Computerbord hvor?
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-06-08 16:06

Hej.

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe det her, men det er jo en slags
hardware
Er der nogen der kender nogle gode steder på nettet hvor man kan købe et
computerbord? Jeg har google lidt, men synes ikke rigtigt der er så meget at
vælge i mellem, for det skal ikke være til et stort kontor. Men alligevel må
det godt være lidt større end det man, mest ser i forretninger, hvor det
nærmest bare er en lille bordplade, med en lille plade til at trække ud til
tastaturet. Det skal helst være et hjørnebord.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : kjeld09

Dato : 25-06-08 09:23

On 25 Jun., 17:06, "Jørgen Nielsen"
<longhorn_1969nomores...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> nærmest bare er en lille bordplade, med en lille plade til at trække ud til
> tastaturet. Det skal helst være et hjørnebord.

Hej
Prøv at kigge ind til Jysk, de har måske det du mangler.

m v h
Kjeld

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-06-08 16:44

"kjeld09" <kjeldnoergaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

Hej
Prøv at kigge ind til Jysk, de har måske det du mangler.

Jeg har været i Jysk, men de havde ikke andet end et lille bord. Det var her
i slagelse, ved ikke om der er mere i andre byer.
Tak for svar.

Fra : Max

Dato : 25-06-08 16:34

Hej Jørgen

> Er der nogen der kender nogle gode steder på nettet hvor man kan købe
> et computerbord? Jeg har google lidt, men synes ikke rigtigt der er

Hvorfor på nettet, har i ikke en rigtig kontotforsyningsforretning
i nærheden, de har jo netop den slags. F.eks.

http://www.zap-in.dk/

--
Mvh Max

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-06-08 16:45

> Hvorfor på nettet, har i ikke en rigtig kontotforsyningsforretning
> i nærheden, de har jo netop den slags. F.eks.
>
> http://www.zap-in.dk/

Fordi at der ikke er noget ordentligt her i Slagelse hvor jeg bor. Jeg vil
lige kigge lidt på den der zap in. Tak for svar.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-06-08 17:03

> Hvorfor på nettet, har i ikke en rigtig kontotforsyningsforretning
> i nærheden, de har jo netop den slags. F.eks.
>
> http://www.zap-in.dk/

Jeg kan slet ikke finde nogen computerbord inde på siden.

Fra : Max

Dato : 25-06-08 17:06

Hej Jørgen

> Jeg kan slet ikke finde nogen computerbord inde på siden.

Det er jo også derfor jeg foreslår dig at besøge en butik.

--
Mvh Max

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-06-08 15:51

> Hej Jørgen
>
> Det er jo også derfor jeg foreslår dig at besøge en butik.

Hej Max.

Ja, men det ser ud til at der er noget på nettet alligevel, med hjælp fra
nogle andre. Ellers tak svar

Fra : Jan Nielsen

Dato : 25-06-08 17:05

Jørgen Nielsen skrev:
> [...]
> nærmest bare er en lille bordplade, med en lille plade til at trække ud til
> tastaturet. Det skal helst være et hjørnebord.

Lidt dyere end hvad man lige finder i harald/jysk.
Til gengæld kan man selv sammensætte hvad man vil have :)
http://www.quill.dk/DAN/Catalog/cat_class.asp?CatIds=2096690%2C2096764&name=lotus-office-kontormiljoe_3

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-06-08 16:12

"Jan Nielsen" <nospam@mora.dk.byt.om.paa.mora.og.nospam> skrev i en
meddelelse news:48626c99$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Lidt dyere end hvad man lige finder i harald/jysk.
> Til gengæld kan man selv sammensætte hvad man vil have :)
> http://www.quill.dk/DAN/Catalog/cat_class.asp?CatIds=2096690%2C2096764&name=lotus-office-kontormiljoe_3

Hej Jan.

Det ser ud til at der også er noget at vælge i mellem. Tak for link

Fra : Jubii

Dato : 25-06-08 17:17

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hej.
>
> Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe det her, men det er jo en slags
> hardware

Når man skal købe ting uden for hardware bruger man dk.forbruger.
Ukendskab til hvor man poster hvad, er ikke en gyldig grund til
fejlpostning=OT i grupperne
http://www.usenet.dk/ viser hvilke grupper der er til hvad.

Denne gruppe er til hardware TEKNISKE debatter.

Det er Ole Nielsby der er mester for gruppens oprettelse.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-06-08 18:21

"Jubii" skrev

> Når man skal købe ting uden for hardware bruger man dk.forbruger.

Du ved vel godt at du lige har skudt dig selv i foden?

- Peter

Fra : Jubii

Dato : 25-06-08 19:18

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "Jubii" skrev

> Du ved vel godt at du lige har skudt dig selv i foden?
>
> - Peter

Hvis du ikke forstår det skrevne så spørg.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-06-08 21:32

"Jubii" skrev

> Hvis du ikke forstår det skrevne så spørg.
Dødbider

- Peter

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-06-08 16:14

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse

> Denne gruppe er til hardware TEKNISKE debatter.
[klip]

Det kan også være rimlig teknisk at samle et computerbord at du bare ved
det. Nå men det var nok ikke det du tænkte på Jeg skal huske det til en
anden gang.

Fra : Preben Kaas

Dato : 25-06-08 19:29

On Wed, 25 Jun 2008 17:06:24 +0200, "Jørgen Nielsen"
<longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> wrote:

> [...]
>nærmest bare er en lille bordplade, med en lille plade til at trække ud til
>tastaturet. Det skal helst være et hjørnebord.

