Billeder i IE 7
Fra : Elin

Dato : 15-06-08 19:41

Nu har jeg igen problemer med at få vist billeder på en hjemmeside -
tilfældigvis min egen.
Den er meget længe om at hente siden, og når den endelig kommer frem, er det
uden billeder på forsiden. Der er ingen problemer med billeder på
undersider. Jeg har ahft problemet før, og fik løst det ved at ændre på
nogle indstillinger (kan ikke huske hvad). Nu er det kommet igen efter en
microsoft opdatering.

vh
Elin Kuijers

Fra : Elin

Dato : 15-06-08 19:53

"Elin" <elin@kuijers.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> undersider. Jeg har ahft problemet før, og fik løst det ved at ændre på
> nogle indstillinger (kan ikke huske hvad). Nu er det kommet igen efter en

Havde lige glemt, at det sidste gang hjalp at slette midlertidige
internetfiler. Jeg forstår ikke, hvad der sker. men det hjælper.
vh
Elin Kuijers

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 15-06-08 20:32

"Elin" <elin@kuijers.dk> skrev :

>Havde lige glemt, at det sidste gang hjalp at slette midlertidige
>internetfiler. Jeg forstår ikke, hvad der sker. men det hjælper.

Må vi se siden med problemer?

Det letter måske på et svar med løsningen.
--
Kerim

Fra : Elin

Dato : 15-06-08 21:03

Den findes på www.kuijers.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-06-08 22:12

Elin skrev:

> Havde lige glemt, at det sidste gang hjalp at slette midlertidige
> internetfiler.

Så prøv at slette dem igen. Billedet ligger på siden, så
problemet er lokalt hos dig.

Noget helt andet er, at det vil være en rigtig god ide at
lave billederne på din side mindre i et grafikprogram i
stedet for at lave browseren gøre billedet mindre.

Dit aspargesbillede på forsiden fylder 275 KB, så det vil
tage rigtig lang tid for dem med et telefonmodem at hente
siden. Billedets størrelse er 1024x758 pixels, men vises på
hjemmesiden i størrelsen 299x223 pixels. Ændrer du
størrelsen i et grafikprogram, vil det kun fylde 24 KB, og
det bliver dermed ti gange hurtigere at hente - uden man kan
se forskel på siden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-06-08 22:14

Elin skrev:

> Havde lige glemt, at det sidste gang hjalp at slette midlertidige
> internetfiler.

Tjek hvor meget plads du har afsat til midlertidige filer. IE har
det med at få problemer hvis der er for mange af dem. Du skal
ikke afsætte mere end 50 Mbyte, og 20 Mbyte er okay.

XP: Kontrolpanel - Internetindstillinger - Generelt -
(Midlertidige internetfiler) Indstillinger - Tilladt brug af
diskplads.

Vista: Kontrolpanel - Internetindstillinger - Generelt -
(Browserdata) Indstillinger - Diskplads der skal bruges.

--
Bertel

Fra : Lars E. P.

Dato : 16-06-08 06:21

Sun, 15 Jun 2008 23:14:03 +0200, skrev Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> :

> [...]
>
>Vista: Kontrolpanel - Internetindstillinger - Generelt -
>(Browserdata) Indstillinger - Diskplads der skal bruges.

Eller sæt IE til at slette dem når den lukker.

Gøres i Internetindstillinger under fanen Avanceret.

Hilsen Lars

Fra : Elin

Dato : 16-06-08 19:23

"Lars E. P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> <unospamo@lundhansen.dk> :

> Eller sæt IE til at slette dem når den lukker.
>
> Gøres i Internetindstillinger under fanen Avanceret.

Tak for alle de gode råd.
vh
Elin Kuijers