FF og udvidelser
Fra : Per H

Dato : 12-06-08 19:39

Ved instalering af udvidelser i Firefox, /
funktioner/tilføjelser/udvidelser, åbnes der en hjemmeside. Men hvad
så når jeg har hentet en masse tilføjelser (xpi) fra et tredie sted,
som ligger i en downloadmappe. Hvordan kan de instaleres,?

2.0.0.14

klip
open firefox
click tools>add ons
drag the all-in-one file or individual extensions into the add ons
window

klip

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Per H

Dato : 12-06-08 19:49

On Thu, 12 Jun 2008 20:39:28 +0200, Per H <tramanden@gmail.com> skrev:

>Ved instalering af udvidelser i Firefox, /

Er klaret.
ik så godt med det engelske:-/

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-06-08 19:53

Per H skrev:
> [...]
> så når jeg har hentet en masse tilføjelser (xpi) fra et tredie sted,
> som ligger i en downloadmappe. Hvordan kan de instaleres,?

Tjek denne guide:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-udvidelser-installation.html

Der er dog små forskelle, eftersom guiden blev lavet til
Firefox 1.5. Fx skal du i Firefox 2 åbne udvidelsesvinduet
ved at klikke på menupunktet Funktioner => Tilføjelser =>
knappen Udvidelser.

Firefox 3 er på trapperne (skulle komme på tirsdag), og i
den forbindelse opdateres guiden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis antivirus med AVG AntiVirus.

Fra : Per H

Dato : 12-06-08 20:54

On Thu, 12 Jun 2008 20:53:02 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

>Tjek denne guide:
>http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-udvidelser-installation.html

Der har jeg været,
og der beskrives at den åbner en hjemmeside,

Jeg ville have den skulle åbne en udvidelsefil der lå på min harddisk
i forvejen. Og i sådanne et tilfælde skal man bare trække xpi filen
over i "udvidelser" i FF

jeg kan ikke se andre muligheder.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-06-08 23:26

Per H skrev:

> Jeg ville have den skulle åbne en udvidelsefil der lå på min harddisk
> i forvejen.

Undskyld, jeg skulle have henvist dig til guiden for
Thunderbird, hvor der netop beskrives, hvordan man
installerer udvidelser fra harddisken. Men du fandt selv ud
af det, og så er alt jo godt.

Du kan forøvrigt vist også bare trække udvidelsen ind i
Firefox' vindue i stedet for udvidelsesvinduet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Oversigt over alle de praktiske tastaturgenveje i Windows.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 13-06-08 01:55

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> Firefox 3 er på trapperne (skulle komme på tirsdag), og i den forbindelse
> opdateres guiden.

Har de så fået lavet om på det der med at zoom ikke skal zoome, men gøre som
FF2 gør i dag (ændre tekststørelsen og ikke decideret zoome)?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-06-08 12:39

Philip Nunnegaard skrev:
> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> Har de så fået lavet om på det der med at zoom ikke skal zoome, men gøre
> som FF2 gør i dag (ændre tekststørelsen og ikke decideret zoome)?

Du kan selv vælge. Som standard er valgt zoom af hele siden,
men du kan i menuen vælge at zoom-funktionen kun skal zoome
tekst.

Zoom-niveauet huske for øvrigt til næste gang, du besøger
den samme side - ganske smart!

Desværre huskes zoom tekst/hele siden-indstillingen ikke for
de enkelte sider. Har du zoomet tekst på én side, og vender
tilbage efter at have zoomet hele siden på en anden side, så
vil zoom niveauet blive husket, men du vil få zoomet hele
siden. Men mon ikke der snart kommer en udvidelse, der kan
tage højde for dette.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gule huskesedler med alarmfunktion, så du aldrig glemmer en

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-06-08 21:56

On Fri, 13 Jun 2008 13:39:19 +0200, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk>
wrote:

> [...]
>vil zoom niveauet blive husket, men du vil få zoomet hele
>siden. Men mon ikke der snart kommer en udvidelse, der kan

I hvert fald i RC1 og RC2 oplevede jeg også, at rigtigt mange sider, jeg
havde zoomet på, sprang lidt rundt i størrelserne. Altså, at man først
lige så siden normalt, og så re-zoomede den et kvart sekund derefter.

Det var mest tydeligt, hvis jeg åbnede mange tabs under det samme domæne,
og resizede én af dem. Når jeg gik til næste tab, var siden først renderet
almindeligt for derefter umiddelbart at resize.

Jeg kan godt se, at man ikke vil belaste Firefox ved at resize indholdet
af samtlige tabs med det samme, men det her var ved at drive mig til
vanvid, at den nye side, jeg tabbede hen til, absolut lige skulle flimre.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet