FF3: Problemer med digital signatur
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-06-08 10:51

Hej

Som så mange andre, opgraderede jeg til FF3 i går aftes. I FF2 virkede
min digitale signatur fint, men nu får jeg følgende fejl:

Unable to digitally sign data required to verify your certificate.
(Error code: ssl_error_sign_hashes_failure)

Hos minsu.dk og skat.dk får jeg ikke nogen fejlmeddelelse, der sker
der bare ingenting.

Er der nogen der har en ide til hvordan jeg løser problemet?

Mvh Trine

Fra : Holst

Dato : 18-06-08 10:55

Trine Kornum Christiansen wrote:

> [...]
> der bare ingenting.
>
> Er der nogen der har en ide til hvordan jeg løser problemet?

Bruger du CryptoAPI'et eller blot en PKCS12-fil?

Ikke at jeg vil kunne hjælpe dig, selvom jeg fik svaret, men det kan
sikkert hjælpe andre at få det at vide.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-06-08 11:29

Holst <newsfeb08@shelter.dk> writes:

> Bruger du CryptoAPI'et eller blot en PKCS12-fil?

CryptoAPI.

Mvh Trine

Fra : Peter Lind Damkjær

Dato : 18-06-08 19:26

Trine Kornum Christiansen skrev:

> CryptoAPI.
>
> Mvh Trine

Virker fint hos mig.

Når du skriver at du anvender CryptoAPI, er mit gæt at du bruger PKCS#11
interfacet i FF jf. afsnittet "Særligt for Firefox på Microsoft Windows"
i http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/TDC_Digital_signatur.

Hvis denne antagelse er korrekt, har du da prøvet at fjerne modulet fra
FF3 opsætningen og tilføje det igen?

/Peter

Fra : Lars Christensen

Dato : 18-06-08 13:44

On Wed, 18 Jun 2008 11:50:39 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

> [...]
>der bare ingenting.
>
>Er der nogen der har en ide til hvordan jeg løser problemet?

Jeg har akkurat samme fejl, så overvejer drastisk at hælde Firefox ud
på browsermøddingen. Tænk at man skal gå tilbage til Internet Explorer
fordi at digital signatur ikke virker :-/

--
Livet er for kort til at undgå persille

Fra : Holst

Dato : 18-06-08 13:47

Lars Christensen wrote:

> Jeg har akkurat samme fejl, så overvejer drastisk at hælde Firefox ud
> på browsermøddingen. Tænk at man skal gå tilbage til Internet Explorer
> fordi at digital signatur ikke virker :-/

Du kan da nøjes med at gå tilbage til FF2. Det er et knap så drastisk
tilbageskridt.

Fra : Lars Christensen

Dato : 18-06-08 13:54

On Wed, 18 Jun 2008 14:47:24 +0200, Holst <newsfeb08@shelter.dk>
wrote:

>Du kan da nøjes med at gå tilbage til FF2. Det er et knap så drastisk
>tilbageskridt.

Ja det har jeg så også gjort nu. Og den sagde så at nu har jeg den
nyeste version af Firefox

--
Livet er for kort til at undgå persille

Fra : PerX ...

Dato : 18-06-08 21:10

In article <va1i54trs9kbg4lriestcvtpc7jitfplvc@4ax.com>,
jaja@givmigspamiminskraldespand.invalid says...

> Ja det har jeg så også gjort nu. Og den sagde så at nu har jeg den
> nyeste version af Firefox

To ord: Portable Firefox ;)

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 18-06-08 15:12

On Wed, 18 Jun 2008 14:43:48 +0200, Lars Christensen wrote:

> på browsermøddingen. Tænk at man skal gå tilbage til Internet Explorer
> fordi at digital signatur ikke virker :-/

Opera eller andre virkede heller ikke?

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : Lars Christensen

Dato : 18-06-08 16:02

On Wed, 18 Jun 2008 16:12:23 +0200, Christian Bohr-Halling
<nospam@cbh.softwolves.dk> wrote:

>Opera eller andre virkede heller ikke?

