Firefox 3 adressefelt
Fra : Jane

Dato : 30-06-08 22:17

Hvordan ryder man adressefeltet?

Det hjælper jo ikke meget at historisk bliver rydet når hele l..... står i
adressefeltet

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-07-08 01:11

Jane skrev:
> Hvordan ryder man adressefeltet?
>
> Det hjælper jo ikke meget at historisk bliver rydet når hele l..... står i
> adressefeltet

Det er ikke historikken, du kan se der. Det er udelukkende
bogmærker. De forsvinder, hvis du sletter dine bogmærker.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske.

Fra : Jane

Dato : 01-07-08 16:13

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in

> Det er ikke historikken, du kan se der. Det er udelukkende
> bogmærker. De forsvinder, hvis du sletter dine bogmærker.

Sletter mine bomærker, dem skal jeg da bruge. Når jeg skriver i
adressefeltet f.ekd www.sommer.dk så bliver det stående når jeg bruger
rullegardinet, sammen med det andet jeg har tastet ind, også efter en
genstart

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-07-08 16:50

Jane skrev:
> Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in

> Sletter mine bomærker, dem skal jeg da bruge.

Og eftersom man alligevel altid kan finde bogmærkerne i
bogmærkemenuen har Firefox-folkene åbenbart ment, at det
ikke gør noget, at de senest brugte af dem også kan se i
rullemenuen i adressefeltet.

> Når jeg skriver i
> adressefeltet f.ekd www.sommer.dk så bliver det stående når jeg bruger
> rullegardinet, sammen med det andet jeg har tastet ind, også efter en
> genstart

Men vel ikke efter du har slettet historikken?
(medmindre "www.sommer.dk" er bogmærket)

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvorfor bliver spammerne ved med at spamme dig, og

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-07-08 01:33

Kim Ludvigsen skrev:
> [...]

Du kan også installere udvidelsen Hide Unvisited 3 [1], der
sletter bogmærkerne fra oversigten sammen med historikken.
Men vær opmærksom på, at andre selvfølgelig stadig kan se
bogmærkerne i bogmærkemenuen, så sikkerheden mht. private
oplysninger er den samme.

[1] https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/7429

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Net Snippets kan gemme hele hjemmesider eller udklip fra dem

Fra : Jane

Dato : 02-07-08 15:30

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in news:486acccb$0$56771
> [...]

> Men vær opmærksom på, at andre selvfølgelig stadig kan se
> bogmærkerne i bogmærkemenuen, så sikkerheden mht. private

Jeg tror ikke du forstår hvad jeg mener, jeg taler ikke om bogmærker,
det er når jeg har indtastet en tilfældig adresse i adressefeltet, Ikke
et bogmærke, ... så kan jeg stadig se den når jeg klikker på
adressefeltets rullegardin

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-07-08 16:28

Jane skrev:

> [...]
> det er når jeg har indtastet en tilfældig adresse i adressefeltet, Ikke
> et bogmærke, ... så kan jeg stadig se den når jeg klikker på

Jo jo, jeg forstår skam. Men du starter med at skrive, at du
stadig har indtastede adresser i oversigten, selvom du har
slettet historikken. Det burde ikke være muligt. De viste
adresser på det tidspunkt skulle meget gerne kun være
bogmærker. Den tidligere omtalte udvidelse skjuler så også
bogmærkerne.

Hvis du ikke sletter historikken, vil de indtastede adresser
også blive vist i oversigten. Det er meningen, det skal være
sådan. Vil du ikke have de indtastede adresser vist i
oversigten, skal du slette historikken.

Der er dog en lille fejl i funktionen i forhold til Firefox
2, men det er nu ikke den, du er rendt ind i. Tidligere
kunne man slette en adresse fra oversigten ved at markere
den og trykke på Delete. Gør man det i Firefox 3, forsvinder
adressen, men den er desværre tilbage igen næste gang, man
åbner oversigten.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gule huskesedler med alarmfunktion, så du aldrig glemmer en

Fra : Per H

Dato : 02-07-08 17:01

On Wed, 02 Jul 2008 17:27:56 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

> [...]
>den og trykke på Delete. Gør man det i Firefox 3, forsvinder
>adressen, men den er desværre tilbage igen næste gang, man

Ville sku være rart hvis man kunne slette dem fra ovewrsigten, som
man tidligere kunne, På den måde kunne man nemt rydde op.

En lille funktion som gør FF rar at arbejde med.

per

Fra : Jane

Dato : 03-07-08 14:42

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in news:486b9e7d$0$56789
> [...]

> den og trykke på Delete. Gør man det i Firefox 3, forsvinder
> adressen, men den er desværre tilbage igen næste gang, man
Ja netop, men nu forstår jeg hvad du mener, tak for hjælpen

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-07-08 16:39

Jane skrev:

> det er når jeg har indtastet en tilfældig adresse i adressefeltet, Ikke
> et bogmærke, ... så kan jeg stadig se den når jeg klikker på
> adressefeltets rullegardin

Du taster en adresse, kikker på siden, sletter adressefeltet og
vipper listen ned ved at klikke på den lille trekant, og så står
den nys besøgte side der stadigvæk?

Den fjernes således:

Du taster en adresse, kikker på siden, åbner historikken og
sletter alle linjerne i den. Så er den nys besøgte side fjernet
fra adressefeltet.

.... medmindre du allerede havde den side stående som et bogmærke.
Så vises den i adressefeltlisten selv om du har tømt historikken.

--
Bertel

Fra : Jane

Dato : 03-07-08 14:45

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> wrote in

> [...]
>
> ... medmindre du allerede havde den side stående som et bogmærke.
> Så vises den i adressefeltlisten selv om du har tømt historikken.

Ok jeg forstår det nu, men i Explore er der ingen bomærker som bliver
hængende i adressefeltet, det er nu meget rart

--
Venlig hilsen
Jane