Strømspare PC, hvordan udregner jeg prisen~
Fra : Jens

Dato : 04-07-08 09:48

Jeg skal bruge en PC der kører konstant året rundt og faldt over denne:
http://www.pcworld.dk/art/9991?page=1

Men hvad er prisen ? Hvordan laver jeg udregningen 30 Watt * 24 timer * 365
dage * prisen pr. kW time ?
Vil gerne vide hvad det koster at have den kørende døgnet rundt

Jens

Fra : ShutEye

Dato : 04-07-08 09:56

> [...]
> 365 dage * prisen pr. kW time ?
> Vil gerne vide hvad det koster at have den kørende døgnet rundt

30 * 24 * 365 / 1000 = 262,8kWh på et år.
Find din sidste elregning frem og gang med prisen på en kWh.
Det bliver vel i omegnen af 500kr/år.

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 04-07-08 09:57

"Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> 365 dage * prisen pr. kW time ?
> Vil gerne vide hvad det koster at have den kørende døgnet rundt

0,03 * 24 * 365 * prisen på strøm (den er opgivet i kWh)

Fra : Ken

Dato : 04-07-08 10:25

On Fri, 4 Jul 2008 10:47:38 +0200, "Jens"
<jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> wrote:

> Jeg skal bruge en PC der kører konstant året rundt og faldt over denne:
> http://www.pcworld.dk/art/9991?page=1

Jag har byggt en PC som drar 28 Watt som kör konstant året runt.
http://tekniken.se/docs/pcny30se.html

Fra : tp

Dato : 04-07-08 12:28

> Jeg skal bruge en PC der kører konstant året rundt og faldt over denne:
> http://www.pcworld.dk/art/9991?page=1

for info, kan jeg sige at jeg har en Epia C7 med 2½" disk og mini itx
kabinet. Den er IKKE verdens hurtigste, men til det jeg bruger den til er
den fin. Den bruger mindre strøm end det du nævner, er praktisk taget
lydløs og så koster den ca 1800 at bygge...

Fra : J

Dato : 04-07-08 13:08

> [...]

>dage * prisen pr. kW time ?
>Vil gerne vide hvad det koster at have den kørende døgnet rundt

Det er vel billigere at lægge det ud på et webhotel. Samt brandfaren
er elimineret.
http://www.one.com/da/

mvh

John

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-07-08 14:15

J skrev bl.a.:

> Det er vel billigere at lægge det ud på et webhotel. Samt brandfaren
> er elimineret.
> http://www.one.com/da/

Lige netop det svindler-fusker-lorte-skod og bedragerfirma!! vil jeg gerne
give en tusse om måneden bare for at undgå!

Du sammenligner æbler og bananer, fordi det man får hos b-one er så ringe,
at mange ikke kan bruge det til noget.

Claus

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 04-07-08 16:33

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i meddelelsen

> Lige netop det svindler-fusker-lorte-skod og bedragerfirma!! vil jeg
> gerne give en tusse om måneden bare for at undgå!

Så send du en tudse til mig og lad os andre bruge one.com

MN

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-07-08 16:48

J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in

> Det er vel billigere at lægge det ud på et webhotel. Samt brandfaren
> er elimineret.

Hvordan streamer jeg til min Squeezebox, mine videofiler og afspiller DVD
film fra et webhotel?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-07-08 16:37

Kent Oldhøj skrev bl.a.:

> Hvordan streamer jeg til min Squeezebox, mine videofiler og afspiller
> DVD film fra et webhotel?

Du må da ikke forlange, at folk ligefrem skal tænke sig om, inden de poster!

Claus

Fra : Jens

Dato : 07-07-08 10:40

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i meddelelsen

> Det er vel billigere at lægge det ud på et webhotel. Samt brandfaren
> er elimineret.
> http://www.one.com/da/

Det er da muligt det er billigere, men det er også meget begrænset hvad man
kan foretage sig på sådan et webhotel.....
Man kan ihvertfald ikke bruge det til det jeg skal lave...

Jens

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-07-08 14:12

Jens skrev bl.a.:

> Men hvad er prisen ? Hvordan laver jeg udregningen 30 Watt * 24 timer
> * 365 dage * prisen pr. kW time ?
> Vil gerne vide hvad det koster at have den kørende døgnet rundt

Køb en billig elmåler og lad maskinen køre i f.eks. en uge. Så få du en
ganske og rimelig nøjagtig pris.

Udregningen er:

30 x 24 x 365
------------------ x 2,35 (jeg kender ikke den præcise takst!)
1000

Min server pentuim 550/2gb ram 4x diske bruger for ca en 80,- om måneden

Claus

Fra : Jens

Dato : 07-07-08 10:43

> Køb en billig elmåler og lad maskinen køre i f.eks. en uge. Så få du en
> ganske og rimelig nøjagtig pris.

Sådan én har jeg skam.... Den måler fint, men fortæller kun forbruget i
Watt...

> [...]
> 1000
>
> Min server pentuim 550/2gb ram 4x diske bruger for ca en 80,- om måneden

Jeg skal bruge den til mini server, så fint hvis det max. koster kr. 1000,-
om året.

Jens

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-07-08 14:10

Jens skrev bl.a.:

> Sådan én har jeg skam.... Den måler fint, men fortæller kun forbruget
> i Watt...

Nåh, jeg har en billig Ideline og der kan man indtaste prisen, så viser den
beløbet i dag, uge eller år.

> Jeg skal bruge den til mini server, så fint hvis det max. koster kr.
> 1000,- om året.

Det svinger sikkert meget fra maskine til maskine. Min IBM aptiva 550mhz
hører til blandt de billigste maskiner jeg har til rådighed blandt temmelig
mange. Mange andre bruger langt mere strøm. Desværre er der næppe nogen rød
tråd, du er nødsaget til at prøve dig frem.

Eksempelvis har jeg en 800 mhz Athlon, og den bruger mere end det dobbelte i
strøm og det med kun een disk...

Claus