Firefox 3 særdeles disk intensiv
Fra : Lars

Dato : 23-06-08 09:35

Hej jeg bemærkede via Sysinternal's Process Explorer at Firefox 3 er særdeles disk intensiv,
dvs. op til 4 mb/sec, selvom den åbne side udelukkende består af ren html kode og er lokalt på
C-drevet.

Fra Sysinternal's prøvede jeg derfor Filemon, hvor jeg kunne se at FF3 foretager masser af
læsninger og skrivninger i flg. fil:

c:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Mozilla\Firefox
\Profiles\txklq87n.default\urlclassifier3.sqlite

Med andre ord er der nok tale om en slags indexering, som sløver alle andre harddisk
operationer ganske kraftigt, næsten ligesom "Google Desktop Search" gør det.

Hvis nogle af jer kender en måde til at bremse dette, vil det være alletiders.
Jeg har overvejet at gøre filen read/only hvis ikke der er andre løsninger.

--
Best regards

Lars

Fra : PerX ...

Dato : 25-06-08 23:25

In article <MPG.22c97eb83caa8660989f36@news.inet.tele.dk>,
nomail@none.com says...
> [...]
> dvs. op til 4 mb/sec, selvom den åbne side udelukkende består af ren html kode og er lokalt på

Jeg har set folk brokke sig over det andre steder, især i forbindelse
med USB drev som bliver totalt smadret af al den disk access.

> c:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Mozilla\Firefox
> \Profiles\txklq87n.default\urlclassifier3.sqlite

Ah ja, deres nye sql pjat. Det kan vel næsten ikke undgå at gøre den
meget langsommere.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 26-06-08 12:09

PerX ... skrev:

> Ah ja, deres nye sql pjat. Det kan vel næsten ikke undgå at gøre den
> meget langsommere.

FF3 er faktisk en hel del hurtigere end tidligere versioner.

Fra : PerX ...

Dato : 28-06-08 19:37

In article <g3vtcr$2ov2$1@newsbin.cybercity.dk>, Mr.Larsen <mrlarsen
@post.cybercity.dk> says...

> FF3 er faktisk en hel del hurtigere end tidligere versioner.

Sig det til de mange som klager og at den gør alt sindsygt meget
langsommere, og de svarer sikkert "reklame gejl"

Fra : Mr.Larsen

Dato : 28-06-08 19:43

PerX ...:

> Sig det til de mange som klager og at den gør alt sindsygt meget
> langsommere, og de svarer sikkert "reklame gejl"

Jeg udtaler mig _kun_ ud fra egen erfarring, og den er at FF3 er meget
hurtigere end de tidligere jeg har prøvet.

Fra : PerX ...

Dato : 30-06-08 15:25

In article <g460mt$27bi$1@newsbin.cybercity.dk>, Mr.Larsen <mrlarsen
@post.cybercity.dk> says...
> PerX ...:

> Jeg udtaler mig _kun_ ud fra egen erfarring, og den er at FF3 er meget
> hurtigere end de tidligere jeg har prøvet.

Det kan man så kun håbe, ff2 er røv langsom, så det kan kun blive bedre.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-06-08 20:55

On Sat, 28 Jun 2008 20:36:49 +0200, PerX ...
<hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:

> Sig det til de mange som klager og at den gør alt sindsygt meget
> langsommere, og de svarer sikkert "reklame gejl"

Jeg har den samme oplevelse, at FF3 er en del hurtigere end FF2 var.

Det er tænkeligt, at mængden af RAM i maskinen spiller en væsentlig
rolle, for det ser (også) ud til, at FF3 er markant bedre til at
frigive RAM igen, hvilket FF2 var virkelig dårlig til / ikke gjorde.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Finn

Dato : 29-06-08 23:53

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
> rolle, for det ser (også) ud til, at FF3 er markant bedre til at
> frigive RAM igen, hvilket FF2 var virkelig dårlig til / ikke gjorde.

Oplevede også den kraftige aktivitet på disken.. meget underligt. Men
det aftog efter 3-4 dage og er nu totalt fraværende - alt i alt
væsentligt bedre end FF2. Hurtigere end FF2, samt rigtig god til at
frigive Ram.

Hvis folk har en masse tant, fjas og gøjl igang, så er FF3 måske
langsom, men det her problem skyldes i en del tilfælde *ikke* FF3, men
derimod faktisk Xpl Linkscanner eller den tilsvarende i AVG 8 og de
øvrige anti....

Alle de nye kontroller af link, mod ragelse i Flash, mod reklamer, samt
slæbe rundt på dine 15-20 add-ons etc. ..FF3 står og venter; så der er
det ikke FF3 skyld.

Venlig hilsen
Finn

--
Nogen drukner sig bestandigt i problemer, andre tager sig
en uddannelse, så de kan svømme imellem dem (Mark Twain 1835-1910)

Fra : PerX ...

Dato : 30-06-08 15:42

In article <48681204$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
dur.ikke@dk.invalid says...
> Alle de nye kontroller af link, mod ragelse i Flash, mod reklamer, samt
> slæbe rundt på dine 15-20 add-ons etc. ..FF3 står og venter; så der er
> det ikke FF3 skyld.

Hvis man har brug for 20 addons fordi de ikke kan finde ud af at
inkludere det i starndard versionen, JO så er det Firefox's skyld