Trådløst webcam - anbefalinger?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 01-07-08 10:41

Jeg leder efter et trådløst webcam, som kan bruges på vores trådløse net.
Det skal kunne detektere bevægelse og optage en film sekvens eller en billed
sekvens med et givent interval når der er bevægelse. Prismæssigt gerne
omkring 1000-1500 kr.

Er der nogen der har nogle forslag, eller nogle jeg skal gå langt udenom?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer

Fra : Rainman

Dato : 01-07-08 12:25

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> [...]
> Prismæssigt gerne omkring 1000-1500 kr.
>
> Er der nogen der har nogle forslag, eller nogle jeg skal gå langt udenom?

Jeg har i lang tid også været på udkig efter noget lignende. Kan på det
varmeste *fraråde" denne: Linksys Wireless-G Compact Internet Video
Camera WVC54GC. Købte to som røg retur da jeg ikke kunne få det til at
virke, og opdagede flere der havde brugt halve/hele år i forgæves forsøg
på at få dem til at du.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 01-07-08 17:25

"Rainman" <rainman@rainman.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> WVC54GC. Købte to som røg retur da jeg ikke kunne få det til at virke, og
> opdagede flere der havde brugt halve/hele år i forgæves forsøg på at få

Den kiggede jeg også på, og læste dårligt om den på nettet. I stedet har jeg
lige bestilt den her:
http://www.trustedreviews.com/networking/review/2007/04/01/TRENDnet-TV-IP201W-IP-Camera/p1

Jeg skriver lige, når jeg har fået den og leget lidt med den.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 06-07-08 08:18

".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg skriver lige, når jeg har fået den og leget lidt med den.

Så er den kommet hjem, og det er blevet bandet og svovlet en del. Efter
nogle timer og en ny trådløs router er der endelig hul igennem, og
rækkevidden på det trådløse er god.

Det var ikke noget problem at få forbindelse til kameraet, når det var via
kabel, men trådløst voldte det mig en del problemer. Mit bedste gæt var, at
det var fordi jeg havde en alm. router og også et trådløst accesspoint på.
Når kablet sad i routeren gik det fint, når den skulle via det trådløse
accesspoint, så skete der absolut intet. Så min tanke var at have en trådløs
router i stedet, så jeg købte en Netgear standard trådløs router til ca.
300,- og nu virker det endelig langt om længe

Billedkvaliteten er ganske ok, synes jeg - prisen taget i betragtning. Da
det kun er til overvågning, så behøver det (for mig) ikke være ligeså skarpt
som et videokamera.

Der følger noget software med (IPView PRO) som kan installeres og bruges som
overvågningsoftware. Det har jeg ikke leget med endnu.

Indtil videre er jeg ganske godt tilfreds.

Fra : kjeld09

Dato : 02-07-08 08:31

On 1 Jul., 18:24, .°o.O Thomas O.o°. <fla...@it.invalid> wrote:

> [...]
> MVH Thomashttp://www.sjovevarer.dk- cool stuff og fede gaveidéer http://www.mobil-navigation.dk- få din mobil til at navigere med GPShttp://www.pageview.dk- online 3D PDF til kun USD 199,- for et år!http://www.central-stoevsugere.dk- få bedre indeklima billigere end du tror

Hej
Søg på IP camera de er velegnede til det formål.

m v h
kjeld

Fra : Rainman

Dato : 02-07-08 19:26

kjeld09 wrote:

> Hej
> Søg på IP camera de er velegnede til det formål.
>
> m v h
> kjeld
Øh-bøh.... Hvad er lige forskellen? Vi venter stadig spændte på gode
anbefalinger på trådløse webcams (som selvfølgelig er ip-baserede).

Fra : N/A

Dato : 02-07-08 19:26

Fra : skibber

Dato : 03-07-08 12:47

On 01-07-2008 11:40:42, .°o.O Thomas O.o°. wrote:
> [...]
> Det skal kunne detektere bevægelse og optage en film sekvens eller en
> billed sekvens med et givent interval når der er bevægelse. Prismæssigt

Panasonic BL-C131CE

Lidt dyre men hva, den kan også panorere.

/skibber