Køb af stationær PC, hvor?
Fra : martin

Dato : 30-06-08 21:24

Jeg er lidt i vildrede over hvor jeg kan finde en stationær PC der lever op
til følgende krav:

Min. 3 GB RAM
omkr. 320GB HDD, 7200RPM
uden skærm, uden mus, uden DVD-brænder/CD-drev, uden styresystem
og så ellers en OK processor, AMD/intel er ligemeget

til ikke meget mere end 3000,-

Jeg har været lidt fristet af diverse tilbud i TDC-butikkerne, men føler
ikke rigtig jeg får nok for pengene der.

Nogen bud?

Martin Kaltoft

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 30-06-08 21:49

"martin" <kaltoft1231@-gmail-spam.com.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har været lidt fristet af diverse tilbud i TDC-butikkerne, men føler
> ikke rigtig jeg får nok for pengene der.

Hej Martin

Bare et eksempel fra en online-shop (her www.imw.dk), der opfylder dine
ønsker og lidt til:

MPC GOLD INTEL 1 (1,919.20 kr.) 2,399.00 kr.
Processor - 1 x Intel Celeron D 347 / 3.06 GHz ( 533 MHz ) - LGA775
Socket - L2
Gigabyte GA-73VM-S2 - Bundkort - micro-ATX - GeForce 7050 - LGA775
Socket - UDMA
Corsair XMS2 Xtreme Performance - Hukommelse - 4 GB ( 2 x 2 GB ) -
DIMM 240-pin (311.20 kr.) 389.00 kr.
Onboard Grafikkort
Samsung SpinPoint T166 HD501LJ - Harddisk - 500 GB - intern
harddisk - 3.5" - SA (175.20 kr.) 219.00 kr.
LiteOn LH-20A1S - Diskdrev - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM -
20x/20x/12x - Serial ATA
Onboard Netkort 10/100 Mbit
Onboard Lydkort
KABINET MIDI COLORS-IT KA8024C34 Black/Silver 400W
Sub total (2,405.60 kr.) 3,007.00 kr.

Med venlig hilsen

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Hagar

Dato : 30-06-08 22:15

> [...]
>
> Jeg har været lidt fristet af diverse tilbud i TDC-butikkerne, men føler
> ikke rigtig jeg får nok for pengene der.

Jeg har STOR glæde af en PC her fra
http://www.topdata.dk/group.asp?group=299&sub=299 og du kan selv konfigurere
den som det ønskes.

Hagar

Fra : martin

Dato : 01-07-08 10:47

> Jeg har STOR glæde af en PC her fra
> http://www.topdata.dk/group.asp?group=299&sub=299 og du kan selv
> konfigurere den som det ønskes.

Ja det ser absolut fornuftigt ud, men... Hvad i alverden er nu dette for
noget:

SOMMER-FERIE LUKKET
(19/6 - 11/7)
11/7 er vi klar med vilde tilbud

En netbutik der har sommerferie lukket :-/

Martin Kaltoft

Fra : Hagar

Dato : 01-07-08 14:00

> [...]
> (19/6 - 11/7)
> 11/7 er vi klar med vilde tilbud
>
> En netbutik der har sommerferie lukket :-/

Æhh, den havde jeg ikke lige set, men de skal vel også have ferie
Nej, men den service de har, den er kanon, og det man får hjem, det er
hammer godt, jeg er utrolig glad for min maskine der er købt der.

Hagar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-06-08 23:11

martin wrote:

> Nogen bud?

Hvad skal den bruges til?

Jesper Poulsen

Fra : martin

Dato : 01-07-08 10:43

> Hvad skal den bruges til?

Tjah, alt

Lidt billedbehandling, behandler ofte store mængder 8mpix RAW-filer

Web-programmering, alm web-surf, ofte med torrent-downloads i baggrunden

Afspilning af DVD-film af og til

Lidt spil af og til, men det er ikke en hovedprioritet, så den behøver ikke
at have et super avanceret grafikkort, dog gerne et med 2 udgange+tv-out, da
jeg overvejer at købe en ekstra skærm og køre dualhead.

Skal også kunne bruges i linux, men det kan alle PC'ere stort set
efterhånden.

Martin Kaltoft

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-07-08 22:48

martin wrote:

> Skal også kunne bruges i linux, men det kan alle PC'ere stort set
> efterhånden.

Så vil jeg anbefale nVidia grafikkort. ATi/AMD har ikke ordentlige
Linux-drivere.

Jesper Poulsen

Fra : Henning

Dato : 01-07-08 11:31

On Mon, 30 Jun 2008 22:24:08 +0200, "martin"
<kaltoft1231@-gmail-spam.com.invalid> wrote:

> [...]
>uden skærm, uden mus, uden DVD-brænder/CD-drev, uden styresystem
>og så ellers en OK processor, AMD/intel er ligemeget

Aldis nyeste til 3.999,- har det hele + et hav af sw og tre års
garanti.

Fra : martin

Dato : 01-07-08 12:05

> Aldis nyeste til 3.999,- har det hele + et hav af sw og tre års
> garanti.

Jeg bor på Bornholm = ingen aldi

Martin Kaltoft

Fra : TGJ

Dato : 01-07-08 17:22

"Henning" < @> skrev i en meddelelse
> Aldis nyeste til 3.999,- har det hele + et hav af sw og tre års
> garanti.

Den er sikkert fin indtil den evt går i stykker, så starter showet :O

Thomas

Fra : Henning

Dato : 01-07-08 20:45

On Tue, 1 Jul 2008 18:22:22 +0200, "TGJ" <somewhere@earth.com> wrote:

>"Henning" < @> skrev i en meddelelse
>
>Den er sikkert fin indtil den evt går i stykker, så starter showet :O

Hvor gør det ikke det

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-07-08 22:49

Henning wrote:

> Hvor gør det ikke det

Hos Dell.

Jesper Poulsen

Fra : TGJ

Dato : 03-07-08 20:37

> Hvor gør det ikke det

Tja, der er jo nogen som skal skille sig ud:

http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-10774795.html

http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1016895.ece

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-07-08 22:49

Henning wrote:

> Aldis nyeste til 3.999,- har det hele + et hav af sw og tre års
> garanti.

Garanti, ligefrem. Hvad dækker garantien så?

Jesper Poulsen

Fra : martin

Dato : 02-07-08 14:07

> Nogen bud?

Så endte det alligevel med en HP fra TDC...

Jeg har i dag været nede og bestille (da de som sædvanlig ikke har noget som
helst på lager) en Acer Aspire M1100 til 2.222,00, som indeholder:

Athlon 64 X2 4400+
1GB DDR2 RAM
320 GB harddisk
ATI Radeon Xpress 1200 integreret grafikkort med op til 384MB RAM
DVD brænder
9-i-1 kortlæser
Tastatur & mus, samt windows vista home basic

Da mit budget går lidt højere har jeg tænkt mig at købe 2GB ekstra RAM (ca
350,-) og et ekstra grafikkort, det bliver nok et GeForce 8600GT baseret med
512 MB RAM, og så opgraderer jeg muligvis processoren til en 5400+ istedet
(ca 600,- )

Martin Kaltoft

Fra : kjeld09

Dato : 02-07-08 08:34

On 30 Jun., 22:24, "martin" <kaltoft1...@-gmail-spam.com.invalid>
wrote:
> [...]
>
> Jeg har været lidt fristet af diverse tilbud i TDC-butikkerne, men føler
> ikke rigtig jeg får nok for pengene der.

Hej
se her www.fcomputer.dk/
Ca 1695 kr for det du søger.
m v h