hvor i landet... Og hvad du har af muligheder for
fibernet osv?

Fra : Mike

Dato : 12-06-08 21:51

Aalborg - og nej jeg tror ikke jeg kan få fiber. Er der nogen der har
prøvet det 25 mbit hos stofa?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-06-08 00:16

Mike skrev:

> Aalborg - og nej jeg tror ikke jeg kan få fiber. Er der nogen der har
> prøvet det 25 mbit hos stofa?

Best effort hos Stofanet er p.t. 6 Mbit.

--
Bertel

Fra : Kasper Bergh

Dato : 13-06-08 11:58

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message

> Best effort hos Stofanet er p.t. 6 Mbit.

Jeps. Man skal ikke forvente mere uanset hvad Stofa lover.

mvh
/Kasper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-06-08 13:06

Kasper Bergh skrev:

> Jeps. Man skal ikke forvente mere uanset hvad Stofa lover.

Nej, og der er ingen tidshorisont. Desuden kan man risikere at
ens lokale antenneforening ikke får opgraderet sit udstyr før i
næste årtusinde.

Stofanet sælger varm luft.

--
Bertel

Fra : Mike

Dato : 13-06-08 18:37

Best effort tingene er fjernet fra deres hjemmeside.

Det er fjernet fra deres hjemmeside og jeg har netop fået mit docsis 3.0
modem.

Der er FULD fart og det virker super - her er resultaterne fra
forskellige sites:

http://hastighedstest.tdc.dk/:
   Up: 23.630 kbps
   Down: 857 kbps

Speedtest.net mod Malmø:
   Up: 23.695
   Down: 890

Download fra Stofa.dk
(http://www.stofa.dk/minesider/download/teliasafesurf.exe):

2.8 MB/s

Så de leverer hvis varer til fulde - deres overhead er da meget mindre
end hvis man havde det på ADSL. En ADSL linie har jo 15% overhead, så
hvis jeg havde på ADSL vil jeg vel kun have 21.250 kbps

/Mike

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-06-08 20:11

Mike skrev:

> Best effort tingene er fjernet fra deres hjemmeside.

Hvilken hjemmeside har du kikket på?

   http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=317

<citat>
Med SuperSize får du op til 10 Mbit efter "best effort"
princippet. Det betyder, at vi leverer den højeste hastighed, vi
har teknisk mulighed for.
</citat>

Og min forbindelse som jeg har betalt alt for meget for i over et
halvt år er stadig 6 Mbit. Jeg har bestilt 10 Mbit.

> Der er FULD fart og det virker super - her er resultaterne fra
> forskellige sites:

Det er da fint.

> Så de leverer hvis varer til fulde -

Desværre er jeg ædru.

--
Bertel

Fra : BorreBoy

Dato : 14-06-08 07:05

"Mike" <removethis-mikemike@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> modem.
>
> Der er FULD fart og det virker super - her er resultaterne fra forskellige

Hvordan har du fået det allerede nu? Jeg har tilmeldt mig, men får at vide
det først begynder pr. 1/7.

Fra : BorreBoy

Dato : 14-06-08 07:19

"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i meddelelsen

> "Mike" <removethis-mikemike@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> Hvordan har du fået det allerede nu? Jeg har tilmeldt mig, men får at vide
> det først begynder pr. 1/7.

Hehe. Jeg havde det allerede - havde bare ikke testet
Mellem 15 og 19Mbit

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 22-06-08 20:58

"Mike" <removethis-mikemike@stofanet.dk> skrev
> ... og jeg har netop fået mit docsis 3.0 modem.

Jeg har også fået nyt modem, men ifølge vejledningen understøtter den kun
docsis 2.0...

> Der er FULD fart og det virker super - her er resultaterne fra forskellige
> sites:
> (cut)

Næsten identiske målinger her (Aalborg) - dog er min upload stort set altid
over 900.

/Peter

Fra : Per Fahrenholz Smith

Dato : 23-06-08 19:07

Peter D. Jørgensen skrev:
> [...]
> docsis 2.0...