Har aldrig prøvet Opera med digital signatur. Kunne være man skulle
prøve. Der har bare været nogen sider som Opera ikke har villet læse
ind rigtig, så den efterhånden kun er blevet 3. vælger af browsere.

--
Livet er for kort til at undgå persille

Fra : MooreHojer

Dato : 18-06-08 14:13

> [...]
> (Error code: ssl_error_sign_hashes_failure)
>
> Hos minsu.dk og skat.dk får jeg ikke nogen fejlmeddelelse, der sker

Min virker perfekt efter opdateringen...
Virker både på minsu.dk og telmore.dk, jeg bruger også CryptoAPI...

--
MooreHojer

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 18-06-08 18:12

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> skrev:

> Min virker perfekt efter opdateringen...
> Virker både på minsu.dk og telmore.dk, jeg bruger også CryptoAPI...

Jeg bruger PKCS12 og her virker det også.

Med Skat og Studielaan måtte jeg dog indlæse PKCS12-filen fremfor at
bruge det eksisterende system der fungerede med FF2. Aner ikke hvad der
var forskellen er for CryptoAPI er fjernet hos mig, da det ikke virker
korrekt i Vista.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 18-06-08 19:47

> [...]
> der bare ingenting.
>
> Er der nogen der har en ide til hvordan jeg løser problemet?

Her er løsningen: Set på dk.edb.internet.software.mail+news fra
den 23-2-2008 af Finn Stampe Mikkelsen.
Har hentet programmet og DS virker fint i FF3 på Vista SP1
I øvrigt er der en ny DS på vej i 2009 men det hjælper jo ikke
her og nu.

Der er tale om en konflikt med Windows DEP teknologi. Det var
allerede
introduceret under Windows XP, men tilsyneladende forstærket
under Windows
Vista. Data Execution Prevention er en beskyttelse der kan foregå
både i
software og hardware og som skulle medvirke til at sikre
utilsigtet program
afvikling. Mange har dog tilsyneladende problemer med det og
flere mener at
det kan deaktiveres uden problemer.

Læs mere her om DEP:
http://en.wikipedia.org/wiki/Data_Execution_Prevention

Læs her den hårde måde det kan deaktiveres på :
http://www.tech-recipes.com/rx/1261/vista_disable_dep_noexecute_protection_fix_explorer_crashing

Hent her et program som gør det ultra nemt:
http://neosmart.net/dl.php?id=1
(EasyBCD)

Med EasyBCD går du bare under Advanced Options og vælger 'Always
Off' under
DEP/Noexecute'.. Efter genstart virker Digital Signatur nu
perfekt med
Windows Mail. Tiden må nu vise om denne tweak evt. bærer andre
ting med sig,
men TDC kunne nu godt lære at gøre Digital Signatur acceptabel
under Vista
som den må have været under XP, hvor den ikke cracshede omkring DEP.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Lars Christensen

Dato : 19-06-08 14:34

On Wed, 18 Jun 2008 20:46:48 +0200, Lars Raaby
<Lars.Raaby@kabelmail.dk> wrote:

> [...]
>under Vista
>som den må have været under XP, hvor den ikke cracshede omkring DEP.

Tak, tilsyneladende hjalp det. Nu virker digital signatur igen i
Firefox :)

--
Livet er for kort til at undgå persille

Fra : Anders Sørensen

Dato : 18-06-08 20:22

<news@trinekc.dk> wrote:

> [...]
>der bare ingenting.
>
>Er der nogen der har en ide til hvordan jeg løser problemet?

Jeg har også prøvet nu uden at få det til at virke.

Hvordan får jeg min eksisterende digitale signatur til at virke i
Firefox 3?

Fra : Lars Raaby

Dato : 19-06-08 15:19

Anders Sørensen skrev:
> [...]
>

> Jeg har også prøvet nu uden at få det til at virke.
>
> Hvordan får jeg min eksisterende digitale signatur til at virke i
Gør som jeg har beskrevet i et andet indlæg

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby