Husk download day for FF3
Fra : Fietsenmaker

Dato : 16-06-08 06:34

Mozilla vil forsøge at komme i Guinness Rerkordbog med flest downloads.

http://www.spreadfirefox.com/en-US/worldrecord/

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 17-06-08 12:11

Fietsenmaker <klap@band.com> wrote in news:g34u0h$p8m$1
@newsbin.cybercity.dk:

> Mozilla vil forsøge at komme i Guinness Rerkordbog med flest downloads.
>
> http://www.spreadfirefox.com/en-US/worldrecord/

Æh... min kalender siger at det er den 17. i dag, og ingen steder kan man
downloade Firefox 3 ? Hvad gik galt?

Mvh. NKJensen

Fra : Simon Hansen

Dato : 17-06-08 12:17

Niels Kristian Jensen skrev:
> [...]
> @newsbin.cybercity.dk:

> Æh... min kalender siger at det er den 17. i dag, og ingen steder kan man

Den bliver frigivet klokken 19 dansk tid.

Hilsen
Simon

Fra : Holst

Dato : 17-06-08 12:22

Simon Hansen wrote:

> Den bliver frigivet klokken 19 dansk tid.

Det er da ærgerligt for deres rekordforsøg, for så vil en meget stor del
af verden jo først downloade den den 18. juni. Men okay, hele Europa og
Nord- og Sydamerika har da mulighed for at hente den den 17.

Fra : Simon Hansen

Dato : 17-06-08 12:25

Holst skrev:

> Det er da ærgerligt for deres rekordforsøg, for så vil en meget stor del
> af verden jo først downloade den den 18. juni. Men okay, hele Europa og
> Nord- og Sydamerika har da mulighed for at hente den den 17.

mjaaa
De har sat tiden til San Fransisco worldwide. Det er klokken 19 CET.

Hilsen
Simon

Fra : Holst

Dato : 17-06-08 12:31

Simon Hansen wrote:

> mjaaa
> De har sat tiden til San Fransisco worldwide. Det er klokken 19 CET.

De skriver faktisk "for Most Software Downloaded in 24 Hours", så det
kan jo være en vilkårlig periode på 24 timer.

Fra : Simon Hansen

Dato : 17-06-08 12:35

Holst skrev:

> De skriver faktisk "for Most Software Downloaded in 24 Hours", så det
> kan jo være en vilkårlig periode på 24 timer.

De 24 timer tæller fra klokken 10 nul dut San Fransisco tid.

Hilsen
Simon

Fra : KentBM

Dato : 17-06-08 14:22

Simon Hansen skrev:
> Den bliver frigivet klokken 19 dansk tid.
Hvor har du egentlig fundet den oplysning?
Jeg har også undret mig over at få tilbudt FF 2.?, når jeg allerede
bruger FF 3rc3. Men nu giver det da mening med fleste downloads.

--

Kent

Fra : KentBM

Dato : 17-06-08 15:04

KentBM skrev:
> Hvor har du egentlig fundet den oplysning?
Efter at have ledt lidt på www.spreadfirefox.com kan jeg da godt se, at
det er på dagen for release af FF3, men det er da underligt, at det ikke
er lidt tydeligere for de knap så kvikke

--

Kent

Fra : Finn

Dato : 18-06-08 02:58

Fietsenmaker wrote:
> Mozilla vil forsøge at komme i Guinness Rerkordbog med flest downloads.
>
> http://www.spreadfirefox.com/en-US/worldrecord/

2,611,918 hentet kl.03:53 dansk tid - så den gamle rekord er nedlagt. Og
mon ikke vi kan forvente 3-4 mill. inden ballet lukker 18:59 i dag ?

Venlig hilsen
Finn

--
Nogen drukner sig bestandigt i problemer, andre tager sig
en uddannelse, så de kan svømme imellem dem (Mark Twain 1835-1910)

Fra : Mr.Larsen

Dato : 18-06-08 04:55

Finn formulerede onsdag:

> 2,611,918 hentet kl.03:53 dansk tid - så den gamle rekord er nedlagt. Og mon
> ikke vi kan forvente 3-4 mill. inden ballet lukker 18:59 i dag ?