> Næsten identiske målinger her (Aalborg) - dog er min upload stort set altid

Docsis 2.0 skulle også kunne køre 38Mb/s downstream og 27 Mb/s upstream.
Med Docsis 3.0 bliver hastighederne noget højere end det...
Se evt. http://en.wikipedia.org/wiki/DOCSIS

Man kunne forestille sig at Stofa har et flaskehalsproblem på de
centrale servere i antenneforeningerne, og at omkostningerne til
opgradering af disse har været for store til at de har råd til at
opgradere alle på en gang. (Jeg har hørt noget om at en sådan server
koster i omegnen af 3 mill. kr. og det er nok lidt for dyrt for de små
antenneforeninger.)

mvh
Per Smith

Fra : Mike

Dato : 23-06-08 20:43

Stofa kører lige pt. på en mellemløsning imellem Docsis 2.0 og 3.0. Det
er ikke 100% docsis 3.0 endnu.

Men det er korrekt at nogle antenneforeningerne netop ikke har
opgraderet til de nye standarder fordi disse servere er rigtig, rigtig dyre.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-06-08 21:42

Mike skriver:

> Jeg har lige skiftet hastighed - men, men er der nogen der kan matche
> det tilbud så kan jeg nemlig nå at opsige/annullerer bestillingen:

Op til 25MBit - du skal være kabeltv kunde i forvejen.

Næh du, noget med en ordentligt upload tak 20/10Mbit til 600 kr/md+moms
http://erhverv.tdc.dk/publish.php?id=15334

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mike

Dato : 12-06-08 21:52

Ja men det er "København og Århus" og jeg formoder det er hvis man bor
ovenpå centralen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-06-08 21:53

Mike skriver:

> Ja men det er "København og Århus"

Indtil videre.

> og jeg formoder det er hvis man bor
> ovenpå centralen.

Ikke nødvendigvis.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-06-08 00:17

Mike skrev:

> Ja men det er "København og Århus" og jeg formoder det er hvis man bor
> ovenpå centralen.

Horsens er Stofa(net)s højborg.

--
Bertel

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-06-08 12:24

Mike <removethis-mikemike@stofanet.dk> crashed Echelon writing

> Ja men det er "København og Århus" og jeg formoder det er hvis man bor
> ovenpå centralen.

15/15Mbit 700 meter fra centralen, men så var dæmpningen osse lige på
grænsen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-06-08 22:13

On Thu, 12 Jun 2008 22:41:51 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Næh du, noget med en ordentligt upload tak 20/10Mbit til 600 kr/md+moms
> http://erhverv.tdc.dk/publish.php?id=15334

Jeg har 25/25 til 349/måned inkl. moms.

-A

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-06-08 22:12

> [...]

> Jeg har lige skiftet hastighed - men, men er der nogen der kan matche
> det tilbud så kan jeg nemlig nå at opsige/annullerer bestillingen:

Jeg har 25/25 hos Dansk Bredbånd via Fibernet. Det kan godt anbefales
at få en ordentlig upload-hastighed også.

-A

Fra : Mike

Dato : 13-06-08 18:59

Men Fibernet er lige så udbredt som gratis biler og lottogevinster...
Plus jeg bryder mig ikke om at elselskaberne bruger forbrugernes penge
på noget alle andre kan klare på almindelige kommercielle vilkår. De
burde bruge pengene på vindmøller eller bare sende pengene retur til
forbrugerne.

- M

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-06-08 20:06

On Fri, 13 Jun 2008 19:59:10 +0200, Mike
<removethis-mikemike@stofanet.dk> wrote:

> Men Fibernet er lige så udbredt som gratis biler og lottogevinster...

Det har du misforstået. Der er titusinder af fibernet-brugere spredt
ud over landet. Det DSL-produkt, der blev henvist til, har derimod kun
få brugere og kun i de to største byer.

> Plus jeg bryder mig ikke om at elselskaberne bruger forbrugernes penge

Det er både politik (der ikke hører til her) og misforstået.

-A

Fra : Mike

Dato : 15-06-08 15:59

Nu snakker jeg godt nok om Stofa forbindelser som ikke er ADSL.

Det med politik er jeg enig om - men hvis fiber skal være redningen for
alle de små landsbyer etc. så er det jo sjovt at flere fiberselskaber
siger de nu satser på byområderne.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-06-08 21:08

On Sun, 15 Jun 2008 16:58:57 +0200, Mike
<removethis-mikemike@stofanet.dk> wrote:

> Nu snakker jeg godt nok om Stofa forbindelser som ikke er ADSL.

Whatever. Stofa finder man heller ikke ude på markerne.

