For satan!! (trådløst netværk duer med due~
Fra : Marianne

Dato : 27-06-08 08:32

Hej

Jeg har indtil nu haft et lokalt netværk installeret, hvor computeren,
hvorfra jeg satte nettet op på, havde en ledningsforbindelse mens de øvrige
computere alle havde trådløse forbindelser.

Det virkede fint. Men dumt nok var det sådan, at ledningsforbindelsen gik
tværs over mit stuegulv - og det er jeg nu blevet træt af! Derfor har jeg
købt et trådløst netværkskort, dvs det er et eksternt kort i skikkelse af en
usb-agtig dims.

Se, den kan jeg ikke få til at virke. Dimsen selv virker fint, men så sker
det: "Windows kan ikke konfigurere denne trådløse forbindelse ...." Jeg har
de-aktiveret mine interne netkort, som jeg tidligere brugte, og nu kan jeg
ikke komme videre.

Hvad gør jeg??

Min router er en Netgear WGR614 (hvis det skulle betyde noget). De
computere, der hidtil har været på det trådløse net, virker fortsat fint. Så
nettet er der

mvh
Marianne

Fra : Holst

Dato : 27-06-08 08:49

Marianne wrote:

> Hvad gør jeg??

Jeg ville nok spørge i gruppen for trådløse netværk.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-06-08 08:50

On Fri, 27 Jun 2008 09:32:10 +0200, "Marianne" <handel@lundbak.dk>
wrote:

> [...]
>de-aktiveret mine interne netkort, som jeg tidligere brugte, og nu kan jeg

Driveren og den medfølgende software har overtaget kontrollen med
netkortet. Dvs det skal konfigureres med fabrikantens software, ikke
windows værktøjet.

<mlr>

Fra : Kurt Lund

Dato : 27-06-08 14:17

> [...]
>
> Min router er en Netgear WGR614 (hvis det skulle betyde noget). De
> computere, der hidtil har været på det trådløse net, virker fortsat fint.

Køber et rigtigt trådløs netkort, de der usb netfiduser funker bare ikke
særligt godt.
Kender en del der har prøvet dem + mig selv og de røg alle hurtigere tilbage
end de blev pakket ud.

Mvh
Kurt

Fra : Holst

Dato : 27-06-08 14:26

Kurt Lund wrote:

> [...]
> særligt godt.
> Kender en del der har prøvet dem + mig selv og de røg alle hurtigere tilbage

Jeg har også mødt en del, som har oplevet problemer med dem. Så et godt
råd kan såmænd godt være at finde noget bedre.

Fra : J.E.

Dato : 28-06-08 00:01

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Køber et rigtigt trådløs netkort, de der usb netfiduser funker bare ikke særligt godt.

I dag er USB vist lige så "rigtig" som PCI og personligt har jeg aldrig set
problemer med USB-netkort.
Dog kan det tit tilrådes kun at installere driveren til USB-donglen og så
lade XP styre det trådløse.
Som standard får du din PC smasket til med software helt automatisk
hvilket er helt unødvendigt.
Er det sket så afinstaller alt - evt. incl. driver og gå i enhedshåndtering
hvor du installerer driveren manuelt til din USB-dims ved at lade den
kigge på den CD-rom der sikkert fulgte med.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 28-06-08 23:35

"J.E." <je2@post.cybercity.dk> writes:

> I dag er USB vist lige så "rigtig" som PCI og personligt har jeg
> aldrig set problemer med USB-netkort.

Ja, og et telt er lige så "rigtigt" som et hus.

Både hus og telt kan opfylde det grundlæggende behov, men teltet har
det samme problem som et USB-netkort: begrænset service udover det
basale.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 29-06-08 09:07

On Sun, 29 Jun 2008 00:35:03 +0200, Anders Wegge Jakobsen
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> [...]
>
> Både hus og telt kan opfylde det grundlæggende behov, men teltet har
>det samme problem som et USB-netkort: begrænset service udover det

Det var dog engang vrøvl.

Vi har flere trådløse, og de fungere alle fint.

2 bærbare med indbygget netkort
1 med en USB
1 med PCMCIA
2 stationære med trådløse kort

Det er vigtigt at routeren har plads omkring sig.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 29-06-08 11:45

Poul Erik Lindaa <poulerik@lindaa.cykeldk> writes:

> Det var dog engang vrøvl.

Det er den skinbarlige sandhed.

> Vi har flere trådløse, og de fungere alle fint.

Pas på du ikke blander begreberne sammen. Trådlæst net er noget andet
end USB.

At du kan klare dig med den basale løsning betyder ikke at der ikke
er begrænsninger i at have en netværksforbindelse via en USB-dims. PXE
boot bliver formodentlig en temmelig bøvlet affære med sådan en.