[Opera] Opgradering fra 9.27 til 9.5
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-06-08 16:21

Hej alle

Opgraderingen skuffer mig meget. Jeg lavede den tilfældigvis
først på en sekundær maskine, og der pillede den ved alle mine
indstillinger.

Klog af skade tog jeg en kopi af Operamappen før jeg opgraderede
på min primære maskine. Den ødelagde ikke nær så meget, men den
roder stadigvæk med ting den ikke skulle pille ved - bl.a.
indføjede den en statusbar som jeg ellers ikke har fremme.

Så opdagede jeg at jeg ikke længere kan folde bogmærkemapperne
sammen med et kombiklik på musen (venstre-højre), og det bruger
jeg tit.

Til sidst søgte jeg efter genveje for at se hvordan man så kan
gøre det - og så fik jeg en liste over genveje der er fjernet og
andre der er ændret. Sikke da noget hø!

Så jeg lagde kopien på plads igen.

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 17-06-08 00:20

On Fri, 13 Jun 2008 17:20:54 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Så opdagede jeg at jeg ikke længere kan folde bogmærkemapperne
> sammen med et kombiklik på musen (venstre-højre), og det bruger
> jeg tit.

Virker ok her...

> Til sidst søgte jeg efter genveje for at se hvordan man så kan
> gøre det - og så fik jeg en liste over genveje der er fjernet og
> andre der er ændret. Sikke da noget hø!

De gamle genveje skulle gerne være tilgængelige, indstillinger > avanceret
> genveje > "opera 9.2 compatible". Kan evt. også prøve valgmuligheden lige
under dette, hvor disse blive genaktiveret:
http://help.opera.com/Windows/9.50/en/keyboard.html#single-key

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-06-08 16:39

On Fri, 13 Jun 2008 17:20:54 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Opgraderingen skuffer mig meget. [...]

Også mig

> Klog af skade tog jeg en kopi af Operamappen før jeg opgraderede
> på min primære maskine.

Så smart var jeg desværre ikke

> Så opdagede jeg at jeg ikke længere kan folde bogmærkemapperne
> sammen med et kombiklik på musen (venstre-højre)

Det går nu fint her.

Men:

Den insisterer på at læse billeder fra cachen. Når jeg sletter eller
udskifter et billede, gør F5 eller opdatér-knappen intet; jeg er nødt til
at lukke opera helt og genstarte den, nogengange 2 gange, for at få
ændringen. Der er ikke noget problem med ændringer i html'n.

Jeg har været options igennem uden at finde noget. Hvad er der galt?
Problemet gør den reelt ubrugelig til redigering af web-sider.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 22-06-08 16:48

"Peter Loumann" <loumann@nospam.invalid> skrev

> [...]
> at lukke opera helt og genstarte den, nogengange 2 gange, for at få
> ændringen. Der er ikke noget problem med ændringer i html'n.

Du har sandsynligvis prøvet dette:
Funktioner -> Indstillinger
Vælg fanebladet "Avanceret" og derefter "Historik"
Nederst i vinduet under "Tjek om cachede sider er blevet opdateret på
serveren" har jeg valgt "Altid" både mht. "Dokumenter" og "Billeder".

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-06-08 17:25

On Sun, 22 Jun 2008 17:48:09 +0200, Philip Nunnegaard wrote:

> [...]
> Nederst i vinduet under "Tjek om cachede sider er blevet opdateret på
> serveren" har jeg valgt "Altid" både mht. "Dokumenter" og "Billeder".

Ja. Jeg havde samme indstilling. Men 'Cache i hukommelsen' havde stillet
sig (sic!) på 'automatisk'. Jeg rettede det til 'Ingen'. Nu virker det. Tak
for hintet! Og kritik til Opera for at ha' gemt indstillingen dér.

http://huse-i-naestved.dk