> [...] men hvis fiber skal være redningen for alle de små landsbyer
> etc. så er det jo sjovt at flere fiberselskaber siger de nu satser
> på byområderne.

Jeg arbejder sammen med nogle af dem, og det er faktisk relativt
almindeligt, at de i første omgang går efter områder, hvor der er 1)
mulighed for at få flere kunder på én gang, men 2) hvor de ikke skal
konkurrere med en lokal antenneforening. Det er faktisk typisk mindre
byer.

-A

Fra : Moefman

Dato : 18-06-08 23:09

Stofa min bare....

Stofa har igennem mere end et år prøvet, at sælge 10 og 20 mbit
forbindelser - velvidende om, at
de ikke kunne levere mere end 6mbit hos langt de fleste i provinsen. Ja
faktisk har jeg kun hørt om én
person, der havde fået 10mbit i en større by. Alle andre snakker om 6mbit!
De lever på en løgn hvis du
spørger mig. Dertil kommer ustabiliteten som ofte er kendetegnet for en
Stofa forbindelse, ganske
simpelt pga. dårlige kabler i jorden, og dårlig stikforbindelser. Dertil
kommer din afstand til centralen, som
også har noget at sige. Prøv at tjekke jeres modem log:

http://192.168.100.1/RgSignal.asp

Og se hvor mange re-transmisioner og fejl der fylder jeres log. Og det siger
Stofa selvfølgelig ikke
noget om, hvis du oplever at ha en ustabil forbindelse. For dine penge vil
de jo gerne ha', selvom de skal sende
en tekniker ud på din adresse i af og til og skifte et filter, eller måle
dit signal.

Stofa kan ganske simpelt ikke følge med konkurrencen, selvom det prøver på
alle mulige tænkelig metoder.

Hele 2007 blev der sagt, at vi kom op på hele 10mbit. Det var efter de havde
fundet ud af, at deres 20mbit
ikke blev til noget. Og hvad sket der så ind i 2008. Pludselig fik Supersize
kunderne et brev, hvor der stod de
først kunne levere 10mbit i løbet af 2009... min bare.. Og.. at kunderne vil
få refunderet penge tilbage fra januar
2008 haha. Hvad så med dem som har betalt for meget i hele 2007?!

Jeg syntes sq det er fuldstændig i hegnet, at holde på deres kunde på den
måde, velvidende om at de ikke kunne
levere 10 mbit!

Moef

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-06-08 18:27

Moefman skrev:

> spørger mig. Dertil kommer ustabiliteten

Der er ingen ustabilitet - tværtimod. Nøjes med at kritisere
Stofanet for det de rent faktisk ikke laver godt nok.

Min forbindelse har været hammerstabil altid, og det samme gælder
alle dem jeg kender her i byen. Hvis folk i andre byer havde haft
problemer af betydning, havde vi formodentlig hørt om det her i
gruppen, men der er meget få der har skrevet om den slags.

> http://192.168.100.1/RgSignal.asp

Siden kan ikke vises.

> de jo gerne ha', selvom de skal sende
> en tekniker ud på din adresse i af og til og skifte et filter, eller måle
> dit signal.

Jeg har ikke set skyggen af en tekniker undtagen den dag jeg fik
Stofanet oprettet og ikke vidste nok til selv at kunne sætte det
op.

--
Bertel

Fra : Moefman

Dato : 23-06-08 00:10

http://192.168.100.1/RgSignal.asp

siden vises fint her hos mig. Der kan man bla. se, at hver gang min
forbindelse dør, er det
på upload delen det sker. Signalet forsvinder fuldstændig. i 10-20 sekunder.

Jeg nøjes skam også med, at kritisere Stofanet for det de gør skidt. Hele
deres marketing
apparat omkring Supersize abonnementet, er bygget op omkring noget Stofa
ikke kan levere.
Og det er sq skidt! Jeg har snakket med ganske få mennesker igennem hele
fasen af Supersize
abonnementet, og dem der kunne køre 10mbit (de 20mbit i mellem to servere i
Stofa's serverrum haha),
var repræsenteret og kunne tælles på en hånd.

De 25mbit de nu lancere, er sikkert noget de igen har fundet på i deres
serverrum, mellem to computere
hos Stofa Skal de ikke lige ha' 10mbit til at funke først hos
hovedparten af deres supersize kunder, eller
det er måske lige meget.

