Browser
stl_s 3840
arlet 2470
float virker ikke i FF3
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 26-06-08 14:23

Hej,

http://www.hum.au.dk/forskerskoler/sfn/ har jeg to span-elementer
øverst på (næsten) hver side: En brødkrumme-struktur og en print-knap

Den første span er sat til float: left, den anden til float: right, og
dermed skulle de gerne placere sig i hver sin side af den overordnede
div - men det gør de bare ikke i FF3.

Eftersom det har virket upåklageligt indtil jeg opgraderede, antager
jeg, at det er et browserproblem - nogen der kender til det?

Mvh. Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face"

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-06-08 14:36

"Mikkel Z. Herold" <mikkel@[remove_this]mzh.dk> skrev:

> Den første span er sat til float: left, den anden til float: right, og
> dermed skulle de gerne placere sig i hver sin side af den overordnede
> div - men det gør de bare ikke i FF3.

Ejheller i Opera 9.27 eller FF 2. De gør i IE6.

--
Bertel

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 26-06-08 14:54

On 26-06-2008 15:36 Bertel Lund Hansen wrote:
> [om float-problem på http://www.hum.au.dk/forskerskoler/sfn/] Ejheller i Opera 9.27 eller FF 2. De gør i IE6.

Mente ellers bestemt, at det virkede i FF2 ...! Burde det ikke være nok
at sætte hhv. float left og right på de to elementer for at få dem til
at stå i hver sin side af den overordnede div?

FUT: dk.edb.internet.webdesign.html

Mikkel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-06-08 15:20

Mikkel Z. Herold skrev:

> Mente ellers bestemt, at det virkede i FF2 ...!

Det gør det også. Men ikke i Firefox 3. Jeg kan nu ikke se,
at du har venstre- eller højrestillet span'erne, du har blot
sat en id på dem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Oversigt over alle de praktiske tastaturgenveje i Windows.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-06-08 16:13

> Mente ellers bestemt, at det virkede i FF2 ...! Burde det ikke være nok
> at sætte hhv. float left og right på de to elementer for at få dem til
> at stå i hver sin side af den overordnede div?

Du har sat float på #print_and_lang, men den optræder slet ikke i
koden.

Du indlejrer nogle elementer hvor det umiddelbart ser ud som om
det er overflødigt, f.eks.

Hvorfor ikke bare style menu-id'en?

Du har også pakket en a ind i en div som du giver en klasse - men
a'en får samme klasse. Det virker ikke logisk selv om det er
tilladt.

--
Bertel

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 01-07-08 09:06

On 26-06-2008 17:12 Bertel Lund Hansen wrote:
> Du har sat float på #print_and_lang, men den optræder slet ikke i
> koden.

Jo, det gør den da ...

id="print_and_lang"> osv...

> Du indlejrer nogle elementer hvor det umiddelbart ser ud som om
> det er overflødigt, f.eks.

Ja, det er kode der er blevet rettet til i flere omgange - den trænger
vist til en gang oprydning!

Men det har vel ingen indvirkning på den manglende float?

Mikkel