Windows Mail som standardprogram
Fra : Martin Ploug

Dato : 25-06-08 16:14

Hej

Jeg har Vista og bruger Windows Mail.

Når jeg klikker på en e-mail adresse (mail-link)
på en hjemmeside får jeg beskeden...

"Handlingen ikke kunne udføres, da standard-
klienten til post ikker installeret korrekt."

Jeg har været i Start > Standardprogrammer
og angivet Windows Mail som standardprogram.
Jeg har også haft genstartet, men det har ikke løst
problemet.

Hvorfor virker det mon pludseligt ikke?
Det virker godt nok i Firefox.

Er der andre indstillinger jeg skal sætte?

Tak.

Martin Ploug
Skejbytoften 107 3. th.
8200 Århus N

Tlf. 8628 9969
Mobil: 2284 1057

E-mail: mploug@pc.dk
Web: http://www.musiklokaler.dk

Fra : simon

Dato : 25-06-08 20:40

Martin Ploug skrev:
> [...]
>
> Hvorfor virker det mon pludseligt ikke?
> Det virker godt nok i Firefox.
>
> Er der andre indstillinger jeg skal sætte?

Hej.
Jeg bruger også Vista og Windows mail.
Har dog sat mit mailprogram som standard via Explorer 7.0,
hvor jeg er gået ind i Funktioner -> Programmer -> Under
internetprogrammer har jeg så valgt Windows mail gennem
det vindue der dukker op.
Jeg ved ikke om det har noget betydning, men det virker her.

mvh
/simon

Fra : Martin Ploug

Dato : 26-06-08 14:11

Hej Simon

Tak for dit indlæg.

Jeg har løst det ved at gå i Start >
Standardprogrammer > Angiv programadgang
og Computerstandarder og valgt Microsoft Windows.

Jeg har også valgt Windows Mail under punktet
Angiv dine standardprogrammer.