USB DVB-T Modtager fra Netto
Fra : Wagner

Dato : 30-06-08 16:21

I sidste uge havde Netto ovenstående på tilbud til 199,- Den giflede jeg
mig... MEN Kan simpelthen ikke få den til at finde nogle kanaler.

Andre der har samme problem?

Har både prøvet med den medfølgende "kraftige antenne" samt min husstands
antenne.

Har ellers ingen problem ved at modtage signal på de alm. DVB-T modtagere vi
har i huset. der ligger signalstyrken lige under 100%. Synes ikke der burde
være så stor forskel på tunere. Men det er der åbenbart.

Bor i 8963 området.

Mvh. Søren ( me ) ( at ) ( cacba ) ( . ) ( dk )

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-06-08 23:10

Wagner wrote:
> I sidste uge havde Netto ovenstående på tilbud til 199,- Den giflede jeg
> mig... MEN Kan simpelthen ikke få den til at finde nogle kanaler.

Hvem har lavet den?

Jesper Poulsen

Fra : Wagner

Dato : 03-07-08 16:30

> Hvem har lavet den?

H: AGK

Ja, billige varer.. Men derfor burde de alligevel virke..

/SWP

Fra : Peter

Dato : 01-07-08 02:10

"Wagner" <meSNABEL@cacba.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vi har i huset. der ligger signalstyrken lige under 100%. Synes ikke der
> burde være så stor forskel på tunere. Men det er der åbenbart.

Jeg nåede ikke at få en i Netto, men købte i stedet en i Bilka, godt nok kr.
100,00 dyrere, men lige så ringe.
Den kunne ikke finde noget signal overhovedet, hverken med den medfølgende
antenne eller med den antenne vi bruger til husets DVB modtager, hvor
signalet ellers ligger på 99% både i styrke og kvalitet.
Skidtet blev returneret til Bilka i eftermiddags uden problemer.
Købte i stedet en Hauppauge WinTV-Nova-T-Stick Lite hos PRC, til kr. 267,00,
og den virker.
Husker jeg rigtig, tror jeg den anden var af fabrikatet AGP.

PeterB

Fra : simon

Dato : 01-07-08 02:21

Wagner skrev:
> [...]
> være så stor forskel på tunere. Men det er der åbenbart.
>
> Bor i 8963 området.
>

> Mvh. Søren ( me ) ( at ) ( cacba ) ( . ) ( dk )

Hej.
Nu ved jeg ikke lige, hvordan usb-tuneren ser ud.
Jeg købte een hos Harald Nyborg til 250 kr. engang.
Den havde jeg også problemer med.
På denne sad et lille "mini"-antenne tilslutning,
som den medfølgende antenne skulle isættes.
Den forbindelse viste sig ikke at være særlig god,
men efter nogen tids roden med den fik jeg da en ordentlig
tilslutning, men helt ideelt blev det aldrig,
da softwaren også var noget skrammel.
I stedet købte jeg en stick fra Hauppauge - Nova T.
Den var ikke dyrere, men har en rigtig antenneindgang,
og den virker!
/simon

Fra : Wagner

Dato : 03-07-08 16:32

"simon" <nyhed.xxxx@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> da softwaren også var noget skrammel.
> I stedet købte jeg en stick fra Hauppauge - Nova T.
> Den var ikke dyrere, men har en rigtig antenneindgang,

Denne her har også en rigtig antenne indgang, så der burde problemet ikke
ligge...

/SWP

Fra : simon

Dato : 03-07-08 16:47

Wagner skrev:

> Denne her har også en rigtig antenne indgang, så der burde problemet ikke
> ligge...
>
> /SWP

Nej, så hvis softwaren har fundet hardwaren, og der er drivere
installeret, samt softwaren er opsat til det rigtige land, så skulle
det virke med mindre hardwaren er i stykker.
Hr du prøvet at skanne lige præcis den frekvens, som du skal modtage?
Du bor vist nær Hadsten - kanal 44 - lodret polariseret - frekvens
658 mhz.
Så prøv evt. bare at skanne denne ene.
/simon

Fra : kjeld09

Dato : 02-07-08 08:59

On 30 Jun., 17:21, "Wagner" <meSNA...@cacba.dk> wrote:
> [...]
> være så stor forskel på tunere. Men det er der åbenbart.
>
> Bor i 8963 området.
>
> Mvh. Søren ( me ) ( at ) ( cacba ) ( . ) ( dk )

Hej
Jeg har prøvet et par stykker og med den fejl at det kabel der fulgte
med var defekt, udskiftet med et andet så virkede de alle.
m v h
Kjeld

Fra : Wagner

Dato : 03-07-08 16:34

> [...]

Jeg har prøvet et par stykker og med den fejl at det kabel der fulgte
med var defekt, udskiftet med et andet så virkede de alle.

Kabel der følger med? Denne her sættes direkte i USB Stikket. Det eneste
kabel som er med er til antennen, men min fatter købte også en tuner, begge
virker ikke, og vi har begge prøvet både med husets antenne og den
medfølgende antenne.

Mvh Søren