dansk net,,, mail og news
Fra : Gilbert....\(5750\)

Dato : 12-06-08 00:23

er der nogen her der har en ide om hvorfor jeg kun kan sende mails til
adresser under @dansknet.dk og om de tilbyder en adgang til nyhedsgrupper ?

--
Hilsen Gilbert Rønhave
( . ) ( . )

Fra : Linda Nikolajsen

Dato : 12-06-08 06:32

Hejsa.
det er ik et problem jeg er løbet ind i endnu , har dog haft så mange andre,
dog ik de sidste 2 dage , de tilbyder ik nyhedsgrupper

Fra : Gilbert....\(5750\)

Dato : 12-06-08 06:52

"Linda Nikolajsen" <linda@l-nikolajsen.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
> det er ik et problem jeg er løbet ind i endnu , har dog haft så mange
> andre, dog ik de sidste 2 dage , de tilbyder ik nyhedsgrupper

hvad bruger du af smtpserver, dette er hvad jeg får ud af at sende en mail

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af
serveren. Den afviste e-mail-adresse var
'www.roenhave.dk@*****tv2mail******.dk'. Emne 'Re: sejh', Konto:
'pop31.dansknet.dk', Server: 'smtp1.dansknet.dk', Protokol: SMTP, Svar fra
server: '553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts
(#5.5.3 - chkuser)', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 553,
Fejlnummer: 0x800CCC79

***** er indsat af mig

--
Hilsen Gilbert Rønhave
( . ) ( . )

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-06-08 07:00

"Gilbert....\(5750\)" <gilbert@roen[remove]have.dk> crashed Echelon
writing news:4850b981$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> fra server: '553 sorry, that domain isn't in my list of allowed
> rcpthosts (#5.5.3 - chkuser)', Port: 25, Sikker (SSL): Nej,

Jvf en post fra en mulig dansknet medarbejder d. 14. april, så skal der
anvendes smtp.dansknet.dk

Efterfølgende fejl kunne tyde på du anvender smtp1.dansknet.dk som resolver
til anden IP, medmindre Dansknet router mail igennem flere servere.

--
Bjarke Andersen

Fra : Linda Nikolajsen

Dato : 12-06-08 07:15

Jeg har ik fået pop3 adr da jeg ik skal bruge den
men hvad hedder den ?
er der nogen af jer der oplever udfald når pcen har været slukket om natten
?
jeg har oplevet 3 til 4 udfald, som jeg løser ved at slukkke og tænde igen
for min router.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-06-08 08:52

"Linda Nikolajsen" <linda@l-nikolajsen.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har ik fået pop3 adr da jeg ik skal bruge den
> men hvad hedder den ?

Ik forstået, men kig i dine papirer eller hvad dansknet.dk nu sender ud.

--
Bjarke Andersen

Fra : Linda Nikolajsen

Dato : 12-06-08 09:06

Nu ligger landet sådan at jeg intet har modtaget fra dansknet, har selv
måtte hente udstyr.
ingen papirer

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-06-08 09:50

> Nu ligger landet sådan at jeg intet har modtaget fra dansknet, har selv
> måtte hente udstyr.
> ingen papirer

Så er der kun én vej tilbage, mail eller telefon.

--
Bjarke Andersen

Fra : Linda Nikolajsen

Dato : 12-06-08 09:57

Ik forstået er dette ik et sted hvor man forsøger at hjælpe hinanden Bjarke.
forsøgte jo bare at få den oplyst af en der havde det oplyst af dansknet.
at komme igennem til dansk er noget umuligt, så derfor spurgte jeg bare her
, men meget undskyld Bjarke

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-06-08 10:00

> [...]
> af dansknet. at komme igennem til dansk er noget umuligt, så derfor
> spurgte jeg bare her , men meget undskyld Bjarke

Det du spørger efter (din Pop3 adresse = tildelt emailadresse) læser jeg
som specifik tildelte oplysninger, det er kun DanskNet der ligger ind med
disse oplysninger.

--
Bjarke Andersen

Fra : Gilbert....\(5750\)

Dato : 12-06-08 07:55

> [...]

> resolver
> til anden IP, medmindre Dansknet router mail igennem flere servere.

det dutter heller ikke, smtp1 må være rigtig nok det er ikke den der bliver
afvist, det er mailadresser der slutter på andet end @dansknet.dk eller
@post1.dansknet.dk

udbakken bouncher med følgende

Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Konto: 'pop31.dansknet.dk',
Server: 'smtp.dansknet.dk', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej,
Socket-fejl: 10060, Fejlnummer: 0x800CCC0E

--
Hilsen Gilbert Rønhave
( . ) ( . )

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-06-08 08:57

"Gilbert....\(5750\)" <gilbert@roen[remove]have.dk> crashed Echelon
writing news:4850c841$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> det dutter heller ikke, smtp1 må være rigtig nok det er ikke den der
> bliver afvist, det er mailadresser der slutter på andet end
> @dansknet.dk eller @post1.dansknet.dk

Der er ingen der kan sige hvad er rigtig eller forkert udover Dansknet
selv. Men som jeg skrev, svarede en mulig dansknet medarbejder 14. april,
og hvis han er fra dansknet burde han vide det.

