Højreklik i FF3: ØV!
Fra : Ukendt

Dato : 21-06-08 16:37

Hej!
Jeg har måttet gå tilbage til FF2, da jeg ikke kan højreklikke i FF3.

Problemet er både i den færdige udgave og i RC-udgaven.

Lige så snart jeg højreklikker, fx for at sætte en adresse ind i
adressefeltet, lukker FF3 voldsomt hurtigt ned og vil sende en crash-rapport
afsted.
Det har den fået lov til et utal af gange, men jeg har endnu ikke set fejlen
beskrevet eller løst nogen steder.

Problemet er ikke til stede, når jeg kører FF3 i fejlsikker tilstand. Men så
skal jeg først forbi fejlsikker-meddelelsen og så starter FF3 kun op i halv
størrelse.

Har I andre været ude for noget lignende, og kan I komme med en evt.
løsning?

Mange hilsner
Claus

Fra : Mr.Larsen

Dato : 21-06-08 16:40

CK® sendte dette med sin computer:
> [...]
> størrelse.
>
> Har I andre været ude for noget lignende, og kan I komme med en evt. løsning?

Beklager, her virker detuden problemer, måske har du en plugin eller et
andet program der kolliderer med FF3.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-06-08 19:04

CK® skrev:

> Problemet er ikke til stede, når jeg kører FF3 i fejlsikker tilstand.

Så har du en udvidelse, der driller. Slå alle udvidelser
fra, genstart Firefox, og slå dem så til én ad gangen
(genstart hver gang), indtil problemet opstår igen, og du
dermed har fundet den skyldige udvidelse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til websnedkeren.

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-08 17:18

> [...]
> Firefox, og slå dem så til én ad gangen (genstart hver gang), indtil
> problemet opstår igen, og du dermed har fundet den skyldige udvidelse.

Åkaj, jeg prøver måske. Kan jeg installere FF3 for sig selv, uden at
afinstallere FF2?
Og uden at opgradere FF2 til FF3?
Jeg har nemlig været ude for at installere FF3 oveni FF2,
men da jeg havde lavet en systemgendannelse for at slippe af med FF3,
virkede FF2 ikke mere. Se, dét var noget lort!
Og jeg gider ærlig talt ikke at starte forfra hver gang.

Til slut vil jeg bare takke mange gange for svarene.

Claus

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-06-08 18:31

CK® skrev:

> Åkaj, jeg prøver måske. Kan jeg installere FF3 for sig selv, uden at
> afinstallere FF2?

Ja, du skal blot vælge en anden placering under
installationen (fx (c:\programmer\firefox3), og du skal
undlade at gøre den til din standardbrowser. Så vil du
stadig have Firefox 2 som standardbrowser, og du vil få en
genvej til Firefox 3 på Skrivebordet. Lad være med at få
startet Firefox 3 efter installationen, se nendenfor.

For at undgå rod med udvidelser, der virker til den ene
version og ikke den anden, skal du oprette en ny profil, som
du bruger til Firefox 3. Du bør derfor oprette en ny profil,
som du passende kan kalde Firefox3, tjek denne guide til
profilmanageren, og hvordan du tilretter genvejen til
Firefox 3:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-profilmanager.html

Lad være med at starte Firefox 3, før du har tilrettet
genvejen til at bruge den nye profil.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Ryd op i dine foretrukne bogmærker med AM-DeadLink.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 22-06-08 18:35

Kim Ludvigsen tastede følgende:

> http://kimludvigsen.dk/

Fin og ganske brugbar side du har der.

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-08 14:21

> [...]
> http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-profilmanager.html
>
> Lad være med at starte Firefox 3, før du har tilrettet genvejen til at
Kanon! Tusind, tusind tak! Nu virker det jo, som det skal.
Nu kan jeg teste både FF2, FF3, Opera 9.5 og MS IE 7.

Endnu engang tak, og din side er bogmærket

Claus