Hvordan formaterer jeg en ekstern harddisk~
Fra : Marianne

Dato : 28-06-08 23:16

Hej

Har lige købt en ny ekstern harddisk. Den er formateret til mac, dvs med
CDFS. Jeg skal bruge den til Windows (også), så den skal omformateres.
Hvordan gør jeg det? Har været i 'Denne computer' ->
Computeradministration --> lager --> diskhåndtering - men hvordan formaterer
man?? Ifgl manualen skulle det kunne lade sig gøre.

mvh
marianne

Fra : Ole C

Dato : 28-06-08 23:40

Marianne skrev blandt andet:

> [...]
> Computeradministration --> lager --> diskhåndtering - men hvordan
> formaterer man?? Ifgl manualen skulle det kunne lade sig gøre.

Mon ikke du bare skal højreklikke på den eksterne harddisk og vælge
"Formater..."

--
vh
Ole C

Fra : Marianne

Dato : 29-06-08 10:15

> Mon ikke du bare skal højreklikke på den eksterne harddisk og vælge
> "Formater..."

Ej ... den går ikke lige

mvh
marianne

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-06-08 23:41

Marianne wrote:

> Computeradministration --> lager --> diskhåndtering - men hvordan formaterer
> man?? Ifgl manualen skulle det kunne lade sig gøre.

Mon ikke der skulle være en brugbar tråd i dk.edb.hardware.drev

- Jeg kommer ikke så tit i Windows at jeg lige kan fortælle dig hvordan
man skal gøre

Jesper Poulsen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-06-08 10:40

"Marianne" <handel@fjerndettelundbak.dk> wrote in message
> [...]
> Computeradministration --> lager --> diskhåndtering - men hvordan
> formaterer man?? Ifgl manualen skulle det kunne lade sig gøre.

Du er på rette spor, inde i diskhåndteringen finder du sikkert en
"ikke-windows" partition på disken - denne skal du slette, og derefter kan
du oprette en FAT eller en NTFS partition, som du så kan vælge at
formattere.

mvh

Andreas M. Hansen