Mobiltlf. og Gmail
Fra : F. Baumann

Dato : 01-07-08 09:35

jeg har prøvet at sætte min SE (P1i) op til at modtage mails fra min
Googlekonto, men uden held.

jeg kan fint hente fra fra andre mailservere, men et eller andet går galt
med Googlemail.
jeg er opmærksom på at der er andre servernumre osv. og i det hele taget ser
det ud som om at jeg har de rigtige værdier i fleterne, men alligevel
ikke...

Nogen finter jeg ikke er opmærksom på?

Fra : J.K.Arning

Dato : 01-07-08 17:12

On 2008-07-01 10:34:40 +0200, "F. Baumann" <zillyink@hotmail.com> said:

> jeg har prøvet at sætte min SE (P1i) op til at modtage mails fra min
> Googlekonto, men uden held.

> Nogen finter jeg ikke er opmærksom på?

Ja, du skal aktivere pop3 eller imap for din google konto.
Se under indstillinger, og det er altså på google mail, ikke i telefonen.

--
I think Smithers picked me because of my motivational skills. Everyone
says they have to work a lot harder when I'm around.

Fra : Bagmanden

Dato : 02-07-08 16:54

J.K.Arning skrev:

> Ja, du skal aktivere pop3 eller imap for din google konto.
> Se under indstillinger, og det er altså på google mail, ikke i telefonen.

pop er aktiveret i Gmail, så det er ikke der problemet ligger... det er
nok i telefonen.

Der er for øvrigt ikke problemer med at sende posten videre til anden
email og så hente den derfra... så der bliver løsningen!

Fra : simon

Dato : 02-07-08 17:58

J.K.Arning skrev:

> Ja, du skal aktivere pop3 eller imap for din google konto.
> Se under indstillinger, og det er altså på google mail, ikke i telefonen.

Hej.
Jeg har også en SE tlf. dog en k810i.
Jeg har lige en opsætning her:
du har sikkert sat pop3 op med pop.gmail.com
og smtp server med smtp.gmail.com.
Det der er specielt er, at du skal sætte følgende
op i "avancerede indstillinger" (hvis du kan det).
kryptering : ssl
indgående port: 995
udgående port: 465.

det virker her, men jeg ved ikke om du kan få de
beskrevne indstillinger ind i din telefon, da jeg ikke kender den.

mvh
simon

Fra : Bagmanden

Dato : 02-07-08 19:14

simon skrev:

> [...]
>
> det virker her, men jeg ved ikke om du kan få de
> beskrevne indstillinger ind i din telefon, da jeg ikke kender den.

Hej Simon

Det er gjort som du beskriver, men alligevel går noget i ged...jeg tror
jeg sletter hele balladen og starter forfra.... en sidste gang

Fra : Lars Jørgensen - 276~

Dato : 02-08-08 18:00

Hej Simon.

Tror du måske du kan hjælpe mig. Har en telefon magen til din, og har prøvet
at lave samme opsætning som dig, men får bare svare tilbage: Server ikke
fundet.

Har du nogle ideer?

På forhånd tak
Lars