Jeg købte et dejligt hjørnebord(51266) rimelig billigt hos

www.daells-bolighus.dk/vis_gruppe.php?id=46&menu=menu_2

her finder du et stort udvalg i computerborde.

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx

www.prebenkaas.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-06-08 00:06

Hej Preben Kaas, du skrev i dk.edb.hardware:

> Jeg købte et dejligt hjørnebord(51266) rimelig billigt hos
>
> www.daells-bolighus.dk/vis_gruppe.php?id=46&menu=menu_2

Off topic fra min side, men jeg er forfærdelig nysgerrig: Har Daells
Bolighus noget at gøre med det nedlagte Daells Varehus (det der lå inde
bag Strøget) at gøre?

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Frank Schou

Dato : 26-06-08 11:38

Rudi skrev:

> Off topic fra min side, men jeg er forfærdelig nysgerrig: Har Daells
> Bolighus noget at gøre med det nedlagte Daells Varehus (det der lå inde
> bag Strøget) at gøre?

Bolighuset blev frasolgt da korthuset ramlede.

I 50érne og op til 70érne tog fattige husmødre ind i Nørregade, med
linie 5 (en sporvogn) og handlede gode produkter til lave priser.

Da velstanden steg, og folk fik egen bil, kunne man jo ikke tage
sporvognen længere.

Biler skulle parkeres, men det kunne man ikke, og så blev man væk.

That was the end of "Dalle Valle".

Frank Schou

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-06-08 16:10

">
> [...]
> sporvognen længere.
>
> Biler skulle parkeres, men det kunne man ikke, og så blev man væk.

Ikke helt. Det ser ud til at der stadig er noget der hedder det
http://www.cvr.dk/Site/Forms/CompanySearch/CompanySearch.aspx?navn=Daells+Varehus
men der er ikke nogen ansatte, virker lidt mærkeligt. Adressen er stadig
Nørregade. Om det har noget at gøre med den fond de har, ved jeg ikke. Det
er da måske andre der ved.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-06-08 21:29

Hej Frank Schou, du skrev i dk.edb.hardware:

> Bolighuset blev frasolgt da korthuset ramlede.

Nå ja, det kan jeg da godt huske, nu du siger det. Omend frasalget
skete noget før lukningen (jf. Holsts uddybning,

> Da velstanden steg, og folk fik egen bil, kunne man jo ikke tage
> sporvognen længere.

Ja, det er en ret trist udvikling. Ligesom de ikke handler hos den
lokale købmand for så at forbande, at han har drejet nøglen om, når de
bliver gamle og godt kunne bruge gode nærbutikker.

Nu mht. Daells Varehus kommer der nok derudover noget andet ind i
billedet: Det blev en hundedyr adresse. En biks skal i dag - og har
i stadig stigende grad gennem mindst 20-30 år skullet - give et ret
flot overskud pr. kvadratmeter sådanne steder.

Selv Magasin har jævnlig haft deres problemer. (Også deres "datter" i
Århus ligger jo på en stjernedyr grund).

Tak for info - og selvfølgelig også til Preben og Holst.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Preben Kaas

Dato : 26-06-08 15:53

On Thu, 26 Jun 2008 01:05:32 +0200, Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk>
wrote:

>Off topic fra min side, men jeg er forfærdelig nysgerrig: Har Daells
>Bolighus noget at gøre med det nedlagte Daells Varehus (det der lå inde
>bag Strøget) at gøre?

Nej Rudi, det har intet med Dalle-Valle fra strøget at gøre.

Kæden Daells Bolighus ejes af Harald Nyborg

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx
www.prebenkaas.dk

Fra : Holst

Dato : 26-06-08 16:00

Preben Kaas wrote:

> Nej Rudi, det har intet med Dalle-Valle fra strøget at gøre.

Daells Bolighus havde da så absolut noget at gøre med Daells Varehus,
idet de jo oprindelige havde samme ejere.

Det er vel snart ved at være 20 år siden Daells Varehus blev solgt, og
det er vel ved at være 10 år siden de lukkede.

> Kæden Daells Bolighus ejes af Harald Nyborg

Ja, det gør de vist i dag. Men hvornår de købte det af Daell-familien -
og om der har været andre ejere mellem Daell-familien og Harald Nyborg -
ved jeg ikke.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-06-08 15:48

"Preben Kaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg købte et dejligt hjørnebord(51266) rimelig billigt hos
>
> www.daells-bolighus.dk/vis_gruppe.php?id=46&menu=menu_2
>
> her finder du et stort udvalg i computerborde.

Hej Preben.

Det var godt et link det der, der er noget at vælge i mellem, også noget kan
bruge. Tak for det

Fra : Frandsen

Dato : 26-06-08 10:21

> [...]
> forretninger, hvor det nærmest bare er en lille bordplade, med en lille
> plade til at trække ud til tastaturet. Det skal helst være et hjørnebord.

Jeg er meget glad for mit bord fra IKEA:
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S39821521

Det er et hjørnebord. Det er afrundet, og det er god dybde til min store CRT
skærm og tastatur. Bemærk at der kun er linket til bordpladen.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-06-08 15:49

"Frandsen" <a@b.c> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er et hjørnebord. Det er afrundet, og det er god dybde til min store
> CRT skærm og tastatur. Bemærk at der kun er linket til bordpladen.

Hej Frandsen.

Tak for linket. Kigger lige på det.