Min nevø har fuldstændig de samme problem som undertegnet nemlig, at hans
forbindelse er ustabil. Han har eget
firma, og lever af stabil Internet, eftersom har en server stående som helst
ikke skal dø. Og stofa forbindelsen var
bare for dårlig. Modemmet skulle slukkes/tændes hele tiden pga. af udfald.
Så han har nu valgt en TDC erhvervs-
forbindelse, som du'r. Altså det der med Stofanet og stabilitet, det høre
ikke sammen uanset hvordan man vender
og drejer det.

Dertil kommer, at deres teknikere skifter printkort i antenneanlæggene uden
at melde ud til kunderne. Hvor mange
udfald mon det giver?!

Men lad os nu ikke håbe, at de 25mbit som de nu lancerer får sammen
introduktion som deres Zaptor, som gik
helt i hegnet til at starte med. Om der er rettet op på fejlene ved jeg
ikke, men Stofa finder sikkert en samt måde
at holde på deres Zaptor kunder.

Mvh.
Moef

Fra : Mike

Dato : 23-06-08 20:41

Jeg opnår nu fine hastigheder både imod Stofa, Yousee og TDC servere -
også alle de store internationale sites virker rigtig fint.

Det er rigtig da Stofa lancerede deres SuperSize 10 mbit så opstod der
hvis tekniske problemer.

Nogle antenneforeninger er endnu ikke ombygget og derfor kan de ikke få
20 mbit endnu.

Hvis man har erhvervs internet og seriøs så køber man vel ikke en privat
opkobling til det - det er måske bare mig...

Mange har haft dårlige erfaringer for et par år siden og derfor må ALT
det stofa også laver den dag idag også være rigtig ringe. Men rigtig af
dem jeg har forsøgt at hjælpe med dårligt StofaNet signal har bare
dårligt antennesignal fordi de har en masse skrammel i deres hus og en
Harald Nyborg forstærker.

/Mike

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 14-06-08 11:08

> Hehe. Jeg havde det allerede - havde bare ikke testet
> Mellem 15 og 19Mbit

.... gg det er det der ligger i ordene best effort. Man aabner op for
sluserne, men der gives ingen garantier for at baandbredden er der
hele vejen mellem A og B paa alle tidspunkter.

Thomas
--
I don't mind coming to work, but that eight hour wait to go home is a bitch!

Fra : Mike

Dato : 15-06-08 15:58

Netop - det er jo ikke altid dem i den anden enden er hurtig nok eller
begrænset.

Dem der ikke har fået det endnu eller stadig har 6 mbit sidder nok på
nogle antennealæg der ikke er ombygget endnu. Jeg sidder i Aalborg og
der er fuld fart på.

/Mike

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 23-06-08 05:30

> http://192.168.100.1/RgSignal.asp

Den side er intern på dit eget net og umulig for andre at se.

> på upload delen det sker. Signalet forsvinder fuldstændig. i 10-20 sekunder.

Hvad siger supporten?

> abonnementet, og dem der kunne køre 10mbit (de 20mbit i mellem to servere i
> Stofa's serverrum haha),

ISP'ere kan af gode grunde kun garantere båndbredde i eget net. De kan
så købe SLAs med peeringpartnere hvis de vil, men da de fleste kunder
ser på den månedlige ydelse så er det et sted der oftest skæres væk.

Hvis du satte dig lidt ind i hvordan teknologien bag kabelmodems
fungerede ville du kunne se at "best effort" er det bedste der kan
leveres.

Når det er sagt, så kan vi godt blive enige om at deres supersize
lancering ikke var heldig; for nu at sige det mildt. Der er dog intet
der forhindrer dig i at finde en anden udbyder.
Det er det våben du har som forbruger. Brug det.

Thomas

--
How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 23-06-08 21:26

On Mon, 23 Jun 2008 05:30:12 +0000, Thomas S. Iversen wrote:

> Hvis du satte dig lidt ind i hvordan teknologien bag kabelmodems
> fungerede ville du kunne se at "best effort" er det bedste der kan
> leveres.

DOCSIS standarden har rigeligt med indbyggede QoS mekanismer så
ovenstående er ikke korrekt. Men det er selvfølgelig ikke internettrafik
der prioriteres.

--
JÅH