Hvordan tages backup af IMAP mails?
Fra : madsmadsmads@gmail.c~

Dato : 24-06-08 06:38

Hej!
Jeg vil godt tage backup af de emails jeg har på min universitets-
brugerkonto, men de ligger på en IMAP server. Der anvendes Outlook
2003. Er der en venlig sjæl der kan forklare hvordan jeg får alle mine
mails over på et eksternt medie således at jeg kan importere dem i et
andet mail-program (f.eks. Thunderbird, men måske også Outlook)?

Fra : KentBM

Dato : 24-06-08 17:26

madsmadsmads@gmail.com skrev:
> [...]
> mails over på et eksternt medie således at jeg kan importere dem i et
> andet mail-program (f.eks. Thunderbird, men måske også Outlook)?

Jeg flytter mine mails fra min IMAP konto til en lokalt oprettet mappe.
Men kunne også have kopieret dem i stedet for til den lokale mappe.

Du kan så enten eksportere denne mappe, lægge den eksporterede fil på
ekstern medie og importere filen ind i dit andet mail-program.

--

Kent

Fra : Palle Jensen

Dato : 24-06-08 21:28

On 2008-06-24 14:37:58 +0200, madsmadsmads@gmail.com said:

> [...]
> mails over på et eksternt medie således at jeg kan importere dem i et
> andet mail-program (f.eks. Thunderbird, men måske også Outlook)?

Må man spørge hvorfor du vil gøre det på netop den måde? Det fikse ved
IMAP er jo netop at hele dynen ligger på serveren. Åben en hvilken som
helst computer med en mail klient der understøtter IMAP og du har dine
mails, foldere osv. præcis som du altid har haft det. Bed klienten om
at gemme et lokalt kopi, og så har du en back-up.

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : madsmadsmads@gmail.c~

Dato : 25-06-08 02:55

Hej Palle,
De mails der er tale om ligger på min konto på universitetet. Men
eftersom jeg forlader Uni med udgangen af juni og derfor sikkert får
nedlagt kontoen ville jeg godt nå at gemme mine mails. Måske 'backup'
ikke var det rigtige ord i den sammenhæng - sorry Men jeg prøver
mig lidt frem i Outlook og ser om jeg kan få den til at gemme en lokal
kopi.

Fra : J.K.Arning

Dato : 27-06-08 09:51

On 2008-06-24 14:37:58 +0200, madsmadsmads@gmail.com said:

> [...]
> mails over på et eksternt medie således at jeg kan importere dem i et
> andet mail-program (f.eks. Thunderbird, men måske også Outlook)?

Du har en PC derhjemme du vil have mails over på?

Eller er kontoen allerede sat op på din bærbare f.eks.?

Jeg kan se du har gmail.
Sæt din gmail konto op som imap konto i den samme Outlook som din uni konto.
Flyt alle mails direkte (drag & drop) fra uni kontoen til gmail
kontoen. Dermed bliver de alle sammen kopieret over på gmail`s server.

--
I think Smithers picked me because of my motivational skills. Everyone
says they have to work a lot harder when I'm around.