Mini-PC med wlan og serialport
Fra : uglebjerg.gamle.moel~

Dato : 02-07-08 06:34

Hejsa,

Jeg skal lave et system hvor jeg skal bruge en lille pc med serialport
(rs232) samt netværk (normalt og trådløst). Jeg har øje på denne:

- http://www.danbit.dk/produkter/0204.phtml

Men det største problem er at skærmen gerne skulle kunne understøtte
1280x1024 og ikke kun 1024x768 som denne model kan.

Maskinen skal blot køre en browser og en lille applikation jeg har
skrevet, så det er ikke fordi det kræver det store af maskinen. Den
skal stå i en bagerforretning, så hvis kabinettet er hermetisk lukket
ville det naturligvis være at foretrække - men ellers må den ryge i en
eller anden form for beholder - så det er ikke et krav.

Er der nogle der kender nogle alternativer til denne - hvor skærmen
kan komme lidt højere op i opløsning uden at gå på kompromis med anden
hardware - og ikke mindst prisen?

// Søren

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-07-08 13:44

On Wed, 2 Jul 2008 05:34:20 -0700 (PDT),
uglebjerg.gamle.moelle@gmail.com wrote:

> [...]
>
>Men det største problem er at skærmen gerne skulle kunne understøtte
>1280x1024 og ikke kun 1024x768 som denne model kan.

Hvis du er lidt fiks på fingrene samler du selv et mini-ITX / nano-ITX
baseret system.

Der er et pænt stort udvalg i bundkort:

http://www.via.com.tw/en/products/mainboards/

både fra Via og andre producenter. Kabinetter findes også i mange
varianter.

<mlr>