PRINTERPROBLEMER: HP P2015 ctr. Vista
Fra : Thomas Petersen

Dato : 03-07-08 14:58

Til NG

Jeg forsøger at installere en HP Laserjet P2015 på min bærbare, der
har et Vista (32-bit) OS.

Når jeg tænder printeren, regstrerer computeren, at en ukendt enhed er
tændt. Jeg prøver at køre installationen via EZinstall.exe m.fl. og
den registrerer en printer, men går så helt i stå......... efter et
stykke tid skriver den, at installationen mislykkedes......... er det
mon en kendt fejl ved den type printer på Vista?

Jeg har hentet både PCL 5 og PCL 6 driverne fra HP's hjemmeside, men
intet får jeg til at virke...........

Kan nogen mon hjælpe?

/Thomas

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-07-08 22:00

"Thomas Petersen (slet 1B2GJ)" <tp@1B2GJmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> mon en kendt fejl ved den type printer på Vista?
>
> Jeg har hentet både PCL 5 og PCL 6 driverne fra HP's hjemmeside, men

Printeren tilsluttes vel via usb? Så må du ikke sætte den til, før driveren
er installeret. Under installationen fortæller den, at du skal sætte den
til. Det er særdeles vigtigt, at du følger denne metode, når det drejer sig
om nye printere. Ellers kan det gå helt galt.
Hvis du på nuværende tidspunkt har fået installeret noget forkert, så skal
du for det første afinstallere det hele igen, og derefter kan det nok være
en fordel at gå i enhedshåndtering og fjerne usb portene og genstarte
computeren, således at der indlæses nye drivere til usb portene og alt
derved resettes.
Der findes jo en del forskellige drivere til den, som kan hentes her:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=dk&prodNameId=1845552&prodTypeId=18972&prodSeriesId=1845551&swLang=8&taskId=135&swEnvOID=2093

Hvad for en som passer til dit behov skal jeg lade være usagt.

Kurt

Fra : Esben

Dato : 03-07-08 23:02

"Thomas Petersen (slet 1B2GJ)" <tp@1B2GJmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mon en kendt fejl ved den type printer på Vista?
>
> Jeg har hentet både PCL 5 og PCL 6 driverne fra HP's hjemmeside, men

Jeg har oplevet installationsprogrammet til den printer fejle flere gange,
også selvom printeren først blev fysisk tilsluttet, når programmet bad om
det. Løsningen alle gange har været at installere printeren "manuelt"
efterfølgende. Dvs. lad printeren forblive tilsluttet, vælg "tilføj ny
printer" i printeroversigten > lokal printer > USB port (hedder typisk noget
i retning USB virtual printer port) > har diskette > vælg mappen med *.inf
filer i den mappe driverne blev downloadet til.

--
Esben