3,043,158 05:54

Fra : Finn

Dato : 18-06-08 16:54

Mr.Larsen wrote:
> Finn formulerede onsdag:

> 3,043,158 05:54

Sådan.. 7,268,703 kl. 17:49 dansk tid - så blev den ged barberet...
næææææææh den her blev faktisk glatraget, rullet og strøget ;-P

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-06-08 04:35

On Mon, 16 Jun 2008 07:34:15 +0200, Fietsenmaker <klap@band.com wrote:

>Mozilla vil forsøge at komme i Guinness Rerkordbog med flest downloads.
>
>http://www.spreadfirefox.com/en-US/worldrecord/

Det er dog ærgerligt, at den danske ordbog ikke er kompatibel med Firefox
3.0:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3596

Det hæmmer begejstringen. Specielt når der hypes så meget om at man skal
downloade den lige præcis denne dag, så kan det meget vel være, at en
række skuffede brugere ikke giver browseren en chance til.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Mr.Larsen

Dato : 18-06-08 04:53

Peter Brodersen formulerede spørgsmålet:

> Det er dog ærgerligt, at den danske ordbog ikke er kompatibel med Firefox
> 3.0:
> https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3596

Den _er_ kompatibel, har lige installeret den fra dit link.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-06-08 05:03

On Wed, 18 Jun 2008 05:53:14 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen
@post.cybercity.dk> wrote:

>Den _er_ kompatibel, har lige installeret den fra dit link.

Ah, cool - så er det nok bare et lokalt problem. Jeg får den her fejl:
http://stock.ter.dk/dk-ordbog-firefox3.png

Jeg prøver at rydde lidt ud i mine extensions i øvrigt og ser om det så
går.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Mr.Larsen

Dato : 18-06-08 05:12

Peter Brodersen frembragte:

> Ah, cool - så er det nok bare et lokalt problem. Jeg får den her fejl:
> http://stock.ter.dk/dk-ordbog-firefox3.png

Jeg skal lige for god orden skyld nævne, da jeg lige havde installeret
FF3, fik jeg også fejl, men da jeg prøvede med dit link virkede det.

> Jeg prøver at rydde lidt ud i mine extensions i øvrigt og ser om det så
> går.

Det er det værste ved FF, der er så mange gode extensions

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-06-08 05:04

Fietsenmaker skrev:

>Mozilla vil forsøge at komme i Guinness Rerkordbog med flest downloads.

Hvad kam man bruge antal downloads til ? det trækker jo nok alligevel ikke
ned hver gang den bliver afinstalleret igen.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-06-08 05:08

On 18 Jun 2008 04:04:21 GMT, "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com>
wrote:

>Hvad kam man bruge antal downloads til ?

At nævne et højt tal over for folk En million er et højt tal. Flere
millioner er tilsvarende højere

Jeg kunne dog frygte lidt, at nogle bare downloader mange gange, igen
udelukkende for at få tallet til at være så højt som muligt. Det ender så
bare med at tallet ikke repræsenterer noget brugbart.

Samme problemstilling ser man med e-mail-kampagner, hvor tilfældige folk
opfordres til at e-maile politikere og lignende, hvilket også giver en
misproportion i forholdet mellem utilfredshed og e-mails sendt.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Mr.Larsen

Dato : 18-06-08 05:13

Følgende er skrevet af Peter Brodersen:

> [...]
> opfordres til at e-maile politikere og lignende, hvilket også giver en
> misproportion i forholdet mellem utilfredshed og e-mails sendt.

Jeg tror, det er unikke downloads, de har justeret tallet ned et par
gange.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 18-06-08 06:10

"Fietsenmaker" <klap@band.com> skrev

> Mozilla vil forsøge at komme i Guinness Rerkordbog med flest downloads.

Jeg forsøgte lige på slaget 19:00 i aftes. Som forventet fik jeg vare
timeout og måtte opgive.
For lidt siden forsøgte jeg så igen, og denne gang med held.
Min tanke var at hele den vestlige del af verden lige skulle se at komme i
seng, så der var plads til at jeg kunne komme til fadet.

Dén tanke holdt. Godt nok er det eftermiddag i Kina nu, men de repræsenterer
åbenbart kun halvt så mange downloads som Tyskland i skrivende stund.

Interessant at Norge med færre indbyggere har flere downloads end Danmark,
hvilket skulle underbygge tesen om at Danmark er et Microsoft-land.
På den anden side har vi flere downloads pr. indbygger her end i Tyskland
(antaget: DK: 5,5 mio. indbyggere og Tyskland: 80 mio.). Også svenskerne
halter lidt efter os.

Tallet lige nu: 3.720.904
Danmark: 14.282