DVD afspilning???
Fra : Peter Jensen

Dato : 03-07-08 16:18

Når jeg putter en (film) DVD i Pc'en sker der absolut intet medmindre det er
en dansksproget film. Jeg har installeret XP Codec Pack 2.3.8 uden det gør
nogen forskel. Hvis jeg kommer til at klikke (højre eller venstre) på drev
ikonet dør Pc'en (WinXP), alle ikoner forsvinder og Pc'en kan ikke lukkes
med ctrl+alt+del. Kun hovedafbryderen duer. Jeg har endda skiftet drevet til
et Pioneer. Det er måske noget med regionskoder (står til region 2), men den
kan man jo ikke ændre på gang på gang. Min IBM Thinkpad T42 er ganske
ligeglad med hvilken DVD jeg putter i - den afspiller bare.

Har andre været ude for noget som ligner?

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Jubii

Dato : 03-07-08 17:20

"Peter Jensen" <peter.oeberg@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> T42 er ganske ligeglad med hvilken DVD jeg putter i - den afspiller bare.
>
> Har andre været ude for noget som ligner?

Mon ikke du få et godt svar i en gruppe der har følgende:
3. Fundats:
Ønskes:
Tekniske spørgsmål om DVD afspillere, DVD recordere, DVD formater og
DVD skiver og kvalificerede svar herpå, samt alm. debat inden for
emnet.

ja, dk.teknik.dvd

Og en lille krølle på denne gruppe hedder .drev.dvd

Fra : Peter Jensen

Dato : 03-07-08 17:38

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> emnet.
>
> ja, dk.teknik.dvd
>
> Og en lille krølle på denne gruppe hedder .drev.dvd

Tak for tippet.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-07-08 22:03

> Tak for tippet.

Jeg er så ikke enig i henvisningen, idet jeg ville sige at
dk.edb.hardware.drev.dvd
ville være den rigtige gruppe.
Når det er edbrelateret, som det er her, må det høre til i edb hierakiet

Kurt

Fra : fix

Dato : 06-07-08 10:40

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> dk.edb.hardware.drev.dvd
> ville være den rigtige gruppe.
> Når det er edbrelateret, som det er her, må det høre til i edb
enig!!
men mange kan ikke give bedre hjælp end henvise til adndre grupper ;(
Jeg kan desværre heller ikke hjælpe bedre, men problemet er givetvis
windowsrelateret, og måske hardwarerelateret.
absolut hverken DVDformat, recorder eller afspillerrelateret

Fra : Peter Jensen

Dato : 06-07-08 22:42

"fix" <fix@faxe.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> windowsrelateret, og måske hardwarerelateret.
> absolut hverken DVDformat, recorder eller afspillerrelateret

Hvis det er en data DVD oplever jeg ingen problemer.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : KentBM

Dato : 08-07-08 20:44

Peter Jensen skrev:

> Hvis det er en data DVD oplever jeg ingen problemer.

Det behøver vel heller ikke at have noget at gøre med drevet. Det kan
vel være afspilningsprogrammet, som fejler. Har du prøvet at
afinstallere programmet og (efter restart) at geninstallere?

Det løste mine egne problemer med PowerDVD.

--

Kent

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-07-08 23:02

KentBM wrote:

> vel være afspilningsprogrammet, som fejler. Har du prøvet at
> afinstallere programmet og (efter restart) at geninstallere?

SVJV anvender han WMP.

Jesper Poulsen

Fra : Peter Jensen

Dato : 12-07-08 12:36

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> programmet og (efter restart) at geninstallere?
>
> Det løste mine egne problemer med PowerDVD.

Hvilke problemer havde du før? Jeg oplever jo at Pc'en går i stå hvis jeg
putter en ikke dansk DVD i drevet (Pioneer).

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : KentBM

Dato : 13-07-08 20:40

Peter Jensen skrev:

> Hvilke problemer havde du før? Jeg oplever jo at Pc'en går i stå hvis jeg
> putter en ikke dansk DVD i drevet (Pioneer).

Mit problem var, at billedet under afspilning skiftede i mellem farver
og sort/hvid. Både under PowerDVD, Windows Media Player og afspilning
via Media Center (måske også WMP?). Så det er ikke det samme problem som
du har.

Min pointe er egentlig, at det nogle gange kan hjælpe at geninstallere
programmet, da drivere osv. så vil komme på plads. Jeg har et tv-kort
til min XP-pc, som ind i mellem får maskinen til at fryse fuldstændigt
på samme måde, som din maskine gør. Det er aldrig lykkedes mig at finde
fejlen, så jeg bruger det ikke længere. Men det kan være kortet, som har
fejl, afspilningsprogrammet der har fejl og sikkert meget andet, men jeg
opgav.

I øvrigt undre det mig, at du skriver en dansk DVD. Mener du virkelig
dansk? Eller bare en region 2? Hvis altså det stadig er aktuelt?

--

Kent