Hvad har du fået af oplysninger fra Dansknet.dk?

--
Bjarke Andersen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-06-08 15:39

"Gilbert....\(5750\)" <gilbert@roen[remove]have.dk> wrote in

> [...]
> 'pop31.dansknet.dk', Server: 'smtp.dansknet.dk', Protokol: SMTP, Port:
> 25, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10060, Fejlnummer: 0x800CCC0E

Det du har indsat der er en socket fejl - dvs. Outlook kan slet ikke
forbinde til den smtp server du har angivet - den når slet ikke til at
bounce eller i det hele taget at sende mailen.

Kan du telnette til serveren - (Åben en kommandoprompt: Start->Kør skriv
cmd og tryk Ok), derefter skriver du:
telnet smtp.dansknet.dk 25

Hvis skærmen efterfølgende bliver sort og kun indeholder en enkelt linje
ala nedenstående (jeg er fullrate kunde så hos dig skal der stå noget med
dansknet i stedet) så burde det virke:

220 dns2.fullrate.dk ESMTP Postfix

Hvis du kan lave en telnet forbindelse så skal Outlook også kunne forbinde
til smtp.dansknet.dk - så må du tage et kig på Outlook eller evt. det
firewall software du måtte have kørende

//flemming

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-06-08 15:42

Flemming Joensson skrev:

> Det du har indsat der er en socket fejl -

Det tror jeg godt han er klar over. Han har indsat det for at
vise at smtp.dansknet.dk er den forkerte server. Den kan man
f.eks. heller ikke pinge.

I den tiligere mail står der smtp1.dansknet.dk, og så kommer der
den fejl han vil have hjælp til.

--
Bertel

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-06-08 19:19

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> wrote in

> Det tror jeg godt han er klar over. Han har indsat det for at
> vise at smtp.dansknet.dk er den forkerte server. Den kan man
> f.eks. heller ikke pinge.

Selvom den ikke svarer på ICMP kan den jo godt eksistere:

>nslookup smtp.dansknet.dk

Non-authoritative answer:
Name: smtp.dansknet.dk
Address: 85.233.229.241

>nslookup smtp1.dansknet.dk

Non-authoritative answer:
Name: smtp1.dansknet.dk
Address: 85.233.229.242

> I den tiligere mail står der smtp1.dansknet.dk, og så kommer der
> den fejl han vil have hjælp til.

Det var muligvis det han mente - men han skrev bare også at beskederne
"bouncede" med den fejlbesked han sendte med - og den fejl han pastede
havde ikke noget med et mail-bounce at gøre.

I en anden news-tråd har direktøren for DanskNet Kristian Sørensen selv
skrevet at deres SMTP server er smtp.dansknet.dk - som Bjarke også gjorde
opmærksom på tidligere.

http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.udbydere.xdsl/browse_thread/
thread/7e413c08d23225c0

Han nævner ikke noget om smtp1 - nu hvor de begge findes og Kristian ikke
nævner smtp1 i sit indlæg tør jeg ikke udtale mig om hvorvidt der er
forskel på de to serveres opsætning.

//flemming

Fra : Gilbert....\(5750\)

Dato : 12-06-08 20:33

"Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> skrev i en meddelelse
> Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> wrote in

> Selvom den ikke svarer på ICMP kan den jo godt eksistere:

> Non-authoritative answer:
> Name: smtp.dansknet.dk
> Address: 85.233.229.241

> Non-authoritative answer:
> Name: smtp1.dansknet.dk
> Address: 85.233.229.242

jeg kan ikke sende fra nogen af deres smpt'er, jo på smtp1 kan jeg sende til
@dansknet.dk og @post1.dansknet.dk, jeg har nu fundet en alternativ
smtpserver ved tdc der kan bruges, men det er jo ikke sikkert af de ønsker
jeg bruger deres server når jeg ikke er kunde der,

så vi skal ikke tærske langhalm mere på dette ?, jeg kan sende mails til dem
jeg har lyst og er igen en glad mand

--
Hilsen Gilbert Rønhave
( . ) ( . )

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-06-08 06:17

Flemming Joensson <flemming@joensson.invalid> crashed Echelon writing

> Selvom den ikke svarer på ICMP kan den jo godt eksistere:

Bertel har lidt ret, i hvert fald svarer serveren heller ikke på 25.

--
Bjarke Andersen

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 23-06-08 23:49

Da jeg efter mange forsøg kom igennem på telefonen fik jeg at vide at jeg
skulle bruge: smtp.mail.dk, og så kom den til at virke, med disse
oplysninger står jo ingen stedder på de papir man får fra Dansknet.dk og der
står intet på deres hjemmeside at smtp er mail.dk
Jeg er dybt skuffet over deres manglende support og manglende opfølgning af
vores henvendelser via E-mail.
/KE Kofod