CPU problem eller...?
Fra : ___P.Sir

Dato : 29-06-08 10:47

Min søn er godt træt af hans cpu. Det er en Intel dual core E6600.
Han påstår den kører væsentlig dårligere idag, end da han købte den for hans
konfirmationspenge for et års tid siden.
Jeg kan se, at på hans task manager (han bruger Vista) står den til at bruge
næsten 100%. DOG - og her ligger hunden måske begravet - når han bare
minimerer hans Messenger, så falder forbruget omgående til under 10%..:! Og
den holder vand: Vi har prøvet skiftevis at gendanne og igen minimere, og
det samme sker. Når Messenger er gendannet, bruges al kapacitet, og når den
minimeres, så frigives stort set al kapacitet.
SÅ - er dette et CPU problem mon .- eller noget messenger relateret?
Hans Far.

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-08 11:05

___P.Sir skrev:
> [...]
> minimeres, så frigives stort set al kapacitet.
> SÅ - er dette et CPU problem mon .- eller noget messenger relateret?

Lyder umiddelbart næppe som om det er hans CPU. Kunne hans messenger
eventuelt være inficeret med en eller anden form for snavs?

/Steinbjørn

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-06-08 11:10

On Sun, 29 Jun 2008 11:46:43 +0200, "___P.Sir"
<remove_pbs@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>minimeres, så frigives stort set al kapacitet.
>SÅ - er dette et CPU problem mon .- eller noget messenger relateret?

CPU'en er vist helt uskyldig i den sag...

Det kan være at han mangler RAM. Vista har det bedst med 2 GB.

Men ellers er det et opsætningsproblem i windows. Mon ikke der trænger
til en gevaldig oprydning i de kørende programmer og processer. En
scanning efter vira / trojanere / malware er måske også på sin
plads...

<mlr>

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-06-08 11:50

___P.Sir wrote:

> SÅ - er dette et CPU problem mon .- eller noget messenger relateret?

Det kan aldrig være et hardwareproblem når situationen skifter under
brug af software.

Nu er der jo beta-software på maskinen, så det var måske det rette sted
at starte.

Skift evt. Messenger ud med noget andet, Pidgin feks.

Jesper Poulsen